Kapitel 40

719 34 2
                                    

Nellie Styles

Sanden under våra bara fötter svalnade i takt med att solens strålar sjönk från natthimlen.
Vi alla satt samlade runt den lilla brasan Niall och Louis tänt. Harrys armar låg runt min kropp och en filt omslöt oss.
Amber och Nora byggde sandslott i mörkret och Niall var snabbt där som den lilla superhjälte han var och lyste med ficklampan på sin mobil.
Jag lutade mitt huvud mot Harrys axel och han gosade ner sitt ansikte i mitt hår och jag kände hans mjuka läppar kyssa mitt huvud
"Jag är så otroligt tacksam över att jag träffat dig. I fyra hela år hade jag drömt om dig. Jag trodde aldrig en kille som du skulle kunna älska en tjej som jag. Det är sjukt hur tiden kan förändras. Att vi hållit ihop i alla dessa år var något jag aldrig förväntat mig. Men jag är så lyckligt lottad som har dig. Jag kommer alltid älska dig"
Harry kramade åt tightare
"Sedan första gången våra ögon möttes har jag älskat dig, och jag har aldrig i mitt liv slutat älska dig. Jag är en helt vanlig kille, har inga höga krav. Klart att jag skulle älska dig Nellie. Har gjort sen dag 1 och kommer göra det tills mitt sista andetag lämnar mina läppar"
Harrys mörka raspiga röst fick små rysningar falla längs min ryggrad. Jag njöt av varje liten sekund
"Hörrni?"
Louis ställde sig upp och alla gav honom uppmärksamhet
"Ni 12 är personer jag aldrig en sekund ångrat att jag mött. Ni har gjort mina dagar till det bättre.
Jag vill även säga grattis till Nellie och Harry som är gifta. Hoppas du trivs i Styles familjen, fucka inte upp något haha. Sen Nellie vill jag säga att sen dag 1 har du spridit glädje i denna grupp. Harry älskar dig verkligen och vi är glada över att du är med oss. Du är en unik person som bryr sig om allt och alla. Jag älskar dig även fast dina skämt ibland, bara ibland, är lite lite bättre än mina. Men passa dig nya och bättre skämt är påväg.
I alla fall, ni som sitter här är personer jag vill spendera resten av mitt liv med. Och ojoj vad djup man blev, nu får det räcka. Inga tårar är tillåtna för mitt mycket, mycket vackra tal. Njut av kvällen"
Han satte sig ner och vi applåderade.
Nora kom springandes och trängde sig ner i mitt knä. Harry satte benen runt oss och jag lutade mig mot hans bröst. Han la filten så den täckte Noras lilla kropp.

Kvällen fortsatte. Mycket skratt och minnen togs upp. Allt vi upplevt tillsammans. Nora låg och sov i mitt knä. Ljuset från elden träffade hennes lilla ansikte. Hennes ögonlock darrade som att hon drömde. Jag hoppades att hon drömde en vacker dröm.
Harry gosade ner ansiktet i min nacke och lämnade en mjuk liten kyss.
Han flätade in sin hand i min och sjöng smått i mitt öra
"We're only getting older baby, and I've been thinking about it lately, does it ever drive you crazy just how fast the night changes?... It will never change me and you"

***
Allt det här bevisade att man aldrig ska ge upp sin dröm. Nästan alla drömmar kan gå i uppfyllelse med lite tålamod och vilja. Att inget är omöjligt stämmer delvis, bara det du strävar efter är rimligt. Dock trodde jag aldrig att min dröm var något som skulle kunna gå i uppfyllelse. Jag var tacksam över alla som stöttat mig under åren. Dom som inte vände ryggen till när jag behövde dom som mest.
Man går igenom många motgångar och jag och Harry hade fått uppleva många. Men med viljan och kärleken för varandra kunde vi övervinna allt.
Åren med Harry skulle alltid vara ett nytt äventyr. Man visste aldrig vad som skulle hända.
Nora skulle växa upp och bli en underbar tjej med hjärtat på rätt sida.

Jag hade förlorat mycket, men vunnit så mycket mer. Ingen kunde ta ifrån mig glädjen nu. Inget kunde skrämma mig, även fast saker förändrades och det viktigaste var att inget skulle förändra mig och Harry.

•••

Jag vill tacka alla er som läst, röstat och kommenterat. Alla fina ord ni skrivit till mig får mig att fortsätta skriva. Ni inspirerar mig att bli bättre, att fortsätta med något jag tycker om.
Tack❤️
Jag vill bara säga att fortsätt följ era drömmar. Drömmar är det som får en motiverad, något man kan tänka på när livet känns fel. Vem vet, en dag kanske drömmen slår in :)

Nästa del av denna lilla serie som har fått namnet "Nightmare" kommer nog att komma upp inom kort, jag lovar inget men jag hoppas på att få till det. Måste bara tänka igenom så att alla pusselbitar faller på plats.
Tack igen för allt, ni är bäst❤️

Night Changes ~ 2Where stories live. Discover now