14.

107 3 0
                                    

Pov: Sammy

Wanneer Jacky weg loopt om het tegen Hailey te zeggen draaien alle hoofden van de jongens naar mij toe. 'Wat is er?' vraag ik 'Je weet dat ze Jacky heet he?' vraagt Bradley, ik knik 'Waarom noem je haar dan Luna en niet Jacky of Anderson want zelfs dat zouden we begrijpen' vraagt Parker 'Gewoon' mompel ik waarna ik weer ga zitten en naar de tv kijk 'Dat kan je niet afschuiven door gewoon te zeggen' zegt Bradley 'Moet ik dan een reden geven waarom ik iemand een andere naam geef dan hun eigen naam' als ik het zo zeg klinkt het ook best raar ja en ik snap ze wel want hun hebben geen idee waarom en hoe ik op die naam kom. Ze kijken me aan alsof ik gek ben 'Oké ik geef haar een andere naam omdat zij ook niet mij bij mijn naam noemt en je kan haar naam niet heel erg verkleinen.' 'Ik vind het nog steeds een beetje raar, hoe kom je op de naam Luna?' vraagt Noah, ik negeer zijn vraag en ga verder met het spel waardoor de rest ook hun controllers pakken.

Pov: Jacky

'Jongens we kunnen gaan' zeg ik wanneer ik de woonkamer binnen kom maar ik zie ze allemaal naar de tv kijken terwijl ze gamen, Sammy en Noah kijken zelfs een beetje geïrriteerd. Komt waarschijnlijk wel door de game. Bij de tv haal ik de stekker eruit waarna ze allemaal geïrriteerd schreeuwen. 'Kom op' 'Moet dat' 'Ja dat moet want we gaan en anders gaan jullie toch niet mee met ons, we gaan trouwens voor we er zijn eerst een ijsje eten' zeg ik waarna ik weg loop en ze al gauw hoor op staan. Kiki en Hailey staan in de gang te lachen. In de auto zit ik voorin naast Noah terwijl Hailey, Kiki en Sammy achter ons zitten en Parker en Bradley in de kofferbak. 'Kiki weet je al welk ijsje je wilt?' vraag ik terwijl ik naar achter kijk 'Hoeveel bolletjes mag ik?' vraagt ze verlegen, ik houd mijn hand omhoog met 3 vingers waardoor ze grote ogen krijgt 'Mag ik er echt zo veel?' ik knik waarna ze druk wordt en nadenkt over welk ijs ze wil.
Aangekomen bij de ijssalon doen de jongens hun zonnebrillen op, ook al helpt het niet veel maar ze willen het hun zelf niet aan doen om een muts op te doen. Zelf doe ik nooit wat op qua vermomming aangezien niet veel mensen de dochter van herkenen. Wanneer we ons ijs hebben gaan we aan het water zitten bij twee tafeltjes. 'Jack, weet je al wat je allemaal moet halen of niet?' hoor ik Noah vragen 'Van het meeste wel al maar ik zie het wel als we er zijn want dan kan ik ook vragen aan de medewerkers of de spullen die ik kies verstandig zijn.' Hij knikt en draait naar Kiki toe die zit te smullen van haar ijs. 'Hey greytje, straks kun je knuffelen met diertjes heb je daar al zin in?' Ze kijkt verbaasd op en knikt 'Wat is mijn bijnaam dan als jullie haar greytje noemen?' vraagt Hailey 'Grey' hoor ik Bradley tegen haar zeggen waardoor ze bloost. 'Jacky?' vraagt Kiki zachtjes 'Ja?' 'Wanneer Buddy er is mag Kitty dan een keer langskomen zodat ze elkaar ontmoeten?' ik kijk haar even aan waarna ik knik 'Maar dat mag wel pas wanneer hij een beetje gewend is aan zijn nieuwe thuis' zeg ik waardoor ze knikt met een glimlach.

Bij de dierenwinkel aangekomen zijn we allemaal verspreid aangezien Kiki de diertjes wilde zien en ze niet alleen mocht en de rest ook wilde rondkijken dus nu sta ik alleen te kijken bij de hangertjes voor halsbanden en tuigjes voor het uitlaten. Ik zit op mijn hurken te kijken naar een de hangertjes wanneer ik iemand achter mij voel staan. Degene komt naast mij op zijn hurken en fluistert in mijn oren 'Hey' 'Hey, wat kom je doen?' 'Ik kom kijken wat je aan het doen bent' ik kijk op van de hanger in mijn handen en zie Sam naar de hanger kijken 'Die is leuk' fluistert hij. Het is een hangertje waar je de naam van de hond in kan laten graveren en een telefoon nummer. Ik knik en pak twee tuigjes die ik leuk vind om te vragen of deze handig zijn voor een herder. Sam loopt achter mij aan. 'Mevrouw, zijn deze riempjes handig voor een herdershond of niet?' ze kijkt even naar de tuigjes en knikt 'Je wilt zeker de kleine aan het begin gebruiken en daarna de ander?' ik knik 'Ja daar zijn ze handig voor, je zou bij deze ook het beste een touwen riem kunnen gebruiken.' ik knik en bedank haar waarna ik een leuke en stevige riem pak die van touw is. 'Kijk wat ik had gevonden' hoor ik Sam enthousiast zeggen terwijl hij het kleedje laat ziet. 'Daar kan hij op gaan liggen en slapen. Ga je trouwens een bench gebruiken of niet?' 'Ik zit er wel over na te denken maar ik wil niet dat hij dan er alleen ingaat wanneer hij straf heeft maar ook zodat hij een veilige eigen plek heeft' hij knikt en neemt mij mee naar zo'n bench die groot is maar je ook kleiner kan maken door een schot zodat je het kan verplaatsen met de groei van de hond. Ik bekijk hem even goed waarna ik hem in de kar stop die we net hebben gepakt. 'Sam pak nog eens een kleed voor in de bench zodat er meerdere zijn en een mand voor in mijn kamer' hij knikt en loopt weg om het te pakken terwijl ik bij drink en eetbakken zit te kijken. Daarvan pak ik een set zodat ze in een standaard kunnen naast elkaar, koekjes, een extra drinkbak voor buiten, een fles voor als je naar het bos, een extra lang touw die je in de grond kan zetten, een trainings clicker, poepzakjes en nog wat speeltjes. Sam komt aanlopen met Parker en Noah, ze kijken verbaasd naar alle spullen in de kar maar leggen zelf ook wat spullen erin die ze gaan kopen voor Buddy. 'Jongens jullie weten dat jullie niks hoeven te kopen voor hem dus waarom doen jullie het' 'Omdat wij ook een cadeautje willen hebben' ik zucht en ga de rest zoeken terwijl Sam de kar duwt omdat hij er nog een kleed en mand in heeft gelegd en hij hem wilde duwen.

Kiki ziet ons aankomen en kijkt al een beetje teleurgesteld dat ze weg moet bij de dieren. 'Klaar?' vraagt Hailey wanneer ze ons ziet, ik knik waardoor ze Kiki aan kijkt 'Kom neem afscheid want we moeten gaan. Ze knikt en zwaait naar ze wanneer we weg lopen, ik loop iets langzamer zodat ik naast Hailey kom en Kiki verder loopt met de jongens. 'Hoe gaat het tussen jou en Bradley want hij zit wel erg vaak bij je?' ze bloost maar zegt 'Hoe gaat het tussen jou en Sammy want hij zit wel erg vaak bij je?' ik bloos 'Ik vroeg het eerst.' 'Oké hij flirt veel maar ik weet niet of het is dat hij met mij wil of dat hij in mijn broek probeert te komen en nu jij' ik knik begrijpend 'Sam is aardig tegen mij en hij noemt mij nu Luna omdat ik hem Sam noem in plaats van Sammy maar dat is het' 'Sammy is tegen iedereen aardig zo is hij gewoon' zegt ze alsof wat ik heb gezegd niet anders is. Ik grinnik en loop verder omdat we bij de kassa zijn.

The photo girl with the boybandWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu