1 år senare
Nellie Johansson
Det hade gått ett lite mer än ett år. Jag fick en dotter i juni för ungefär två månader sedan.
Hon fick namnet Leonora Magdalena June Johansson. Men jag kallade henne ofta för Nora.
Nora hade en blandning av Harrys gröna ögon och mina blåa. Blåa med en liten ton av grönt runt pupillen. Hon var vacker. Så otroligt vacker.
Jag bodde fortfarande hos Jake och Therese och dom var mer än glada att ha mig där.
Jag mådde så otroligt bra av att bo där och vi alla fem hade sjukt kul tillsammans.
Therese fick en dotter en månad innan mig. Hennes dotter fick namnet Amber Rose Noel May Winter.
Det där med månaderna i mellannamnen var en kul grej som jag och Therese kom på en sen sommarkväll under stjärnornas sken.
Therese var som den storasyster jag aldrig fick, min bästa vän.
Ett år utan Harry hade varit tufft.
Jag hade fortfarande lika starka känslor för honom och hoppades att en vacker dag skulle vi hitta tillbaka till varandra.
Av någon anledning fick jag all skit av fansen för att jag tydligen krossat Harrys hjärta. Även fast ingen visste hur det egentligen gått till.
Fortfarande blev jag fotad av paparazzis när jag gick ut. Fans kallade mig dålig mamma och att barnet skulle få en dålig uppväxt.
Det var egentligen inget jag orkade lägga energi på. Allt var bullshit ändå.
Nora sov sött i mina armar. Hennes små tjocka kinder var rosiga och hennes små läppar formade en liten puss-mun.
Jag minns den dagen då jag berättade för mamma att jag var gravid
"Jag är inte stolt över dig, Nellie. Men vill du behålla barnet och känner att du kan ta hand om det så hindrar jag dig inte. Jag finns här till hjälp, bara ett samtal bort"
Det var första gången jag hört mamma säga att hon inte är stolt över mig. Men hon stöttade mig ändå och lät mig ta mitt ansvar.
Pappa däremot blev arg. Hans lilla flicka skulle inte ha barn än och han tänkte inte acceptera det.
Jag bröt kontakten och vi har inte pratat sen dess.
***
"Therese?! Vill du ta en promenad med barnen?!"
Therese hade precis kommit ur duschen
"Kommer om 10, kan du kolla till Amber?!"
"Absolut!"
Jag gick in till barnens gemensamma sovrum. Dom sov sött bredvid varandra i den lagom stora sängen.
Dom var så sjukt söta tillsammans och mitt hjärta smälte när deras små händer nuddade varandra och små leenden spreds på deras läppar.
Dessa tjejer skulle få det bra tillsammans.
***
"Harry..?"
Mitt hjärta bultade hårt i bröstet
"Du Nellie.. Förlåt. Jag skulle aldrig låtit dig gå. Det går neråt för One Direction. Zayn lämnar bandet och jag saknar dig och jag är redo för att ta mitt ansvar som pappa"
Tårarna rann när jag hörde Harrys snyftningar
"Det skulle vara skönt men det är inte bra för bebisen att flyga jorden runt... Det är något vi får göra när hon blir äldre"
Han andades in ett djupt andetag
"Vi har en månads paus. Om du kommer tillbaka till London så lovar jag att göra allt jag kan. Snälla Nellie ge mig en chans"
Det kom så plötsligt. Att han ringde alltså.
Jag hade inte tänkt igenom detta ordentligt"Det kommer bli svårt när ni åker iväg igen.. Jag vet inte om jag klarar det"
Mitt hjärta for sakta och smärtsamt i bitar.
Skulle jag låta honom komma tillbaka och ta sitt ansvar för Nora även fast det skulle vara tufft att se han åka igen?
Eller skulle jag vänta tills Nora var redo för resor? Det här tar aldrig slut..
YOU ARE READING
Night Changes ~ 2
FanfictionNellie och Harry har haft många motgångar. Deras förhållande går upp och ner och ibland blir det helt fel. Harry ser Luke och Nellie kyssas i hans gästrum och bergochdalbanan tar en sväng neråt igen. Många fler motgångar tvingas paret att möta. Vi...