12. "Me erottiin"

688 36 27
                                    

Olli

Vietämme koko aamupäivän katsellen telkkaria ja vain chillaillen yhdessä. "Onks ok jos ei kerrottais täst kenellekkää....ainakaa heti" Aleksi kysyy hiljaa kun myöhemmin makoilemme sängylläni. "Mun pitää miettii asioita ensin ennen ku tuun kaapista" hän jatkaa. 

En itsekään ole tullut kaapista joten ymmärrän Aleksia täysin. Nyökkään ja siirrän Aleksin silmille valahtaneita hiuksia sivuun. Tämä hymyilee minulle ja nojautuu suutelemaan minua. "Meijän pitäs mmmm läht mmmm ee studiol mmmmm le" yritän mutista tämä huulia vasten. "Ei vielääää" Aleksi marisee ja kierähtää päälleni. Hän suutelee kaulaani ja joudun vastahakoisesti työntää tämä pois päältäni.

  "Eiku meijän on pakko mennä, rundi alkaa ens viikolla ja meijän pitää olla valmiita siihe" totean samalla kun vedän hupparia päälleni. Käännyn katsomaan Aleksia joka katsoo minua koiranpentu ilmeellään ja minua alkaa väkisin hymyilyttää. "Saat sit huomioo taas illalla" sanon vinosti hymyillen ja pussaan tämän päätä. Näen hänen kasvoilleen kohoavan kevyen punan.

----------------

Hetken taivuttelun jälkeen saan Aleksin revittyä ylös sängystä ja pääsemme lähtemään. Kävelemme studiolle ja siellä on koko muu porukka jo vastassa. 

"Ai katos Aleksi ollu taas riehumassa viimeyönä" Joel vinoilee Aleksille ja osoittaa tämän kaulaa. "Voisiks ees näyttää kuvan siit muijasta" Joonas heittää perään. "Me erottiin", Aleksi sanoo rauhallisesti. 

Kroppani jännittyy. Ei helvetti. Hän ei taida ihan tajuta, että kumosi juuri poikien ajatuksen siitä, missä hän oli viime yönä. Muut katsovat Aleksia hieman hämmentyneenä, sillä tämän kaula ei kieli eroamisesta tyttöystävän kanssa.

 Katseeni kohtaa Joonaksen katseen, joka näyttää mietteliäältä. "Hei mä käyn röökillä viel ennen ku aloitetaan, tuuks Olli seuraks", Joonas kysyy. Nyökkään ja kävelemme ulos. 

"Ota toi sun huivi pois", Joonas sanoo heti kun ovi on mennyt kiinni perässämme. Ei perse. Vastahakoisesti otan huivin pois ja paljastan kaulassani olevat fritsut. "Mä arvasin"Joonaksen naamalle leviää voitonriemuinen hymy. Hitto.

Aleksi

"Me erottiin" vastaan poikien vittuiluun. Samalla sekunnilla Olli valahtaa kalpeaksi. Ei helvetti! Vasta sillä hetkellä tajuan mitä olen mennyt sanomaan. 

"Mä käyn röökillä viel ennen ku aloitetaan, tuuks Olli seuraks?" Joonas kysyy ja näen tämän ilmeestä hänen arvanneen jo kaiken. Olli ja Joonas lähtevät ulos ja minä istun hiljaisuuden vallitessa koneeni ääreen. Tommi alkaa viritellä rumpujaan kuntoon ja Joel ja Niko avaavat ääniään.

 Hetken päästä Joonas ja Olli palaavat sisään. Huomaan Joonaksen pidättelevän hymyä ja Ollin sitovan huiviaan paremmin kaulaan. Nyt olen varma, että Joonas arvasi tilanteen. Hän vielä hymyilee minulle tietäväisen näköisenä ja alkaa sitten viritellä kitaraansa.

-------------------

Hieman myöhemmin pidämme tauon ja lähden keittiöön. Hetken päästä Olli tulee perässäni. "Joonas tais tajuta?" totean ja otan hörpyn redbullista. "Joo, ollaan tunnettu nii kauan et alan kuulemma olla läpinäkyvä" Olli vastaa ja naurahtaa. 

"Tajuskohan muut?" mietin ääneen. Olli pudistaa päätään. "En usko, ja käskin Joonaksen pitää turpansa kiinni tästä asiasta, sil uhalla et hakkaan sen" Olli vastaa vino hymy naamallaan. Purskahdan nauruun. Olliakin alkaa naurattaa ja kohta nauramme kippurassa treeniksen keittiössä.

 Tommi astelee keittiöön ja katsoo meitä ihmetellen. Se saa meidät nauramaan kahta kauheammin. "Kannattais varmaa jättää vähemmälle toi redbulli" hän sanoo ja nappaa itse kaapista samanlaisen hymyillen. 

"Sä oot söpö ku sä naurat", Olli sanoo minulle kun Tommi on mennyt. Yritän peittää punastumiseni hiuksillani ja seuraavassa hetkessä tunnen Ollin huulet omillani. Alan liu'uttaa käsiäni tämän paidan alle. 

"Ei täällä", Olli mutisee huuliani vasten ja irrottautuu suudelmasta. Hän lähtee keittiöstä selkä edellä ja vinkkaa minulle silmää vielä ennen kun astuu takaisin studion puolelle. Jään katsomaan tämän perään hengästyneenä.

Sanoja 540

Feel somethingWhere stories live. Discover now