Pov: Jacky
Ik heb afscheid genomen van Buddy, wat niet makkelijk was. We zijn laat thuis gekomen waardoor we onderweg eten hebben gehaald. Toen we thuis waren zijn we ons klaar gaan maken voor bed, Hailey slaapt bij mij waardoor we 2 afleveringen van de serie gaan kijken die we samen kijken. Na de afleveringen zijn we gaan kletsen. 'Ik heb echt zin in het concert' zegt Hailey 'Ik heb zin om te zien hoe jij reageert op je eerste concert'. 'Kan jij je eerste concert nog herinneren?' 'Nee ik was veel te jong om dat te herinneren' Ze knikt 'Jammer' 'Ja' Ik kijk naar Hailey 'Slaap lekker' 'Slaap lekker' ik doe het licht uit en ga slapen.
Wanneer ik wakker word zie ik Hailey half uit het bed vallen waardoor ik moet lachen. Door het lachen wordt ze wakker en valt ze van het bed af, hierdoor komen we in een lachbui. Nadat we uitgelachen zijn gaan we naar beneden waar een ontbijt klaar staat, maar ik zie mijn vader nergens. 'Is hij al weg?' vraagt Hailey aan mij 'Ik denk het, ik heb hem niet gehoord' ze knikt en gaat aan tafel zitten. Ik ga ook aan tafel zitten en kijk op mijn telefoon of ik een appje heb gehad of ik iets gemist hebt.
Pap
Gemist gesprekIk bel mijn vader terug. 'Hey pap wat was er?' 'Hey Jack, ik had net een gesprek met het management en ik moet binnenkort toch weg.' 'Wanneer is binnenkort?' 'Morgen' zegt hij erg voorzichtig. 'Maar hoe gaat dat dan met alles, blijf ik weer gewoon thuis en hoe moet ik Buddy ophalen want ik heb geen rijbewijs.' 'Nou je blijft niet thuis omdat ik een paar maanden naar het buitenland moet.' 'Maar waar blijf ik dan?' 'Ik ga kijken of je bij een band kan blijven en hun kunnen je dan helpen met het ophalen van Buddy' 'Wanneer je weet welke band het is kan je het dan zeggen. Blijf ik dan hier en komen hun dan hier in ons huis of moet ik dan naar hun huis toe?' 'Dat ligt aan de band dus dat hoor je later' 'Oké' ik zucht en zeg gedag tegen hem.
Hailey is zo gefocust met het eten dat ze geen eens door heeft dat ik net gebeld heb. 'Hailey?' ze kijkt vragend op 'Wat is er?' 'Mijn vader gaat morgen naar het buitenland dus ik moet bij een band blijven maar ik weet nog niet welke band en of hun hierheen komen of ik naar hun moet.' 'Owh, dat is naar' ik knik 'Maar daar gaan wij vandaag niet aan denken. Vandaag gaan wij filmpjes kijken van FirstThings om ons voor te bereiden op het concert enzo' ze knikt waarna ik snel ga eten. Nadat ik gegeten heb ruim ik de tafel af en ondertussen heeft Hailey de tv in de woonkamer al op Youtube gezet. 'Heb je veel filmpjes die je mij wil laten zien want anders kunnen we nog afleveringen van de serie kijken want we gaan op tijd naar bed.' 'Ik heb er niet veel maar het is genoeg voor een paar uur' Ik knik en plof op de bank waarna ik hem uit klap zodat we een voeten steun hebben en lekker kunnen liggen.
We zijn al een aantal uur filmpjes aan het kijken van FirstThings wanneer er aangebeld wordt. Ik zet het filmpje op pauze en open de deur. 'Hoi' zeg ik verbaasd naar de jongen met 3 pizzadozen voor mij. 'Ik heb geen pizza besteld' 'Het is al betaald en er staat hier toch echt dat ik het hier moet afleveren.' Hij laat het zien en ik knik en neem de pizza's aan. Ik doe de deur dicht en ga weer naar de woonkamer. 'Hoe kom jij daar aan?' 'Er stond opeens een pizzabezorger voor de deur en hij zegt dat het al betaald is' Ik kijk naar de pizza's en zie dat het precies onze bestellingen zijn die wij altijd nemen. Ik kijk op mijn telefoon of ik een appje heb erover. Er staat niks en op het moment dat ik de pizza's wil neerleggen komt mijn vader thuis. 'Pap heb jij pizza's besteld?' vraag ik en hij komt de woonkamer binnen lopen 'Ja waarom dan' hij kijkt op en ziet de pizza's. 'Ik dacht ik bestel pizza's zodat we nog 1x voor de aankomende maanden samen kunnen eten. Ik knik en ga weer op de bank zitten met mijn pizza op schoot, Hailey pakt haar pizza en zet de filmpjes weer aan 'Dankjewel pap' 'Dankjewel Ethan' zeggen Hailey en ik.
Mijn vader kijkt naar de tv en ziet de band spelen waardoor hij lacht. 'Pap wat vind jij er eigenlijk van dat ze zo doen tijdens hun concerten?' 'Ik vind het wel leuk dat ze hun zelf zijn en gewoon zitten te stoeien enzo. Ik vind zulke concerten ook veel leuker dan die hele geplande concerten. Maar ik laat mijn bands ook zelf kiezen met wat ze willen doen en meestal is het geen geplande concert maar verzinnen ze er zelf dansjes bij.' Ik lach en ga verder met kijken terwijl Hailey allemaal vragen stelt over de band over hoe ze zijn en of ze in het echt ook zo zijn of dat ze heel arrogant zijn. Ik vind het echt leuk hoe enthousiast ze is over het concert. 'Hoe laat begint het concert morgen?' 'Jullie mogen er eerder heen gaan om backstage te zijn maar het concert zelf begint om 19:00 en de deuren gaan open om 18:30' 'Hoe laat mogen wij er dan zijn om backstage te zijn?' 'Jullie mogen er avondeten en dan kunnen jullie er dus al om 17:00 of een half uur eerder zijn. De meet en greet is ook na het concert en tijdens de pauze.' 'Hailey wil jij er morgen eerder heen of niet?' 'Ja natuurlijk dat is extra tijd bij hun en dan zit ik hier thuis niet zo nerveus te raken!' schreeuwt ze blij. Ik knik goedkeurend. We hebben nog even filmpjes gekeken en gekletst waarna we naar bed zijn gegaan
JE LEEST
The photo girl with the boyband
Fiksi RemajaJacky Anderson heeft een beroemde manager als vader. Haar vader is de manager van verschillende boybands. Op een dag gaat haar vader weg op zakenreis dus komt er een boyband bij haar zodat ze niet alleen is. Welke boyband het is komt ze pas de dag z...