#جحيم_العشق_الأسود
#فريده_احمد_فريدالفصل الاول
(مراجعه قصيره ع الجزء الاول بعنوان#الوجه_الأخر_للقمر.عائله مفككه يرأسها الجد محمود الانصاري...قُتل إبنه الصغير فؤاد...ظلمت زوجته ف قتله....تشرد بناته من بعده...كلا منهما اخذت طريق مختلف...تعرف ابناء العم ع بعضهم بطرق مختلفه....عانت الاخوات كلا منهما ف حياتها....(نور الهدي) اصبحت رجل وحارس خاص لابن عمها تاجر السلاح.......(نورهان )اصبحت محاميه(نسرين )ضابط شرطه....وهناك (سما ابنه عبد العزيز)قابلت ابن عمها(حسن) ف جبال لبنان وانقذت حياته واصبحت خادمته...تقابل (سما) ..(منذر) رجل مرتزقه قتل اخيها ف قتلته وهيه تحبه..وينتهي الجزء الاول ع اجتماع العشاق تحت سقف واحد....لكنهم لم يقابلوا الشيطان الذي كان سبب ف تدمير حياه بنات فؤاد(خالد رحيم)..رجل ثري ذات نفوذ قويه ف البلد يخشاه الجميع شرطه ورجال اعمال وايضا مجرمين امثاله...ف هذا الجزء...نخوض معا احداث اخري مع ابطالنا...احداث غير متوقعه..مثيره...مرهقه...ف هيا بنا نستكمل تلك الملحمه من (العشق الاسود)
&&&&&&&&&&&&
#ف غرفه محمودنام ع صدرها وقبل وجهها بمداعبه،ضحكت ودفعته
نور بدلع: خلاص كفايه بقي، قوم خلينا نعرف ايه اللي حصل ف البلد.
محمود: ما تولع الدنيا كلها، انا ما صدقت اتلم عليكي، ايه البرود بتاعك ده.
نور: بس يا باشا، لازم اعرف عم مصطفي حكي لاخواتي الحقيقه ولا لاء.
محمود: اوووف يا نور، خلاص انا هتصل بيهم واشوف الدنيا حصل فيها ايه هناك.
خرج وسابها تأخد شاور، اتصل ع رجاله هناك
نور تذكرت خالد رحيم قالت لنفسها(ازاي انا نسيته،مش عارفه هوه هيعمل ايه فينا،لازم احذر محمود منه،و نورهان ونسرين كمان،اول بس ما عم مصطفي يقولهم الحقيقه اكيد هيجولي،لازم يجوا،لازم احميهم من خالد،محدش غيري يعرف يقف قصاده)
دخل محمود ووجدها ع الفراش،لاحظت قلقه
نور:في ايه يا باشا،شكلك سمعت مصيبه.محمود:نور عم مصطفي مات وهوه رايح ع الاستراحة عربيه خبطته ومات فوراً.
****************
ف الاستراحه ف البلد....تجلس عائله الانصاري جميعااسماعيل: بس يا حچ مكنش يصح تتهم عيله العمده بحريج السرايا...انت عارف مين اللي حرجها وليه....يبجا لازمته ايه بس نعادي الجناويه"
محمود الجد: اسكت يا اسماعيل انت مافهمش حاچه...العيله دي لازمن تتعلم الادب...انت مخدتش بالك من عتال ابن عمه كان بيبص لي بغل كيف....ونسيت اللي عملوه جبل أكده ...انا عارف انا هعمل ايه ف الناس دي بس صبرك عليا بس..اما ابجي عمده ..وشوف انا هعمل فيهم ايه.
كلام محمود لم يعجب احدهم..عدا عبد العزيز....اسماعيل نظر لاخيه ورآي الرضا ف عيناه...اراد ان يستفزه
أنت تقرأ
#جحيم_العشق_الأسود #فريده_احمد_فريد
Romanceالجزء الثاني من روايه الوجه الأخر للقمر ف الجزء دا اجابات لأسئله كتيره حيرتنا ف الجزء الاول، و مغامرات اكتر و موت ونجاه واثاره وجرأه ووجوه جديده مثيره مع ابطالنا المتعبين، تابعونييييي