Nellie Johansson
Fjärilarna flög glatt runt och kittlade insidan av min mage med sina färgglada vingar. Therese lät sista locken av mitt hår falla ner på ryggen. En liten rysning for längs ryggraden när den varma locken nuddade min bara hud.
Jag tittade på mig själv i spegeln med huvudet lite på sne. Den sotiga sminkningen med dom naturligt rosa läpparna var perfekt. Håret låg på plats och varje liten lock var perfekt
"Det är så vackert Therese"
Therese log
"Du är vacker Nellie"
Therese hade alltid stått vid min sida, sen första dagen vi mötts. Utan henne hade jag inte varit samma person som jag var nu. Hon hjälpte mig genom alla svåra stunder, med sånna saker jag inte kunde prata med Harry om. Hon hade haft sina armar öppna för mig sen dag 1 och hennes famn var något jag alltid skulle hitta tillbaka till när muren rasat.***
Dragkedjan drogs upp på klänningen och jag vände mig om för att ta en första titt på den färdiga looken.
Ett glädjerus for igenom min kropp som en elektrisk stöt
"Är detta verkligen jag?"
Jag kämpade med att hålla tårarna inne för att inte förstöra sminket
"Det är du hjärtat och du är så otroligt vacker"
Klänningen var vit med en glittrig spetstopp, kjolen var lång och simpel vit. Ryggen var öppen och kjolen bak föll perfekt. Inget skulle få förstöra denna dag. Min och Harrys bröllopsdag.***
Tonerna från orgeln fick ett lugn att sprida sig. Therese gav mig min bukett med blommor och rättade till slöjan.Amber och Nora stod framför mig med en varsin korg med rosenblad och vitt glitter. Noras bruna hår var uppsatt i en liten knut på huvudet och små babyhår spretade ut. Ambers långa blonda hår var lockat och båda tjejerna hade en liten tiara på huvudet.
Dörren öppnades och jag mötte direkt Harrys gröna ögon som gnistrade i solens strålar från fönstret. En liten glädjetår rann ner för hans kind. Niall höll armkrok med mig och gick med ett stort leende på läpparna. Nora och Amber gick glatt framför oss och kastade konfettin runt om sig.
Bänkraderna var fullsatta med släkt och vänner. Längst fram satt mamma och dom 6 killarna. Ashton, Luke, Calum, Michael, Louis, Liam och Zayn.Niall lämnade över mig till Harry och tog Noras hand och satte henne i knät när han satte sig ner på stolen. Amber satte sig med Therese.
Jag tittade Harry djupt in i ögonen
"Du är så vacker"
Mimade han och ett litet leende spreds på mina läppar. Hans stora händer omslöt mina och alla satte sig ner.***
"Du kan nu kyssa bruden"
Harrys läppar mötte mina. Applåderna och jublen ekade i kyrkan. Det var officiellt. Jag bar nu Harrys efternamn, Nellie Isabelle Esmeralda Styles.Alla år jag skulle få uppleva med Harry var något jag såg fram emot. Att se Nora växa upp, få ta del av hennes liv. Allt som jag hade framför mig hoppades jag skulle vara något värt att minnas. Allt dåligt som hänt la jag bakom mig. Jag hade nästan lärt mig att vinna kampen mot demonerna inom mig. Jag blev starkare för varje dag som gått och med familjen vid min sida skulle inget få stoppa oss. Vi svävade bland molnen där inget kunde nå oss. Det var konstigt ändå hur fort saker och ting kunde förändras. Men, med hjärtat på rätt sida kunde man fixa allt, bara man ville. Och jag och Harry ville inget hellre än just det.
Vår kärlek var starkare än någonsin. Detta var inte slutet. Det var början på något helt nytt.•••
Ska jag sluta här? Har börjat skriva nästa "bok" men kommer inte uppdatera förens jag vet om ni vill ha mer av den här och tills jag fått ihop några kapitel jag är nöjd med. Jag går efter era önskemål så om ni tycker något saknas så säg till :)
YOU ARE READING
Night Changes ~ 2
FanfictionNellie och Harry har haft många motgångar. Deras förhållande går upp och ner och ibland blir det helt fel. Harry ser Luke och Nellie kyssas i hans gästrum och bergochdalbanan tar en sväng neråt igen. Många fler motgångar tvingas paret att möta. Vi...