Kapitel 10

722 28 2
                                    

Nellie Johansson

Ljudet från regndropparna gjorde den tysta stämningen i rummet mysig.

Ett oväder hade dragit in över Florida och strömmen hade dött.

Alla 10 satt samlade i Harrys och mitt hotellrum med värmeljus tända och en massa filtar och kuddar på golvet.

Ingen sa något. Men det gjorde liksom inget. Det var ingen konstig stämning. Det var fridfullt på något sätt.

På bara någon sekund vred det sig i magen och en våg av illamående sköljde genom min kropp. Jag behövde kräkas.

Jag kastade mig upp och famlade i mörkret efter toaletten.

Jag hann precis hitta handtaget till dörren och springa till toan innan jag spydde.
Harry kom efter

"Hur mår du?"

Han var rädd och chockad

"Bra nu"

Det var kolsvart i rummet

"Säker?"

Harry sträckte sig i mörkret och la sina armar runt mig.

Jag kände mig trygg. Inget i världen skulle kunna skrämma mig så länge Harry var vid min sida.

***

Något var fel på mig.

Jag kräktes då och då, hade fruktansvärda humörsvängningar, jag åt mycket och ofta och jag märkte att jag gått upp i vikt. Vilket fick mig att må dåligt.

Varje dag kände jag mig tjock och äcklig och jag var rädd att Harry skulle tycka att jag inte räckte till längre.

Han kanske ville ha någon snyggare och smalare.

Jag började smått undvika honom och resten av killarna. Jag kom med undanflykter till varför jag inte kunde följa med och äta på restaurang eller bara ta en rundtur i städerna vi var i

Jag visste inte om jag höll på att gå in i en depression. Men för vad? Jag var nöjd med mitt liv. Jag hade det bra.

Mina tankar kom ibland in på att jag kanske var gravid. Men jag hade nästan lika fort som tanken kom viftat bort den. Men det var kanske dags att kolla.

•••

Vet att jag skrev att jag skulle komma igång igen. Men nationella proven har börjat och det är många inlämningar. Jag uppdaterar när jag kan i fortsättningen :)

Night Changes ~ 2Where stories live. Discover now