2. Hämmennys

691 33 18
                                    

Olli

Päästessäni treeniksen pihaan nään tummahiuksisen kiharapään nostelemassa erinäisiä koneita ja johtoja takakontistaan maahan. En meinaa tunnistaa häntä Aleksiksi sillä viimeksi kun tapasimme hänellä oli vielä blondit hiukset.

Kävelen lähemmäs ja päätän tarjota uudelle bändiläiselle auttavaa kättä. "Et sattuis tarttee apua", kysyn Aleksilta joka kaivelee juuri takakontistaan jotain. Hän säpsähtää ja kääntyy katsomaan minua.

Hän itseasiassa tuijottaa minua kohtuullisen pitkään ennen kuin punastuu ja vastaa "jos viittisit ton tietokoneen viiä sisälle samalla kun meet." Nyökkään, nappaan koneen ja lähden painelemaan sisälle.

———

Sisällä vastassa ovat jo kaikki muut Aleksia ja Nikoa lukuunottamatta. Niko on vissiin taas nukkunut pommiin joka ei toisaalta yllätä ketään. Hetken päästä Aleksikin tulee sisälle loppujen kamojensa kanssa ja alkaa kasata niitä häntä varten raivatulle pöydälle.

Sivusilmällä seuraan hänen touhujaan, samalla kun viritän bassoani. Saan bassoni viritettyä ja alan soittamaan jotain random melodiaa lämmittelyksi.

Hetken päästä minut valtaa tunne, että minua tuijotetaan. Nostan katseeni Aleksiin, joka salamana kääntää katseensa pois minusta.

———

Lopulta Nikokin suvaitsee saapua paikalle ja hetken vittuilun jälkeen alamme äänittää Joelin ja Nikon laulua uutta biisin varten. Samaan aikaan harjoittelen itse omia basso kohtiani, mutta jostain syystä ajatukseni karkaavat jatkuvasti Aleksiin. Tai ei nyt varsinaisesti häneen, mutta minua jäi vaivaamaan hänen aamuiset tuijottelunsa.

Päätän käydä katsomassa onko hiukseni hyvin, ettei hän kenties sen takia tuijottanut. Hiukset ovat normisti, joka hämmentää minua ehkä jopa enemmän. Tekisi mieli kysyä Aleksilta suoraan miksi hän tuijotti, mutta en koe meitä vielä niin hyviksi kavereiksi että kehtaisin tehdä sen. Palaan studion puolelle ja alan miettiä miksi kyseinen asia vaivaa minua niin paljon. Löytämättä selitystä jatkan bassoni näppäilyä.

Aleksi

Seison yksin ulkona hämmennyksen vallassa. Olen aina kokenut olevani hetero, enkä ole aikaisemmin Ollin, enkä kyllä kenenkään muunkaan, kohdalla mitenkään poikennut oletuksestani, mutta jostain syystä tänään kun näin hänet menin aivan lukkoon. Sykkeeni oli varmaan yli 100 hänen mentyä sisälle treenikselle.

Pääni sisällä käy pyörremyrsky kun astelen kamojeni kanssa sisään. "Sä voit laittaa noi sun kamat tohon pöydälle, raivattiin se vaa sua varte", Joonas sanoo minulle kun tulen sisään.

Alan kasata ja kytkeä koneita kiinni ja huomaan Ollin tulleen pöytäni viereen sohvalle virittämään bassoaan. Keskittymiseni on aivan jossain muualla kun siinä missä pitäisi. Joudun naputtelemaan salasananikin varmaan kolme kertaa kun ajatuksissani en saa sitä oikein.

Olli saa bassonsa viritettyä ja alkaa soittaa jotakin melodiaa jota en tunnista.  Huomaan taas jääväni tuijottamaan kun Olli keskittyneesti näppäilee bassonsa kieliä. Yhtäkkiä Olli nostaa katseensa minuun ja käännän omani nopeasti pois. Toivottavasti hän ei huomannut mitään.
———
Kun Niko vihdoin saapuu studiolle, aloitamme äänitykset. Ne menevät hyvin, mutta ajatukseni ovat aivan muualla edelleen. Olli on jatkuvasti viereisellä sohvalla bassonsa kanssa ja se häiritsee keskittymistäni. Joonas ja Tommikin ovat kyllä samassa huoneessa, mutta se ei häiritse ollenkaan.

Jossain vaiheessa pidämme tauon, jonka aikana kävelen vessaan. Nojaan käsilläni lavuaarin reunaan ja tuijotan itseäni peilistä. "Mitä helvettiä oikeesti", ajattelen.

Olen ollut monesti suhteessa muijan kanssa, mutta myönnettäköön etten ole saanut siitä kovin erikoisia fiiliksiä, jonka takia suhteet ovat yleensä päättyneetkin. Ja nyt mä vittu oon kusessa mun bändiläiseen.

Sen myöntäminen itselle pelottaa, mutta se on totta ja yritän elää asian kanssa. Tiedän, että Olli on hetero.....kai....tai siis en oikeastaan ole varma.

Oli miten oli, en voi kertoa hänelle kuitenkaan. En halua ottaa riskiä, ettei hän tykkääkään minusta ja bändi hommat kärsii. Kädet täristen kävelen takaisin studioon.

Sanoja:549

Joo täst tuli vähä ehkä tylsempi osa, mut eiköhän tää tästä lähe liikkeelle😁

Feel somethingDonde viven las historias. Descúbrelo ahora