Examens

38 0 0
                                    

Het werd mei en mei ging over in juni. En dat betekende examens. Ik studeerde elke avond en Remus hielp me soms. Na het studeren ging ik nog wat relaxen met James en Sirius in de leerlingenkamer, terwijl Remus al meteen ging slapen. Maar vanaf de examenperiode zelf begon, ging ik ook meteen na het studeren slapen, waardoor ik James en Sirius niet zo veel meer zag. De examenreeks begon met Bezweringen, één van m'n favoriete vakken. Eerst was er een schriftelijk examen en daarna moesten we een spreuk doen waardoor de vuile vaat, die klaar stond in het lokaal, gedaan werd. Daarna kwam Toverdranken, wat ik ook graag deed. Hierbij moesten we tijdens het praktijkexamen een brouwsel maken waardoor de drinker groen werd. Om te testen of het werkte, moesten we een slokje nemen, maar Peter kleurde helaas geel, waardoor hij naar de ziekenzaal moest. Dit werd gevolgd door Kruidenkunde, daarna Gedaanteverwisseling. Toen moesten we suiker in zout veranderen en een zakdoek in een jurk. Naast mij zag ik Charlotte wat sukkelen, de zakdoek veranderde maar niet bij haar. Maar enkele minuten later vloog hij in brand. Bij mij lukte het heel wat beter. Geschiedenis van de toverkunst, astronomie en Verweer tegen de zwarte kunsten waren de laatste drie examens. Vliegles was permanente evaluatie, dus geen examen. Ik voelde na de examens dat ik met Remus gewoon een betere band had dan met James. Maar ik had nog altijd geen ja gezegd tegen zijn uitnodiging voor het feest. Ik merkte dat Remus mij ook wel leuk vond.
Eindelijk was het dan zo ver, de examens waren voorbij en het feest kon beginnen. Ik trok een zwarte jurk aan, Eleonore stak m'n haar op en ik vroeg aan Charlotte met wie zij zou gaan: "Ik ga met Samuel", zei ze. "En jij, Eleonore?", vroeg ik. "Ik ga met Sirius", zei ze luchtig, maar ik kon aan haar zien dat ze blij was. "En jij?", vroeg ze. "Oh, niemand in het bijzonder", zei ik zo nonchalant mogelijk. Eleonore trok een wenkbrauw op. "En Remus dan?", vroeg ze. "We zijn gewoon vrienden", zei ik, omdat ik nog niet te snel een roddel wilde verspreiden. Ik wist niet eens of hij me eigenlijk ook wel leuk vond. Rolph ging met Erica van Oost, van Ravenklauw en Peter ging met Evi Bomen, van Huffelpuf. Weer miste ik Julietta, maar ik nam mezelf voor om deze avond gewoon eens plezier te maken. Maar uiteraard vroeg ik me wel af waar ze was en waarom ze mij niets had verteld.

the marauders: the loveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu