2000-es évek gyerekei, főként tőletek kérdezem: emlékeztek még a tűzfiú és a vízlány számítógépes játékra? Ha igen, gondolom nem én vagyok az egyetlen, aki eljátszott a gondolattal, hogy ők ketten egy párt alkotnak. Nos, a Disney ezt valóra is váltotta az Elemi című mesefilmjében.
A történet Elemetropolisz városában játszódik, ahol a négy elem - tűz, víz, levegő és föld -békésen élnek egymás mellett és soha, sememilyen körülmények között nem keverednek egymással. Főhősnőnk, Parázs (angol neve Ember) kiskora óta arról álmodik, hogy majd egyszer átveszi apjától a családi boltot. Ekkor robban be az életébe Örvény (azaz Wade), aki konkrétan egy rossz vízvezetékcsőből robban ki Parázsék alagsorában - és akiről kiderül, hogy ellenőrként dolgozik. Meg akarja bírságolni Parázsékat, Parázs viszont mindent megtesz annak érdekében, hogy ez ne következzen be. Azonban amíg a problémákat orvosolják, egyre több időt töltenek együtt és egyre inkább úgy érzik, hogy hiába tűz és víz, szükségük van egymásra. De kialakulhat két külölnböző elem között bármiféle kapcsolat? Egyáltalán lehetséges az, hogy az elemeket összekeverjék?
Nos, a film válasza a feltett kérdésekre igen. Mivel én is a fent említett 2000-es évek gyerekei közé tartozom, mindenképp meg szerettem volna nézni ezt a filmet. És egyszerűen imádtam! Ennél aranyosabb és szívmelengetőbb történetet szerintem még nem nagyon láttam. Egy kissé tipikus tűz-és-víz-ellentét (a szó legszorosabb értelmében), akik mégis vonzódnak egymáshoz. Ha beleegondolunk, hány ezer ilyen tematikájú film készült már, az embereknek viszont erre van szüksége. De a Disney ismételten nem okozott csalódást és csodaszép grafikával, egy megható történettel és imádnivaló szereplőkkel állt elő, ami nem csak a gyerekekre, hanem a felnőttekre is hatalmas hatást gyakorol.
Tegnap néztük meg a filmet moziban és észrevettem, hogy a kisgyerekes családokon kívül sok velünk egykorú, 16-18 év körüli fiatal is beült megnézni a filmet - és voltak többen, akik meg is hatódtak rajta. Szóval én bátran ki merem jelenteni azt, hogy a Disney ezzel a filmmel méltó módon ünnepelheti a 100. születésnapját is.
És ha már itt tartunk: A film előtt a reklámblokkban levetítettek egy rövidfilmet, ami Walt Disney bácsi első megálmodott figurájától kezdve, az első filmen át, a Marvel és Star Wars filmeket és természetesen a megannyi hercegnőjét felölelve megköszönte a nézőknek, hogy ez az álom, amely egy évszázaddal korábban született meg, megvalósulhatott és sokak gyerekkorát végigkísérhette. Félelmetes abba belegondolni, hogy gyerekkorom meséit láttam viszont a vásznon, ha csak egyetlen egy képkockra erejéig is. Minden fontos és meghatározó pillanat helyet kapott, ezért is volt különleges élmény ezt a rövidfilmet végignézni.
Egy szó mint száz, az Elemi mindenféleképpen egy különleges élmény volt számomra, nem csak maga a film, hanem a körítés és maga a történet miatt is. Mindenkinek ajánlom és garantálom, hogy bele fogtok szeretni, már a legelső pillanatban.
Kíváncsi vagyok, hogyha ti láttátok a filmet, nektek mi a véleményetek róla? Illetve ha még nem láttátok, akkor melyik (Disney) film az, ami rátok a legnagyobb hatással volt?
YOU ARE READING
𝚂𝚘𝚛𝚘𝚣𝚊𝚝𝚘𝚔 & 𝙼𝚒𝚎𝚐𝚢𝚖𝚊́𝚜
Teen FictionNos, mint a címből is kiderül, ebben a könyvben sorozatokról láthatjátok a véleményemet. Igyekszem viszonylag kevés spoilert beletenni, de előre is bocsi, ha esetleg kerül bele. Nem is húzom tovább az időt, jó olvasást hozzá.