# الاقتباس الأول
# من روايه
#عشق ولد من كبرياء # بقلم ملك الكفراوي
**************************
: انت هتمشي تاني؟!
: لازم امشي تااني.. لازم ابدأ حياه جديده.. ولا انتي عجبك حياتي كداا!.
: هتمشي وتسبني تاني.. زي ما عملت من ٨ سنين.. مشيت ومهمكش انا كنت ازاي من غيرك.. مشيت من غير ما تفكر اللي انت كنت كل حياتها اصلا هتبقى عامله ازاي من غيرك..كنت محتاجك جنبي في كل وقت... اهم سنه لياا في حياتي.. كان نفسي تكمل مذاكره معايا زي ما كنت بتعمل.. كان نفسي تكون معايا يوم نتيجه تالته ثانوي... كنت مستنيه النتيجه بتاع اليوم ده برعب ممرتش بيه قبل كدا.. كنت محتاجك انت تطمني.. بس ازاي؟! مشيت وسبتني... ويوم ما رجعت من حديد وحسيت براحه بوجودك حتى لو مكنتش شفتك كتير.. بس كنت مطمنه.. كنت بقول ليا سند وظهر اقدر اتكلم معاه ويفهمني من غير ما اضطر ازوق الكلام.. فاكر وعدك ليا؟.. اكيد نسيت.. افكرك انا ي دكتور... ييوم ما كنت بتذاكري تحت قلتلي هنبقى سواا في نفس التخصص.. قلتلي هتساعدني في الدكتوراه.. وقلتي هتبقى أجمل من اتخرج من طب... خلاص امتحاناتي قربت.. بعدها هحدد التخصص وبعد ما اخلص المفروض احضر الدكتوراه علشان ابقى الاستاذه الدكتوره ملك الدمنهوري....
صمتت قليلا وبدون ارادتها فرت دمعه من عيناها لتردف بحزن : انت موفتش ولا بوعد ليا ي ادم..
انت قلتلي كلام كتير اووي و ملقتش منه اي حاجه.. وبعد غربه ٨ سنين بعيد عني عايز ترجع تاني.. بعد ما طمنت قلبي بوجودك عايز ترجعني تاني...
انت اكتر واحد عارف انا طبعي ازاي.. واكتر واحد المفروض بتفهمين...
صمتت لتردف : اسفه طولت عليك بس كنت وحشني قلت اطمن علىك.. ي.. يبن عمي...
أنت تقرأ
عشق ولد من كبرياء "مكتمله"
Mystery / Thrillerواني احبك حبا انت تجهله.. ما بال قلبك لا يعرف حبي له؟!...هل تعلم اني عندما احادثك.. يرفرف قلبي منبسطٌ ومبتهجٌ.. ربااه اني احبه حبا كأنما... لم احب احداً مثلما أحببته..!