10.

111 2 0
                                    

Pov: Jacky

Wanneer Sammy en ik terug zijn, pak ik mijn camera en loop ik samen met Hailey naar de zaal omdat de deuren bijna open gaan. 'Waarom duurde het zo lang tot Sammy en jij weer terug waren want Parker was al veel eerder terug?' vraagt Hailey aan mij wanneer we de zaal in komen 'Sammy wilde iets aan mij vragen' zeg ik simpel terwijl ik een goede plek zoek. 'Wat vroeg hij want je kan mij niet in spanning laten zitten?' vraagt ze nieuwsgierig 'Sammy vroeg zich af of ik Noah leuk vond omdat ik naast hem lag.' Ze kijkt mij al gelijk aan met zo'n bepaalde blik waardoor je al weet wat ze bedoeld. 'Hailey ik weet wat je wil zeggen, dat hij jaloers is maar..' ik kan niet uitpraten omdat de deuren open gaan met een hoop gegil. Ik zucht en pak mijn oordopjes uit mijn zakken waarna ik ook Hailey haar oordopjes geef. Doordat er hier zoveel mensen gillen en zingen en je ook nog eens de speakers hebt, heb je de oordopjes echt nodig omdat je anders een gehoorbeschadiging er aan overhoudt. Zelf hoor ik al niet echt goed doordat ik al sinds mijn geboorte half doof ben, ik heb geen gehoorapparaatje omdat die nog niet bestaan voor het soort doofheid dat ik heb. Eerlijk gezegd heb ik er alleen last van dat mensen zich soms moeten herhalen, ik mij minder goed kan concentreren en mij moeilijk kan focussen op 1 gesprek als het erg druk is. Verder merk ik het niet echt aangezien ik het al mijn hele leven heb. Ik heb geen idee hoe ze erachter zijn gekomen, wat ik wel weet is dat ik 1x in de zoveel tijd een gehoortest moet doen om te kijken of het verslechterd. Door de gehoortesten zijn we erachter dat ik vooral sommige tonen niet kan horen. Ze kwamen er wel laat achter wat waarschijnlijk kwam omdat mijn moeder ons heeft verlaten na mijn geboorte en mijn vader daardoor vooral afleiding zocht bij zijn werk en mij dus ook vaak mee nam. Toen ik 6 jaar oud was hebben ze het ontdekt en mijn vader voelt zich soms schuldig omdat hij denkt dat het zijn schuld is doordat hij mij meenam. De artsen hebben ook al vaak gezegd dat het altijd al zo is geweest maar dan voelt hij zich schuldig dat hij er niet eerder achter kwam terwijl hij daar zelf nooit achter zou kunnen komen.

Ik zit zo erg in mijn gedachten dat Hailey mij aantikt en ik er achter kom dat de jongens al bezig zijn. 'Waar zat jij met je gedachten?' vraagt Hailey aan mij wanneer ze dichterbij mij komt staan zodat we elkaar kunnen horen. 'Hoeveel heb ik gemist?' vraag ik de vraag ontwijkend omdat het niet zoveel uitmaakt. 'Ze zijn al bij hun 2e liedje' zegt ze waarna ze mij nog even aankijkt om te kijken of het wel goed gaat. Ik knik en kijk naar hoe de jongens zingen terwijl Noah en Sammy mij met vragende ogen aankijken. De jongens komen allemaal meer naar voren waarna ze allemaal hun hand naar het publiek uitsteken waardoor de fans hun handen willen pakken. Ik pak mijn camera vast waarna ik foto's begin te maken van de jongens, na een tijdje komt Sammy onze richting op waarna ik voor de grap ook mijn hand uitsteek en hij mijn hand even vast pakt. Dit doet hij niet al te lang maar wel lang genoeg dat ik een foto heb kunnen maken, Sammy weet dat hij het niet alleen bij mij kan doen dus pakt hij ook een paar andere meiden hun handen vast. Ik bekijk de foto en besluit hem voor mijzelf te houden. Na al veel foto's gemaakt te hebben laat ik mijn camera om mijn nek hangen en ga ik dansen en zingen met Hailey.

Na het concert begint iedereen rustig weg te gaan, Hailey en ik lopen naar de zijkant zodat we backstage kunnen. We lopen eerst naar mijn kleedkamer zodat we onze spullen kunnen pakken aangezien we toch met de jongens meerijden. Tijdens het lopen naar de kleedkamer van de jongen is Hailey aan het fangirlen over hoe het concert was en hoe vet ze het vind dat zij vannacht bij de band FirstThings gaat slapen in 1 huis en hoe ze weten wie ze is na al die tijd. 'Hailey ik snap dat je enthousiast bent maar wil je ook echt dat de o zo fantastische band weet wat jij net allemaal zei?' vraag ik aangezien we al voor hun deur staan en ze mij vragend aankijkt. 'Kijk eens achter je' ze draait zich om waarna ze de deur ziet die net open gaat. Ik schiet in de lach wanneer ik Hailey haar rode hoofd zie, totdat ik naar binnen wil gaan lopen en zie dat ze bijna allemaal zonder shirt aan staan te kijken naar ons. 'Dus wij zijn een o zo fantastische band' hoor ik Bradley zeggen die tegen de deuropening staat te kijken naar Hailey. Ik pak Hailey haar spullen van haar af aangezien ze nog steeds erg beschaamd aan de grond genageld staat en ik mijn spullen al weg heb gezet. 'Volgens haar wel ja' zeg ik waarna ik op de bank plof met eten. 'Jacky' zegt Hailey boos 'Wat het is zo, hun weten toch al dat jij fan van hun bent waarom zou je dan ook niet zeggen wat je van hun als band vind.' Mijn camera leg ik op het tafeltje neer met de foto's open die ik niet op mijn geheimen account wil plaatsen dus hun mogen het wel zien.

Ik voel iemand naast mij ploffen maar ik besteed er geen aandacht aan tot er benen op mijn schoot gelegd worden en er iemand tegen mij aan leunt. 'Wat is er Hail?' 'Waar was je met je gedachten?' ik kijk op en zie dat Hailey de enige is die luistert en ik zie dat mijn camera weg is waardoor ik zoekend kijk. 'Sammy en Noah kijken naar je foto's' zegt Hailey waardoor ik knik en ze inderdaad met mijn camera samen zie zitten. 'Ik dacht gewoon aan mijn vader' zeg ik simpel, ze knikt en begint filmpjes en foto's te laten zien die ze net heeft gemaakt. 'Jacky heb jij echt al deze foto's gemaakt?' hoor ik opeens Parker vragen, ik kijk op en zie hem nu ook bij Noah en Sammy staan. Ik knik en kijk weer verder naar Hailey haar telefoon. Iemand springt op mij 'Je moet hier echt iets mee gaan doen.' zegt Noah die op mij ligt 'Waarom zou ik, zo veel verdien je er niet mee en er is echt een kleine kans dat je er iets mee bereikt' zeg ik terwijl ik Noah van mij af probeer te krijgen. 'Je weet dat jij er wel iets mee kan bereiken want dit zijn echt goede foto's zelfs onze professionele fotografen zijn niet zo goed.' hoor ik Parker zeggen. 'Jongens het is maar een hobby en dat blijft het.' zeg ik waarna ze allemaal stil zijn en verder gaan kijken naar mijn foto's.

The photo girl with the boybandWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu