27.

62 2 0
                                    

Pov: Jacky

Na het telefoontje met mijn vader ben ik boven gebleven om alles te verwerken. Het werkt alleen niet. Beneden hoor ik nog steeds wat gelach van de meiden dus ik wil de pret niet bederven beneden. Daarom app ik Bradley of ik Jordan zijn nummer mag. Eerst vraagt hij waarom maar wanneer ik app dat hij het moet appen en zich geen zorgen hoeft te maken dat ik vreemd ga geeft hij al gauw het nummer. Het nummer wat hij heeft doorgestuurd bel ik.
U = Jacky J = Jordan

J: Met Jordan

U: Hey Jordan, met Jacky. Heb je tijd? Zoja kun je misschien even langskomen.

J: Ik heb wel tijd, maar waarom moet ik langskomen?

U: Kom nou maar gewoon langs. Wanneer je er bent kom dan gelijk naar boven en als iemand vraagt waarom je er bent zeg je dat ze dat straks wel te weten komen.

J: Oké ik kom eraan.

Hij klinkt verward en ik snap het wel. We hebben elkaar nog maar 1x ontmoet en dan bel ik opeens of hij langs kan komen. Beneden hoor ik de deurbel gaan. 'Jordan wat doe jij hier?' hoor ik Parker vragen, gelukkig is het Parker en niet Noah want dan had hij hem niet binnen gelaten als hij hoorde dat hij naar boven kwam. 'Dat komen jullie straks wel te weten' zegt Jordan onzeker waarna ik voetstappen op de trap hoor. 'Parker wie is dat!' wordt er geroepen uit de woonkamer 'Jordan!' roept hij terug waarna hij naar binnen loopt. In de woonkamer hoor je nog meer gepraat maar ik kan het niet verstaan. Jordan komt mijn kamer binnen gelopen en kijkt mij vragend aan. 'Wat is er?' vraagt hij uiteindelijk. 'Hoe oud is je moeder?' 'Wat is dat voor vraag?' 'Geef alsjeblieft gewoon antwoord' '36, ik weet het ze is jong maar ze was een tiener toen ze mij kreeg' Hij wilt nog verder praten maar ik spring op en knuffel hem en begin te huilen. 'Jacky?' zegt hij ongemakkelijk terwijl hij over mijn rug aait. 'Sorry' ik laat hem los en ga weer zitten en klop naast mij om hem te laten zitten. 'Jordan heb jij een jonger zusje?' hij kijkt mij weer raar aan maar reageert wel gelijk 'Ik heb wel eens foto's gezien van een baby waarvan mijn moeder niet wilde zeggen wie het was' 'Ik denk dat ik je zusje ben en jij dus mijn oudere broer' 'Waarom denk je dat?' 'Toen we bij de dierentuin waren had ik mijn vader gebeld met de vraag of we een Jordan in de familie hebben en toen deed hij raar en zei dat hij druk was, wat hij dus nooit is als ik hem bel omdat hij tijd vrij maakt. Vandaag belde ik hem weer en toen zei hij dat ik dus een Jordan in de familie heb die dus blijkbaar mijn oudere broer van 20 is. Mijn moeder is 36. Had mijn broer op haar 16e en mij op haar 19e toen was mijn vader 18 en 21' hij kijkt mij even aan maar vraagt dan 'Heb je babyfoto's van jezelf?' ik knik en pak het fotoboek uit mijn kast en ga naar mijn babyfoto's. Hij kijkt ernaar tot hij 1 foto ziet en zijn telefoon pakt waar hij en 1 van mijn baby foto's aanklikt. 'Deze foto had ik gemaakt van de foto thuis.' ik knik en zie dat het dezelfde foto is. Jordan kijkt mij aan tot hij beseft dat ik niet lieg en boven op mij springt om mij te knuffelen. Eerst had hij het fotoboek wel weg gelegd. Hij begint te huilen en ik begin ook te huilen terwijl ik mijn armen om hem heen sla. 'Ik heb een zusje' fluistert hij 'Ik heb een grote broer' fluister ik terug 'Ik heb een knap en aardig zusje' zegt hij waardoor ik bloos en hij begint te lachen. 'Moet ik nu Sammy ook gaan keuren als een echte grote broer' zegt hij lachend 'Eigenlijk wel maar hij kent mij langer dan jij mij kent.' zeg ik ook lachend.

Jordan en ik hebben in mijn kamer nog een tijdje bij gepraat waardoor ik weet dat hij wel al een vriendin heeft gehad maar ze uit elkaar zijn gegroeid toen ze naar andere scholen gingen. Hij weet nu ook dat onze vader beroemd is en dat de jongens 1 van zijn bands is. Hij sport ook wel maar is voor zijn studie een tijdje gestopt, hij studeert geneeskunde om chirurg te worden. Mijn telefoon trilt in mijn zak waardoor ik zie dat het al bijna etenstijd is. Sam belt mij.
U = Jacky S = Sammy

U: Hey Sam

S: Luna, kom je zo naar beneden. Wat doet Jordan eigenlijk bij je?

U: We komen naar beneden en reken er maar op dat Jordan mee eet. Jullie horen straks waarom hij er is. Zijn de meiden al weg?

S: Ze gaan nu weg dus als je naar beneden komt kan je gedag zeggen.

U: Oké dan kom ik gedag zeggen. Tot zo.

S: Is goed. Tot zo.

We hangen op. 'Is hij niet boos dat ik boven bij je ben?' vraagt Jordan 'Nee, hij vertrouwt mij en straks vertrouwt hij jou ook denk ik wel' zeg ik terwijl ik hem nog een knuffel geef en hij veegt even onder mijn ogen om de tranen weg te krijgen waardoor ik grinnik. Zelf veegt hij ook nog over zijn hoofd onder zijn ogen. Wanneer ik van de trap af loop zie ik de meiden me aankijken en rennen ze naar mij toe om mij te knuffelen 'Doei Jacky' zeggen ze tegelijk 'Doei meiden, sorry dat ik zo weinig beneden was de volgende keer gaan we wat leuks doen afgesproken?' 'Afgesproken' ik knuffel ze nog waarna ze gaan. In de woonkamer zitten de jongens, Sam loopt naar mij toe en trekt mij op zijn schoot. Sam kijkt Jordan wel even aan maar ziet dat er niks is gebeurt. 'Dus waarom is Jordan hier?' hoor ik Bradley vragen. Jordan komt naast mij zitten waarna hij mij vragend aankijkt, ik knik. 'Ik had mijn vader gebeld en ben er toen achter gekomen dat Jordan mijn broer is' zeg ik simpel 'Hoe?' 'Ja hoe weten jullie het zeker?' wordt er gevraagd 'Thuis had ik een paar keer foto's gevonden van een baby en ik wist dat ik het niet was aangezien er een datum bij staat van toen ik 3 was. Jacky heeft haar baby foto's laten zien en toen vergeleek ik een foto uit haar fotoboek met de foto op mijn telefoon. Het is dezelfde foto en onze verhalen zijn hetzelfde. Mijn nee onze moeder was 16 toen ze mij had en 19 toen ze Jacky had en onze vader was bij mij 18 en bij haar 21.' legt Jordan uit. Sam laat mij al wat losser vast maar kijkt mij wel aan om te kijken of het goed gaat, ik knik naar hem. 'We hebben boven nog wat gepraat over hoe ons leven is gegaan, hij weet trouwens nu wel wie we allemaal zijn.' de jongens knikken 'Vind je het niet erg?' vraagt Bradley 'Wat zou ik erg moeten vinden?' 'Dat wij in een wereldberoemde band zitten en niks zeiden' legt Bradley uit. Jordan schud nee 'Ik ben er achter gekomen dat ik een jonger zusje heb die ook nog eens knap en aardig is, als ik er wel was al die tijd had ik jongens weg moeten houden. Mijn vader blijkt niet zo'n eikel te zijn als ik dacht en eigenlijk ben ik ook nog eens rijk. Dan is er achter komen dat een paar jongens die je hebt ontmoet en vrienden mee bent geworden in een wereldberoemde band zitten niet zo heel raar en erg.' somt hij op. Sam pakte mij wel wat strakker vast toen hij zei dat ik knap ben maar toen ik mij omdraaide en hem weer herinnerde dat hij mijn broer is liet hij mij niet meer zo strak vast. De jongens grinniken om de opsomming terwijl Jordan stuk gaat om Sam.

The photo girl with the boybandWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu