A Netflix kínálatában rengeteg spanyol filmet és sorozatot megtalálhatunk, és bátran lehet rájuk azt mondani, hogy egytől egyig odaszögezik az embert a kanapéhoz és nem eresztik. Nincs ez másképp a Ni una más, azaz magyarul Ebből elég című sorozatnál sem. A téma, ami köré épül a történet megrázó, érdekes és dühítő is egyszerre. Megéri végignézni.
Alma 17 éves, végzős diáklány. Azonban nem az egyszerű fajtából: titokban füvezik barátaival, nem tanul, sokáig kimarad otthonról és ennek tetejébe még hazudik is a szüleinek. De az értékrendje kétségkívül a helyén van. Az élete fenekestül felfordul, amikor kiakaszt egy molinót az iskola kapuja fölé "Egy erőszaktevő jár közöttünk!" felirattal. Almát mindenki dilisnek, bolondnak tartja, de a történet előrehaladtával átlátjuk a történteket. Ahogy bonyolódik a történet, úgy válik egyre világosabbá, hogy senki sem az, akinek mutatja magát; a felszín alatt pedig sokkal több lapul. De mégis mit tehet egy fiatal lány, hogy valaki higgyen neki?
A spanyolok legtöbb sorozatára jellemző a nyomasztó hangulat, aminek köszönhetően a néző sejti, hogy a dolgok sokkal bonyolultabbak, mint elsőre tűntek. A Ni una más egy eléggé tabunak számító témát vet fel: a nemi erőszakot.
A történet a jelenben kezdődik, a molinó kiakasztásával, de a készítők visszaugranak a közeli múlba, hogy a néző is megérthesse és össze tudja kötni a felszín alatt lappangó szálakat. Rég elfeledett barátok, sötét titkok és persze a szerelem keveredik össze itt is, ami megnehezíti fiatal főszereplőnk életét.
Nekem személy szerint nagyon tetszett, ahogy felvezette és előadta az eseményeket. Volt időm gondolkodni, hogy ki, miben lehet hibás, ki mit tehetett; de persze nem adták meg egyértelműen a választ.
Kevés olyan sorozat van, ami a fiatal lányok ellen elkövetett erőszakról beszél, amin talán ideje lenne változtatni. Valószínűleg így gondolkodhattak a sorozat készítői is, miközben a történetet szőtték. Reálisan mutatják be, hogy sokszor a lányok, hiába mondanak igazat, a hatóságok nem hisznek nekik. Itt főként a férfiak a bűnösök, hiszen a bürökrácia vezető rétege mindig is férfiak garmadájából állt, ahol a nők, pláne a fiatal nők, elvesznek és nem tudnak érvényesülni.
A sorozatban Alma viszont leleményesen megoldotta a problémát: egy instagram fiókot hozott létre, hogy nyilvánosságra hozza a történteket. Persze ez nem veszélytelen feladat, egyedül képtelen is lenne csinálni; nem véletlen hát, hogy régi barátnője, Berta segít neki ebben. Bertáról nem árulok el túl sok mindent, mert a sorozat folyásának szempontjából fontos szerepe van.
Mindenesetre nekem nagyon tetszett, elgondolkodtatott és gyorsan haladtam vele, mert ki akartam deríteni, hogy mégis mi történt. Kíváncsi voltam az igazságra, ami persze csak az utolsó epizód végén derül ki - ahogyan annak lennie kell. Ajánlom mindenkinek, aki egy kicsit szeretne kiszakadni a fikciók világából és egy kicsit reálisabb-fikciót látni olyan eseményekről, amelyek akár a körülöttünk élőket is érinthetik.
YOU ARE READING
𝚂𝚘𝚛𝚘𝚣𝚊𝚝𝚘𝚔 & 𝙼𝚒𝚎𝚐𝚢𝚖𝚊́𝚜
Teen FictionNos, mint a címből is kiderül, ebben a könyvben sorozatokról láthatjátok a véleményemet. Igyekszem viszonylag kevés spoilert beletenni, de előre is bocsi, ha esetleg kerül bele. Nem is húzom tovább az időt, jó olvasást hozzá.