2023 egyik leginkább kedvelt sorozatáról, a The Night Agent-ről, magyar nevén Éjjeli ügynök című sorozatról hoztam most nektek egy ajánlót.
Washingtonban járunk, egy éjszakai metrójáraton. Peter Sutherland is éppen ezzel a járattal utazik, amikor észreveszi, hogy egy fekete csuklyás alak a szerelvényen hagy egy gyanús táskát, majd leszáll, még az indulás előtt. Nem sokkal később, miután Peter lemenekítette a civileket a metróról, felrobban egy bomba. Egy évvel később Peter az éjszakai szolgálatára készülődik. Szokásosan este 8-kor leváltja kollégáját az ablaktalan, alagsori telefonos szobában. Soha nem szokott hívás bejönni, most viszont mégis megcsörren a telefon: két ügynök bajban van, az unokahúgukat, Rose-t pedig életveszély fenyegeti. Peter egyből megkapja a parancsot, hogy az élete árán is védje meg a lányt a támadóktól. Ekkor veszi kezdetét az igazi kalamajka. Rose és Peter napokon keresztül egymásra vannak utalva, nem tudják, kiben bízhatnak és kiben nem, mert valaki a Fehér Házból szivárogtat az ellenségnek. És hogy mindezzel hogyan birkóznak meg és hogyan jönnek rá a valóságra? A sorozatból minden kiderül.
Nem (teljesen) új sorozat, engem mégis lekötött. Személyes nézőpont szerint és nagyon kedvelem az ügynökös-akcióthriller sorozatokat, ahol folyamatosan lehet arról gondolkodni, hogy mégis ki lehetett a tettes vagy éppen kinek lehet köze hozzá. Ez is egy ilyen sorozat, ahol az események olyan gyorsan pörögnek, hogy nem bírod abbahagyni a részeket. Talán ezért lehetett az, hogy én az egész évadot két nap alatt teljesen le is daráltam.
Annyira szerintem nincsen sok szereplő, de aki megjelenik, annak általában van valami fontosabb szerepe is. Egyetlen szereplő volt, akit sokszor nem tudtam hova tenni, de ez lehet, hogy csak nekem okozott fejtörést. A főszereplők, Peter és Rose (Gabriel Basso és Luciane Buchanan) különösen érdekes karakterek. Peter múltja elgondolkodtat az egész rendszer működéséről, hiszen az apját árulónak titulálták és nem volt esélye tisztáznia magát halála előtt. Rose pedig egy cyberbiztonsági cég vezetője volt (ergo etikus hackernek is lehetne akár nevezni), ami különösen hasznos lesz mindkettejüknek, miközben a gyilkosokat keresik.
Talán akit a legjobban kedveltem, az az alelnök lányát védő Chelsea Arrington ügynök volt. Ambíciózus, komoly, nem vesz semmit félvállról és valóban aggódik Maddie testi épségéért. A másik ilyen szereplő, aki nekem nagyon szmpatikus volt (a főszereplőkön kívül) Cisco, azaz Pete legjobb barátja volt, aki mindent félredobva, bármikor hajlandó volt segíteni, ha arra volt szükség.
A történet nagyon jól van felépítve, bár nekem egy hangyányit hasonlított a The Recruit című, akció- és kalandsorozat, bár azt is nagyon kedveltem. A történet nagyon hasonló: egy ügynök, akinek meg kell védenie egy fontos tanút, aki természetesen egy csinos nő - kissé kiszámítható, de az emberek többsége az ilyen történeteket szereti.
Összesen 10 epizód, amelyek körülbelül 40-50 percesek, 16+ besorolású. Jelenleg egy évada van, de ha lehet hinni a pletykáknak, számíthatunk egy második évadra is valamikor 2024-ben.
Nektek mi a véleményetek a sorozatról? Láttátok már vagy még csak a listán van?
YOU ARE READING
𝚂𝚘𝚛𝚘𝚣𝚊𝚝𝚘𝚔 & 𝙼𝚒𝚎𝚐𝚢𝚖𝚊́𝚜
Teen FictionNos, mint a címből is kiderül, ebben a könyvben sorozatokról láthatjátok a véleményemet. Igyekszem viszonylag kevés spoilert beletenni, de előre is bocsi, ha esetleg kerül bele. Nem is húzom tovább az időt, jó olvasást hozzá.