Kimi no na wa (anime)

45 0 0
                                    

Sziasztok!
Ebben a részben egy anime filmet hoztam el nektek. Ne feledjétek, ha valaki szintén látta, és megosztaná a véleményét, örömmel fogadom 🙂

Ennek a filmnek több címe van: magyarul a címe annyit tesz "A neved". Ebből következik, hogy angolul "Your name" - ként lehet ismerni. Illetve ez a mondat többször el is hangzik a történet során.

A sztori röviden:

Mitsuha mindig is arról álmodott, hogy Tokióban éljen. Taki pedig, aki Tokióban el, vidéken szeretne élni. Egy éjszaka kettejük álmai összefonódnak, testet cserélnek. Mindketten azt almodják, hogy ők most nem önmaguk. Mitsuha egy tokiói fiú szemével látja a világot, míg Takinak igen élénk álma van arról, hogy ő egy vidéki lány. Meg kell tanulniuk boldogulni a másik testében, de ezzel rengeteg galibát is okoznak. Végül Taki elhatározza, hogy megkeresi a lányt, azonban egy váratlan történés minden eddig valósnak hitt dolgot megkérdőjelez...

Saját vélemény:

Csodálatos, romantikus, és a leg végéig nem tudod, hogyan fog befejeződni. Lányok, elő a zsepikkel! És ami még egy extra pontot váltott ki nálam: a film alatt nincs semmilyen hatásvadász zene, ami esetleg tönkretenné a pillanatot. Csak a karaktereket és a környezetüket hallod semmi mást. Végülis, az életben a valós dolgok alatt sincs zene, nincs igazam?
A karakterek nagyon szerethetőek, a mindennapos csetlés-botlásaikkal együtt. Aranyos, ahogy a két főszereplő próbálja megtanulni a másik életét és valahogy kapcsolatba is lépni a másikkal. Ha kell, rendbe hoznak valamit a másik életében, bár általában inkább ők okozzák a problémákat. Nem is igazán tudom, mit írjak még erről a filmről.
Varázslatos. Ezt a szót kerestem. Egy kis fantasy és egy nem várt fordulat. Ezek fogadnak minket, ha megnézzük ezt a filmet. Az utolsó jelenet után, mikor már beúszott a stáblista, én még mindig szinte lesokkolva ültem, papírzsepit szorongatva, olyan szinten megható volt. Van egy hirtelen váltás a vége előtt, pár év ugrással. Az addigi jelenetnek vége szakad, és valamiféle ürességet érzel, mert tudod, hogy nem úgy kellene befejeződnie, ahogy.
Többet már végképp nem tudod írni róla úgy, hogy ne spoilerezzek. Ha valakinek esetleg eme irománytól megjönne a kedve ehhez a filmhez, szívesen elolvasom nektek mennyire tetszett, nem tetszett, mennyire kötött le, stb...
Van hozzá magyar szikron is, de én inkább az eredeti japán nyelven ajánlom magyar felirattal (nem tudom, mennyire rontották el a magyar szinkront).

Karakterek:

Tachibana Taki, az egyik főszereplő, akinek az álmai Mitsuhához kötik

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Tachibana Taki, az egyik főszereplő, akinek az álmai Mitsuhához kötik.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
𝚂𝚘𝚛𝚘𝚣𝚊𝚝𝚘𝚔 & 𝙼𝚒𝚎𝚐𝚢𝚖𝚊́𝚜Where stories live. Discover now