Nellie Johansson
Regndropparna rann ner för fönsterrutan som ledsna tårar. Idag var en sådan dag där livet låg på botten. Då demonerna i mitt huvud hade makten över min kropp.
Jag kunde knappt ta hand om Nora. Inget kunde få upp mig från sängen. Hela min värld var grå, inte ens en liten färgfläck fanns.
Alla misstag jag gjort spelades som en film i mitt huvud. Saker jag inte kunnat komma över.
Den mest sorgsna tid var när rakbladet blev min bästa vän. När jag gav det mer uppmärksamhet än mig själv.
Ärren skulle alltid finnas som tatueringar på mina handleder.
Det fanns så mycket jag ångrat i mina 18 år på jorden. Små saker jag velat göra om så saker och ting sätt annorlunda ut. Den tiden skulle jag aldrig få tillbaka.
***
Dagar blev till veckor. Jag mådde inte bättre. Det var som att all färg och all lycka bara runnit bort.Therese och Jake fick ta ansvaret för Nora mer och mer. Det kändes som att jag hamnat i en ledsen låt på repeat.
Det var som ett knivhugg i hjärtat att inte orka vara med Nora. Hon hade tillfört så mycket glädje under dessa fyra månader hon funnits. Men när jag inte orkade ta hand om henne var det svårt för henne att ge mig den glädjen.
Harry kom in på mina tankar då och då. Jag saknade honom och den styrka han gett mig.
Jag kände mig inte lika stark när han inte fanns vid min sida.Mina dagar tillbringade jag i sängen, tittandes på sorgsna vines på Harry med deprimerande musik. Tårarna bara rann och matlusten hade försvunnit helt.
Jake hade allt för ofta försökt få i mig mat men jag vägrade. Bara lukten av mat gjorde mig illamående.
Jag hade upplevt detta förut. När smilla lämnade mig första gången och jag höll på att sabba allt mellan mig och Harry.
Då var jag 16. Med bara cirka två års mellanrum var jag på samma ruta igen. Jag var tillbaka på ruta 1.
•••
Det fick bli ett kortare kapitel idag, så kommer ett längre snart :)
YOU ARE READING
Night Changes ~ 2
FanfictionNellie och Harry har haft många motgångar. Deras förhållande går upp och ner och ibland blir det helt fel. Harry ser Luke och Nellie kyssas i hans gästrum och bergochdalbanan tar en sväng neråt igen. Många fler motgångar tvingas paret att möta. Vi...