Az év talán legjobban várt filmje PrimeVideo-n, ami nem nagy meglepetéssel egyből minden országban az első helyre lépett a legnézettebb filmek között.
A történet ismert, a film alapjául Casey McQiuston azonos címmel rendelkező bestseller regénye áll. Minden Philip herceg esküvőjén kezdődik, amikoris Henry és Alex magukra borítják a 75.000 dolláros esküvői tortát - ezzel nem kis sajtóvisszhangot kiváltva. Az amerikai elnök fia és a brit herceg ekkor ki nem állhatják egymást, majd eleinte ál- majd később igazi barátok lesznek, később pedig ráébrednek arra, hogy beleszerettek a egymásba. Próbálják titokban tartani a kapcsolatukat, eleinte még a családjuk előtt is, de idővel minden titok napvilágra kerül.
Tipikusan enemies-to friends-to lovers történet, ami ha jól van megkomponálva, azonnal a nézőközönség kedvence lesz. Nekem nem is volt kérdéses, hogy megnézem ezt a filmet, hiszen a regényt egyszerűen imádtam. A film előtt nem sokkal olvastam ki másodjára és nagyon kíváncsi voltam arra, hogy fogják képernyőre vinni a rendezők. Jelentem, szuperül sikerült nekik, kétszer megnéztem a filmet (hozzátenném, hogy a 7 napos próbaidőszak alatt, úgy, hogy közben egy 2 évados sorozatot is ledaráltam). És miért éppen kétszer? Első alkalommal eléggé izgatott voltam, vissza-vissza tekertem az előzetesből ismert ikonikus mondatokhoz, így nem egyben kaptam meg a filmélményt, hanem kissé darabosabban. Másodjára viszont nem állítottam meg, csak ha tényleg szükséges volt. De mindkét alkalommal ugyanolyan jó volt.
Magáról a film cselekményéről nem írnék túl sokat, hiszen az előzetesből minden kiderül, amire kíváncsiak vagyunk, plusz aki olvasta a regényt, tudja, hogyan alakul Alex és Henry sorsa. Amiről viszont kicsit bővebben írnék, azok a különbségek a film és a regény között. Kezdeném ott, hogy voltak szereplők, akik teljesen ki lettek írva (June, Luna, vagy Liam) és vannak olyanok, akiknek teljesen megváltozott a szerepük a történet során. Lásd Nora, aki Alexnek olyan, mintha a fogadott nővére lenne, az alkotók nem bonyolították őket kamu-kapcsolatba, mint ahogyan a regényben. Vagy éppen Alex szülei, akik egyáltalán nem váltak el, hanem igenis boldog házasságban élnek.
Új szereplőket is kaptunk, Migel és a brit király szerepében. Migel egy újságíró, akivel Alex egyszer összefeküdt egy meredek éjszaka után, a srác pedig totálisan bele van zúgva. A brit király egy érdekes történet, hiszen a regényben eredetileg ő királynő lenne. Erre csak tippjeim vannak, hogy miért lett megváltoztatva: talán az asszociáció miatt, hogy ne legyen Henry nagymamája Erzsébet királynővel azonosíva. Csakhogy azóta már Károly a király Angliában, így Henry nagypapáját simán lehet ővele azonosítani.
És ha már királyi család, akkor nem lehet kihagyni Henry-t sem, akinek "csak" a nevét írták át. A regényben Henry George Edward James Fox-Mountchristen-Windsor a neve, míg a filmben ezt Henry George Edward James Hanover-Stuart-Fox-ra változtatták, ismeretlen okokból. Itt talán a könnyebb kiejtés játszhatott nagyobb szerepet, bár ezt senki nem tudja.
Persze ezeket nem negatívumként írom, hanem érdekes különbségekként, amik mindenkinek szemet szúrnak, aki akár az előzetest is megnézi.
Ami különösen tetszett, hogy voltak olyan ikonikus mondatok a filmben, amiket egy az egyben átvettek a könyvből. Ilyen mondat például: History, huh? Bet we could make some vagy éppen Zahra egyik mondata: You better act like the sun shines out of his ass and you have a vitamin-D deficiency. Persze Zahra karakterének adtak még más ikonikus mondatot is (ezt a mondatot az előzetesben 1:18-nál találjátok meg), amik még inkább humorossá teszik az egészet.
És hogy kiknek ajánlom ezt a filmet? Mindenkinek, aki olvasta a könyvet, és mindenkinek, aki nem! Korhatár besorolása szerint 16+, a film pedig 2 óra hosszú. Szikron is és felirat is elérhető hozzá magyarul (ha valakit érdekel, én a feliratra szavazok, a szinkron nekem nem annyira tetszett). És hogy mi kell a tökéletes filmélményhez? Primevideo fiók, egy kis nasi-üdítő, meg egy szabad délután. Remélem nektek is fog annyira tetszeni, mint nekem!
YOU ARE READING
𝚂𝚘𝚛𝚘𝚣𝚊𝚝𝚘𝚔 & 𝙼𝚒𝚎𝚐𝚢𝚖𝚊́𝚜
Teen FictionNos, mint a címből is kiderül, ebben a könyvben sorozatokról láthatjátok a véleményemet. Igyekszem viszonylag kevés spoilert beletenni, de előre is bocsi, ha esetleg kerül bele. Nem is húzom tovább az időt, jó olvasást hozzá.