Szerintem alig van olyan ember a földön, aki ne szeretné a sitcomokat. Több generáció ezeken nőtt fel, a választék a mai napig hatalmas: Így jártam anyátokkal, Friends, Két pasi meg egy kicsi, Jim szerint a világ, Jessie, ICarly és még lehetne sorolni! Mindegyik a leginkább kedvelt sitcomok közé tartozik, akárcsak a Full House, ami a magyar televíziókban Bír-lakként futott. Még így sem ismerős? Akkor nézzük hát, miről szól!
Felesége halála után Danny Tanner egyedül marad a három lányukkal, akiknek a neveléséhez segítségre van szüksége. Így történik az, hogy beköltözik a házba Jesse bácsi, a lányok nagybátyja; és Joey, Danny legjobb barátja. Eleinte senki nem gondolná, hogy a menő, motoros és zenész Jesse bácsi, a humorista és gyerekes Joey és a gyászoló Danny vezetni tudnak együtt egy háztartást, de láss csodát, sikerül nekik. A gyerekek nevelése sem okoz különösebb gondot, hiszen a legkisebb, Michelle eleinte csak egy kisbaba, Stephanie alig óvodás, DJ pedig kisiskolás. De ahogy cseperednek, úgy jelenik meg egyre több probléma a családban. Azonan együttes erővel, akárcsak egy nagy család, minden akadályt leküzdenek.
Egyszerűen imádnivaló egy sorozat! Szórakoztató, aranyos, és persze lehet rajta esetenként sírni is. Talán többeteknek nem mondok el új információt azzal, ha elárulom, hogy az Olsen ikreknek (Mary-Kate és Ashley) ez volt az első szerepük. Alig nyolc hónaposak voltak, amikor beválogatták őket a szereplők közé; ők játszották felváltva Michelle Tannert, aki már az első epizódban mindenki szívébe belopta magát.
Egyáltalán nem egy modern, 21. századi sorozatról beszélünk, hiszen 1987-ben került képernyőre az első évad. Szerintem senki nem számított ekkora sikerre, de a sorozat megélt nyolc évadot, ez pedig ugyanennyi évet is jelent. A DJ-t, Stephanie-t és Michelle-t játszó lányok a szemünk előtt nőnek fel és változnak évadról évadra. DJ (Candace Cameron) és Steph (Jodie Sweetin) az első epizódban még kislányok, az utolsóban pedig már felnőtt nők.
A műsor két sztárja viszont egyértelműen Jesse bácsi és Michelle. A rajongók többsége, köztük én is, akkor őrül meg a legjobban, ha nekik kettejüknek közös jelenete van, ezek vannak fent zömében YT-n és Instagramon. Én is ezeknek a reelseknek köszönhetően találtam rá a sorozatra.
Fontos viszont megjegyezni, hogy a sorozatot én nem találtam meg sehol sem teljes egészében magyarul. Mindössze két évadot tudtam magyar szinkronnal megnézni, után keresnem kellett egy oldalt, ahol angolul vagy németül mindegyik rész fent van. Szerencsére találtam is egyet (s.to), így a harmadik évadtól kezdve németül nézem. (Ne aggódjon az sem, aki nem tud németül, lehet választani eredeti nyelvet is)
Tehát ha szereted a sticomokat, van egy erős német/angol tudásod és rengeteg szabadidőd, akkor érdemes elkezdened. A legjobb benne az, hogy rövidek az epizódok és figyelni sem kell rájuk különösebben. Akár az ebédedet is megfőzheted közben :)
Jó szórakozást!
YOU ARE READING
𝚂𝚘𝚛𝚘𝚣𝚊𝚝𝚘𝚔 & 𝙼𝚒𝚎𝚐𝚢𝚖𝚊́𝚜
Teen FictionNos, mint a címből is kiderül, ebben a könyvben sorozatokról láthatjátok a véleményemet. Igyekszem viszonylag kevés spoilert beletenni, de előre is bocsi, ha esetleg kerül bele. Nem is húzom tovább az időt, jó olvasást hozzá.