21. Automatka

560 35 18
                                    

Aleksi

Aamulla herään karmeaan päänsärkyyn...niinkuin aika usein darra aamuina. Huomaan Ollin nukkuvan lattialla ja hymähdän näylle. Minulla ei ole kunnon muistikuvia siitä mitä eilen tapahtui. Oikeastaan muistikuvani päättyvät siihen, kun kävelimme baarista hotellille. Sentään olemme päässeet huoneeseen asti. Päälläni on edelleen edellis päivän vaatteet, joten emme selkeästikään ole Ollin kanssa kovin pitkälle päässeet. 

Nousen ylös sängyltä, nostaakseni Ollin siihen, mutta jouduinkin juoksemaan vessaan pahan olon yllättäessä. Hetken päästä Olli liittyy seuraani. "Miksi!?" Olli parahtaa ja käy selälleen makaamaan vessan lattialle. "Mitä?" Kysyn ja yritän peitellä hymyä jonka Olli aiheutti.

"Miksi pitää juoda aina nii paljo, en ees muista eilisestä mitää" Olli mutisee. "No sithän meit on kaks" hymähdän ja asetun Ollin viereen makaamaan vessan lattialle.

Maattuamme hetken, käytyämme suihkussa ja otettuamme särkylääkkeet, raahaudumme aamupalalle. Siellä meitä vastassa on jo Joel ja Tommi, jotka kumpikin näyttävät enemmän tai vähemmän kuolleilta (kuvainnollisesti). Hetken päästä myös Niko ja Joonas suvaitsevat liittyä seuraamme. 

Olen purskauttaa appelsiini mehut pöydälle kun nään Joonaksen kaulan. "Tais olla vähä villimpi yö teillä" Joel aloitti vittuilun heti nähtyään myös Joonaksen kaulan. "Näistä ei puhuta" Joonas mutisee ja hörppää kahvistaan. Hän ja Niko näyttävät koko porukan väsyneimmiltä, joten emme kysele. 

Syömme kohtalaisen hiljaisuuden vallitessa ja sovimme näkevämme parin tunnin päästä respassa, jotta voimme lähteä kotiin. Seuraava keikka on vasta ensi viikonloppuna, joten saamme muutaman lepopäivän.

Olli

Raahaamme matkalaukkuja kohti respaa. Tarkoituksenamme on lähteä ajamaan takaisin kotiin. Halusimme nimeomaan ajaa kotiin, sillä yhteisissä ajomatkoissa oli aina jotain siistiä.

 Pakkaudumme kaikki autoon. Tommi ajaa (yllätys yllätys), Joonas istuu pelkääjän paikalla, Niko ja Joel istuvat keskipenkeillä, ja minä ja Aleksi takana. Istumme kaikki hiljaisuudessa ensimmäiset pari tuntia. Tai niin ainakin epäilen, sillä itse nukuin darraa pois. 

Herään siihen kun pysähdymme huoltoasemalle tankkaamaan. Lähden Joonaksen ja Tommin kanssa käymään vessassa ja hakemassa kahvia koko porukalle.

 Hetken päästä palaamme takaisin kahvimukien, muutaman redbullin ja sipsipussin kanssa. Jatkamme matkaa jo hieman pirteämpinä.

-----------

Muutaman tunnin ajomatkan jälkeen alan kyllästyä omaan seuraani. Aleksi on tehnyt töitä lähes koko matkan ja muut juttelevat satunnaisista aiheista. Keskusteluihin on kuitenkin hankala osallistua takapenkiltä.

Alan tökkiä Aleksin olkapäätä. "No mitä?" hän kysyy hymyillen ja nostaa kuulokkeitaan, että kuulee vastaukseni. "Mul on tylsäääää" valitan ja jatkan tämän olkapään tökkimistä. "No mitä meinasit tehä asialle" Aleksi virnistää ja ottaa nyt kuulokkeet kokonaan pois. Kohautan olkapäitäni ja virnistän takaisin. 

Aleksi nojautuu suutelemaan minua ja hetken päästä istuukin sylissäni hajareisin. (Joo nää on vhä kriminaaleja, eikä käytä turvavyötä(ainakaa Ale siis)) Suutelemme siinä hetken, kunnes Tommi tekee äkkijarrutuksen niin, että meidän otsamme kolahtavat yhteen. Nostan katseeni ylös. 

"Paneminen kielletty siel takapenkillä" Tommi tokaisee ja katsoo minua taustapeilin kautta. Näytän tälle keskaria ja Aleksi nousee pois sylistäni. "Jatkossa noi ei kyl istu vierekkäin missää, eihä ne hetkeekää pysy irti toisistaan" Joonas vittuilee etupenkiltä. 

"Hei sinuna en sanois mitää, ku sun kaula näyttää tolta" Aleksi heittää ja koko auto, lukuunottamatta Nikoa ja Joonasta, repeää nauruun. "Haista vittu", Joonas mutisee, mutta näen hänen peittelevän hymyä.

Sori meni taas ikuisuus tän julkasuun ja voi olla et jatkossa tulee viel harvemmin nyt ku koulut taas alko. PERJANTAINA UUS BIISI!! EN JAKSA VENAAA!!

Sanoja 501

Feel somethingWhere stories live. Discover now