Kapitel 17

842 28 7
                                    

Nellie Johansson

Gruset under våra skor knastrade härligt där vi gick på den lilla gångvägen.

Noras klara ögon glittrade där hon låg i barnvagnen och njöt av solens värme.

Harry och jag småpratade om allt möjligt och efter några meter hittade vi en fin bänk under en stor ek.

Vi slog oss ner och njöt av utsikten ut mot vattnet som glittrade när solens strålar nuddade ytan.

Båda var tysta. Men jag bestämde mig snabbt för att smälta isen

"Det är skönt att ha dig vid min sida igen. Även om det verkat som att jag inte hade några känslor kvar när jag åkte. Jag trodde det var det bästa för dig och jag menade inte att såra dig. Mina hjärnspöken har varit på mig allt för ofta och fått mig att må skit och media gör inte saken bättre. Men Harry. Som jag sagt förut så ångrar jag inte en sekund med dig och ingen annan människa kommer kunna få mig att känna på samma sätt som du får mig att känna. Och jag vet att du kommer bli den bästa pappan som Nora kunnat ha. Bara du tror på dig själv"

Jag hade väldigt lätt för att peppa andra, men att peppa mig själv var jag ingen höjdare på.
Andras känslor gick före mina. Även fansens

"Tror inte ett dugg på vad media säger. Om du inte skulle vilja ha mig mer skulle jag fortsatt mitt liv i ensamhet. Jag vill inte ha någon annan och ju mer jag är ifrån dig och ju allvarligare bråk vi har, desto mer inser jag att jag älskar dig. Du är min drömtjej och jag kommer älska dig för vem du än är. Och jag kommer alltid ta mitt ansvar för Nora"

Jag greppade hans hand och smekte den lätt med tummen.

Dessa fyra veckor skulle bli något jag behövde för att orka kämpa. Harry gav mig styrka och Nora gav mig den extra glädje jag behövde i mitt liv för att må bra.

Harry Styles

Paparazzis samlades runt om oss fyra veckor senare på flygplatsen. Turnén skulle startas och jag och killarna skulle vara borta ett halvår till innan våran ett års paus, då vi skulle ägna oss åt musiken och familjerna.

Idag var en dag då alla paparazzis faktiskt var till nytta. Då jag ville att detta skulle fångas på bild.

Guldringen brände i fickan. Jag vände mig mot Nellie och böjde mig ner på ett knä samtidigt som jag tog hennes hand och höll fram ringen

"Nellie Isabelle Esmeralda Johansson, vill du gifta dig med mig?"

Hon satte handen för munnen i chock och skrattade nervöst innan hon svarade ja och jag satte ringen på hennes finger.

Hon slängde sig i mina armar och båda lät lyckotårar lämna ögonen. Blixtarna från kamerorna blixtrade som om dom fastnat på repeat.

Rubrikerna skulle finnas överallt och inom en snar framtid skulle hon bära mitt efternamn.

Namnen dansade på min tunga. Leonora Magdalena June Styles och Nellie Isabelle Esmeralda Styles.

Perfekt.

Styles familjen skulle vara starkare tillsammans än någon annan. Ingen tvekan om saken.

Nellie Johansson

Jag kollade på den lilla guldringen med en vit diamant på. Den satt perfekt på mitt finger och våran kärlek var evigt låst.

Man kan inte garantera evig kärlek men på något sätt kändes det som att jag och Harry alltid skulle vara med varandra på ett eller annat vis. Ingen ville lämna för alltid

Night Changes ~ 2Where stories live. Discover now