Valószínűleg Robert De Niro és Anne Hathaway nevének hallatára mindenkinek beugrik egy-egy film. De Niro nem csak színészként, hanem filmproducerként is tevékenykedik a szakmában, ismertebb filmjei közé az Apádra ütök (2000) vagy Last Vegas (2013) tartozik. Anne Hathaway, Oscar-díjas színésznő pedig a Neveletlen hercegnő filmek óta rengeteg kiváló alkotásban megjelent. Eltérő színészgeneráció, de mégis mi a közös nevezője ennek a két zseniális színésznek?
A 70 éves Ben (Robert De Niro) szeretne változtatni unalmas nyugdíjas napjain, ezért egy senior program keretében felveszik a Jules Ostin (Anne Hathaway) által vezetett ATF-hez. Jules keménykezű főnök, sikeres üzletember és elfoglalt családanya. Ezért nem igazán örül neki amikor Bent mellé osztják be gyakornoknak, eleinte nem is ad neki feladatokat. Ben ellenben könnyedén feltalálja magát és ott segít a többieknek, ahol csak tud. Azonban ahogy telik az idő, Jules belátja, hogy Ben eléggé hasonlít rá: makacs és szenvedéllyel végzi a munkáját, akárcsak ő - éppen ezért rengeteget tanulhatnak egymástól.
Kevés film van, amit a kedvencemnek mondanék, de A kezdő kétségkívül ezek közé tartozik! Rettentően aranyos film, amelynek a fő mondanivalói közé tartozik, hogy a generációk közötti különbségek igenis áthidalhatók, illetve hogy a dolgozó és sikeres anyukákat, nőket ne bélyegezze meg a társadalom.
Sokan a filmet egyébként 2006-os Az ördög Pradát visel című film "ikertestvéreként" is azonosítják. Az alapkoncepció hasonló: egy jól menő divatcég sikeres vezetője felvesz egy gyakornokot, aki az idő előrehaladtával tanul csak bele abba a munkába, amit végeznie kell. Csakhogy Anne Hathaway a buzgó újonc szerepéből a törtető főnök bőrébe bújik - és milyen jól csinálja! (További érdekességekért: https://port.hu/cikk/tv/10-teny-amit-tuti-nem-tudtal-a-kezdo-cimu-de-niro-filmről/article-86556)
Egy családdal együtt eltöltött hétvégére és egy magányos, bekuckózós estére is egyaránt tökéletes film, ami mindenkinek a szívét megmelengeti, ezt garantálom. Mindenkinek ajánlom, legyen felnőtt, gyerek vagy idős - összehoz minden generációt.
YOU ARE READING
𝚂𝚘𝚛𝚘𝚣𝚊𝚝𝚘𝚔 & 𝙼𝚒𝚎𝚐𝚢𝚖𝚊́𝚜
Teen FictionNos, mint a címből is kiderül, ebben a könyvben sorozatokról láthatjátok a véleményemet. Igyekszem viszonylag kevés spoilert beletenni, de előre is bocsi, ha esetleg kerül bele. Nem is húzom tovább az időt, jó olvasást hozzá.