Bátrak földje (RTL)

8 0 0
                                    

Kissé szokatlan és valószínűleg kevésbé ismert sorozatról hoztam nektek egy ajánlót. A magyar RTL sugározta 2020. január 1. és 2020. április 23. között. De mielőtt belemélyedünk az adatokba, lássuk, miről is szól?

1865-ben járunk, már bőven a romantika korában. A hatalom és a rang mindennél többet jelent, a szívnek viszont már ekkor sem lehet megálljt parancsolni. A történet középpontjában egy bárókisasszony, egy szobalány, egy borász és egy zsandárhadnagy szerelmi négyszöge áll. A történéseket fokozzák a botrányok és hazugságok, amelyek a kastély és a falu népe között is jelen vannak. De mindenki az utolsó erejéig küzd a saját igazáért, a saját boldog befejezéséért, kerüljön az bármibe is.

Vannak olyan magyar sorozatok, amelyekkel szemben nincs semmi kétségem, hogy jó lesz. Ezzel a sorozattal sem volt másképp: tehetséges, fiatal és kissé idősebb színészek hadát vonultatták fel a stábban, akik tökéletesen eljátszották a szerepeiket. A főhős, báró rokoczay Rokoczay Anna, akit Szász Júlia alakít, egy, a korához képest erősen ambíciózus fiatal hölgy. Legfőbb vágya, hogy orvos legyen és tanulhasson, neki egyáltalán nem fontos a házasság vagy a hatalom. Csak aztán arra még ő sem számít, hogy a hídrobbantás után ennyire megváltozik az élete: nem csak egy, hanem két férfi iránt is megdobban a szíve.

Anna szobalányát, az árva Bodza Katicát Litauszky Lilla alakítja, és a sorozat után nem nagyon lehetett látni más produkciókban. Őt leginkább ártatlannak tudnám mondani és sokszor sajnáltam. Szívét lelkét kiteszi másoknak, mégis, a legtöbb esetben ő jár pórul, így nem csoda, hogy egy idő után felvértezi magát és szembeszáll mindenkivel. A szerelem persze őt sem kerüli el, Annával egy időben lesz ő is szerelmes, de később az ő érdeklődését is felkelti valaki más is.

A szerelmi négyszög egyik hősszerelmes férfija Torzsa Sándor (színész: Kenderes Csaba), akinek a mindene a családi szőlészet és borászat. És emellett ki nem állhatja a Rokoczayakat. Különösen mélyen érinti, amikor vasutat akarnak építeni Rokoczán, ezért felrobbantja a készülő vasúti hidat. Ez az esemény jelenti a kezdetét minden bonyodalomnak, ami ezután következik. A végére már ő maga sem tudja, mit szeretne pontosan, egyedül a családjának jóléte és biztonsága lebeg a szeme előtt, akikért mindent megtenne. Meg aztán, a szívügyek is megnehezítik az életét.

Csizmadia Imre (színész: Bárnai Péter) zsandárhadnagy a négyszögünk negyedik fontos tagja. Az ő karaktere abból a szempontból is különösen érdekes, hiszen a hídrobbantó ügyével sokáig saját maga foglalkozik. Sándorral ők ketten egyfajta macska-egér játékot játszanak: Imre tudja, hogy Sándor a robbantó, de nincs semmi olyan bizonyítéka, amivel börtönbe csukhatja. A két férfi között az ellenszenvet az Anna-Katica ügy is egyre inkább elmélyíti, emiatt a sorozat végéig feszültség van köztük.

Természetesen nem írom le a többi szereplőt, mert rengetegen vannak, de a négy főszereplőről ilyen általános dolgokat érdemes tudnia annak, aki belekezd a sorozatba. A történet tehát kétségkívül romantikus, egy romantikus korban és abszolút érdekes. Összesen 80 epizód, melyek nagyjából 50-60 percesek.

Nekem az egyik ok, amiért különösen tetszett, azok a jelmezek. Nekem valamiért tetszenek a kosztümös filmek és sorozatok, ezért már az első pillanatban tudtam, amikor megláttam a sorozat előzetesét, hogy én ezt a sorozatot mindenképpen megnézem. Sajnos az első sugárzás alatt nem láttam a legvégéig, de nemrég, amikor újból leadta a csatorna a Bátrak földjét, az első pillanattól az utolsóig mindent megnéztem és imádtam.

A helyszínek pedig csak egyfajta bónuszt adnak a sorozatnak. Az egyik helyszín a Nagytétényi kastély volt, ami a Rokoczay kastélyt testesítette meg, a másik helyszín pedig a Szentendrei Skanzen felföldi mezőváros tájegysége volt, ami Rokocza főterét és kis utcáit adta.

Egyszóval mindenkinek ajánlom, aki szereti a kosztümös alkotásokat és a romantikus történeteket, kortól pedig abszolút független sorozatról beszélhetünk. Minden korosztály bátran megnézheti és garantálom, hogy még élvezni is fogja 

𝚂𝚘𝚛𝚘𝚣𝚊𝚝𝚘𝚔 & 𝙼𝚒𝚎𝚐𝚢𝚖𝚊́𝚜Where stories live. Discover now