Die avond viel ik als een blok in slaap, we sliepen met 4 in de slaapzaal: Ik, Julietta, Eleonor en Charlotte. De volgende ochtend was ik vroeg wakker en ging ik ontbijten. Er was nog een andere eerstejaar, Remus. Hij las een boek terwijl hij at. Ik kijk over z'n schouder mee en zie de titel: de patronus verweer tegen de zwarte kunsten voor gevorderden. 'Wauw', zei ik. 'Kun jij een patronus oproepen?' "Nee, nog niet", zei hij. Professor Anderling kwam aangelopen en gaf 9 lessenroosters aan ons. "Geef er een aan elke leerling van jullie afdeling", zei ze en ze liep weg. Potter kwam schaterend aangelopen en wees naar Sirius, die aan de andere kant van de tafel zat. Sirius was aan het kussen met een meisje. Ik schaterde het uit. Toen ik naar mijn rooster keek zag het er zo uit:
maandag
8h kruidenkunde
9h pauze
9h 10 gedaanteverwisseling
10h 10 pauze
10 h 20 toverdranken
11 h 20 vliegen
12h 20 middagpauze
13 h 20 bezweringen
dinsdag
8h geschiedenis
9h pauze
9h 10 toverdranken
10h 10 pauze
10h 20 verweer tegen de zwarte kunsten
11h 20 toverdranken/ gedaanteverwisseling
12 h 20 middagpauze
13 h 20 klasuurtje
woensdag
8h astronomie
9h pauze
9h 10 gedaanteverwisseling
10h 10 pauze
10 h 20 verweer tegen de zwarte kunsten
11 h 20 bijles
12 h 20 middagpauze
13h 20 bezweringen
22h astronomie
donderdag
8h kruidenkunde
9h pauze
9h 10 toverdranken
10h 10 pauze
10 h 20 verweer tegen de zwarte kunsten
11 h 20 vliegen
12 h 20 middagpauze
13h 20 klasuurtje
vrijdag
8h kruidenkunde
9h pauze
9h 10 gedaanteverwisseling
10h 10 pauze
10 h 20 verweer tegen de zwarte kunsten
11 h 20 bijles
12 h 20 middagpauze
13h 20 bezweringen
James, ik noemde hem inmiddels bij de voornaam, ging even naar de wc en Remus, ik en Julietta, zij was inmiddels ook gearriveerd, praatten nog even voort. Opeens hoorde ik veel gekrijs en toen ik naar boven keek zag ik duizenden uilen. Er was een grote mooie grijze uil die een pakje op mijn schoot liet vallen. Ik keek en zag een grote zak snoep en een brief. Ik stopte de brief in mijn zak en keek op mijn horloge. "Oh nee binnen 10 minuten moeten we in de kassen zijn en ik moet mijn handschoenen nog halen", zei ik paniekerig. "Wij komen wel mee", zeiden Julietta en Remus. We haastten ons naar boven en toen we terugkwamen van de leerlingenkamer en naar kruidenkunde gingen zagen we dat James Severus tegen de muur drukte, en met z'n andere hand z'n toverstaf op diens keel richtte. 'Ik vraag je het nog een keer, waar is Peter?',zei hij woest. 'Dat weet ik niet, brillenkop', zei Severus uitdagend. Ik ging vlug tussen beiden staan en vroeg wat er was. Hij heeft Peter in een lokaal opgesloten en Peter had z'n toverstok niet bij. 'Severus',zei ik boos. 'De bezemkast op de derde verdieping', zei hij uit z'n mondhoek en zo zacht dat we het nauwelijks konden horen. Met een knalrood hoofd liep hij weg. 'Ik zie je nog wel, Secretus', zei James. Ik liep naar kruidenkunde samen met Remus en Julietta. James was Peter gaan halen. 'Kruidenkunde hebben we samen met huffelpuf', zei Remus.Toen we kruidenkunde binnenkwamen zei professor Stronk dat we per vier aan een plant moesten werken. Ik ging samen aan een plant werken met Remus en Julietta en 2 minuten later kwam James erbij, maar ik merkte dat ik het niet erg vond. Peter ging bij Samuel, Charlotte en Eleonor werken. Sirius werktte samen met 3 knappe Huffelpufs. 'Oké', zei professor Stronk, vandaag gaan we deze planten verpotten. 'Wie weet wat dat is?', zei professor Stronk en ze wees op een aantal potten aarde. Remus en mijn hand schoten onmiddelijk omhoog maar ook de hand van Charlotte ging de lucht in. 'Juffrouw Adriaans', zei professor Stronk. 'Dit zijn arbre-planten', zei Charlotte. 'Tien punten voor Griffoendor', zei professor Stronk. 'Weet je ook wat ze doen?', vroeg professor Stronk. 'De vruchten van deze planten, die erg hard op mini-boompjes lijken, hebben geneeskundige krachten. Als je het op een wonde doet heelt die bijna onmiddelijk', zei ze. 'Weer tien punten voor Griffoendor', zei professor Stronk. 'Om ze te kunnen pakken duw je drie keer met je vingers op de aarde en dan komt de arbre-plant naar boven.' Het was best leuk werk en ik had een goed gesprek met James. Hij vertelde me dat hij op een dreuzel lagere school had gezeten, 20 km buiten Brighton woonde, hij was dan wel een volbloed, omdat hij op een dreuzel lagere school had gezeten kon hij perfect frans, wiskunde en spellen. Toch moest ik kiezen: James of Severus, ik wist gewoon dat ik niet met ze allebei kon omgaan. James had zich misdragen in de trein en Severus zonet. Toen we op weg gingen naar gedaanteverwisseling zagen we Severus praten met Lucius Malfidus, klassenoudste van Zwadderich. Ik liep rustig door maar toen ik langskwam zei Severus:'Opgepast domme halfbloed', Malfidus schaterde het uit. 'Hou je mond Secretus', zei Sirius boos.'Wat ga je doen he', zei Severus. 'Je familie tegen me opzetten', zei hij. Ik snapte niet waarom hij dat zei. Sirius liep boos maar ook verdrietig weg, maar hij wou dat niet laten merken. Boos liepen we zonder Sirius naar gedaanteverwisseling, we dachten dat Sirius daar zou zijn. Ik vroeg aan James wat er met Sirius zijn familie was, en hij zei dat heel Sirius zijn familie in zwadderich zat en dat Sirius zijn familie haatte. 'Oké', zei Anderling. 'Om te beginnen kies ik jullie plaatsen, voor de eerste maand. Weten jullie waar Zwarts is', vervolgde ze, op een al wat vrienderlijke toon. 'Nee', zei James, een beetje bezorgd. 'Potter en Evers vanvoor in de klas, Lupos naast Zhang, Adriaans naast Zwinnen, en Zwarts naast Peeters. 'Peeters, voor deze ene keer zit je alleen.'Oja en Pippeling naast Colombus' Gedaanteverwisseling hebben we samen met Ravenklauw. Na de les vertelde professor Anderling tegen ons dat er een kennismakingsfeest zou komen, alleen voor de eerstejaars. Ze zij ook dat we met een date moesten gaan. Toen we naar buiten gingen kwam James naast me lopen en vroeg: 'Wil je met mij naar het feest?' 'Eh ja', zei ik. 'Oke', zei James en hij ging even naast Remus lopen. Toen we na de pauze bij verweer tegen de zwarte kunsten (V.W.Z.) aankwamen zagen we Sirius zitten. 'Waar was je?', vroeg James. 'Oh, ik had geen zin', zei Sirius nonchalant. Sirius grijnsde en James grijnsde terug.
JE LEEST
the marauders: the love
FanfictionLily, James, Sirius, Julietta, Peter, Remus, Eleonor, Charlotte en Samuel zijn de eerstejaars van Griffoendor. James en Sirius kunnen Severus niet uitstaan, tot grote teleurstelling van Lily. Ze vindt het moeilijk voor wie ze moet kiezen. James en S...