3.Instagram

656 32 15
                                    

Olli

Jossain vaiheessa kyllästyn basson soittamiseen ja kaivan puhelimeni taskustani. Muut pitävät myös taukoa äänityksistä ja Joonas ja Joel rojahtavat sohvalle seurakseni. Tommi istuu nojatuolissa ja Niko istuu lattialle.

Alamme juttelemaan niitä näitä ja kyselemme Aleksilta vähän hänen elämästään. Olen edelleen hämmentynyt kuinka paljon hän on ehtinyt tekemään elämänsä aikana.

"Mikä sun ig muuten on?" kysyn Aleksilta tajutessani etten taida seurata häntä. Aleksi jatkaa kesken jääneen juttunsa selittämistä ja samalla etsii ig tilinsä minulle. Hän kääntää kännykän näyttönsä minua kohti ja hymyilee.

Katson häntä silmiin ja sisälläni muljahtaa. Punastuen vilkaisen puhelimen näytöltä käyttäjänimen ja naputtelen sen hakukenttään.

---------

Hetkeä myöhemmin äänitykset jatkuvat ja on aika äänittää Tommin rummut. Todennäköisesti olen hieman turhaan treeniksellä, mutta on kiva hengata porukalla ja vaihtoehtoinen tekeminen olisi istua kotona katsomassa Netflixiä.

Kun Joel ja Niko ovat lähteneet hakemaan meille pizzat lähipitseriasta ja Tommi on mennyt äänityskoppiin, kysyy Joonas minua seurakseen ulos tupakalle.

Lupauduin menemään, vaikka en itse polttakkaan, ja hetkeä myöhemmin kävelemme peräkanaa ulos kerrostalon parkkipaikalle.

Istumme seinustalla olevalle penkille ja sytytettyyään röökinsä Joonas kysyy hieman vino hymy kasvoillaan: "Mitä toi oli olevinaan?" Käännyn katsomaan Joonasta hämmentyneenä.

"Sähän menit iha punaseks ku Ale näytti sen instan sulle", Joonas jatkaa. Tunnen punan nousevan poskilleni ja käännän katseeni pois.

Olen hetken jo saanut viboja, etten ole ihan täysin hetero ja tiedän että voisin ihan hyvin kertoa sen Joonakselle.

Olemme tunteneet Joonaksen kanssa pienestä asti ja tiedän että hänellä on ollut säätöä muidenkin kun muijien kanssa, joten uskon että hän ymmärtäisi.

Jostain syytä kumminkin turvaudun tekosyyhyn. "Jännittää ain vähä uusien ihmisten seurassa", totean ja käännyn katsomaan Joonasta, joka näyttää epäuskoiselta.

"Mistä lähtien sua on muka uudet ihmiset jännittäny?"hän kysyy ja nostaa kulmakarvojaan epäilevästi hymyillen. "No siitä asti kun synnyin", tokaisen ja kumpikin meistä repeää nauruun. Tilanne pelastettu.

Aleksi

Pidämme taukoa äänityksistä ja istumme kaikki työpöytäni ympärille. Pojat alkavat kysellä minulta elämästäni ja kerron lyhennetyn elämäntarinani.

Jossain vaiheessa Olli kysyy: "Hei mikä sun ig muuten on?" Joudun keskittymään täysillä etten jäätyisi ja jatkan kesken jäänyttä juttuani samalla kun etsin insta tilini  Ollille näytettäväksi.

Käännän puhelimeni näytön Ollia kohti ja hymyilen tälle. Hän katsoo minua suoraan silmiin, hymyilee ja punastuu. Heeeeetkonen nyt vähän takapakkia........se PUNASTU.

Mitä hemmettiä. Hän kääntää katseensa näyttöön, kiittää ja naputtelee hetken kännykkäänsä.

Hämmentyneenä suljen Instagramin ja käyn hakemasta kaapista Redbullia. Hetken päästä puhelimeeni kilahtaa ilmoitus uudesta seuraajasta.

Pieni hymy huulillani käyn tsekkaamassa Ollin ig tilin ja pistän sen seuraukseen.

--------

Myöhemmin illalla olemme saaneet äänitettyä vihdoin Tommin rummut ja päätämme pizzat syötyämme lähteä lähibaariin muutamalle bisselle.

Sovimme myös että huomenna ei olisi treenejä, sillä yleensä Blind Channelin muutamat ei jää ihan muutamiksi.

Tommi heittää Nikon ja Ollin baariin ja minä otan kyytiin Joonaksen ja Joelin. Päästyämme perille tilaamme kaikille bisset.

Sanoja: 442

Feel somethingDonde viven las historias. Descúbrelo ahora