3/دي اخر مره تتكلم عن أختي كده،انت سامع.

306 14 0
                                    

#جحيم_العشق_الأسود
#فريده_احمد_فريد
الفصل الثالث(صدمه قاتله)

ف البلد، ف سرايا القناويه.

عتمان: ألف حمد لله ع سلامتك يا واد عمي، كفاره ياخوي.

حمزه: اخرس يا عتمان، بتبارك لي كيف انت، وينه عمي حمدان.

عتمان: بوي ف الموزرعه، لسه ما عرفش انك رچعت يا واد عمي.

حمدان من خلفهم: لاه عرفت دلوكت، كفاره ياواد خوي.

حمزه بزعيق: انت كيف يا عمي تسمح بالمهزله دي تحصول ف غيابي، كيف سبتو العومديه لعيله الأنصاري، حتي لو بوي مات، كان لازمن انت اللي تمسكها.

عتمان: ياواد عمي، الناس ماعيزناش، انت محبوس بجالك كد ايي، الدنيا اتغيرت كتيير يا حمزه،مبجاش ينفع نغصب الناس كيف زمان.

حمزه:كماني فجدتوا السيطره ع الناس يا عمي،لاااه،البلد چرالها إيي ف غيابي،مكنوش عشر سنين عمي يا عمي،ارچع ألجي ابوي ميت،والعموديه ومچلس الشعب رايح مننا.

حمدان:ما تجلجش يا واد خوي،كل حاچه هترچع لأصلها،بس اصبر انا كنت صابر اما انت تخرچ لنا بالسلامه.

حمزه:واااه،ليي مفيش رچاله غيري ف العيله ولا ايي.

حمدان نظر لأبنه عتمان وقال بحسره:لاه،مفيش رچاله من بعدك يا حمزه،عيالي وخواتك، وعيال اعمامك،اتعلموا واتثجفوا ف مصر وجال ايي مالهومش ف التار و حوارات الصعايده كيفنا،من بعدك يا جناوي يا صغير،معدتش في نخوه ف عيله الجناويه.

حمزه بغضب:ماشي يا عمي،انا هرفع رأسكم من الأول وچديد،وهخرس كل كلب نبح عليكم ف غيابي،لساتهم ما يعرفوش مين هوه حمزه الجناوي.
&&&&&&&&&&&&&&&
ف مشفي الطريق
حامد:انتي تاني هوه حضرتك بتطارديني بقي ولا إيه.

سما:لاء يا حامد انا جايه لك ف مصلحه هتعيشك ملك باقي حياتك،قلي لو مهتم هكمل كلامي.

حامد:بصي يا إبله،انا عدي عليا كتير اوي زيك،بس هجيبلك الأخر،حضرتك انا مش للبيع،لا انا ولا ضميري،انتي جايه تعرضي عليا كام ألف وتغري عيني عشان اشتغل لك ف تجاره الاعضاء ولا تهريب المخدرات ف الجثث،لاء آسف انا مش....

سما:بسسسس،اهدي يا حامد،اعضاء إيه ومخدرات إيه بس... انا شكلي كده برضو،الله يسامحك،انا كنت عايزاك تنقذ حياتي.

حامد:انا آسف فهمتك غلط هوه حضرتك مريضه.

سما بتعب:آه،مريضه بالحب،انا عشقت راجل شبهك الخالق الناطق،وبسبب حبي ليه حياتي وقفت،جدي بيغصب عليا يجوزني ابن عمي اللي كنت بحبه قبل ما شبيهك يطلع لي ف البخت،بس انا بعد موت حبيبي مش قادر افتح قلبي ل راجل تالت،انت فاهمني.

حامد:انتي لو بتقولي ألغاز مش هتبقي صعبه كده،ممكن واحده واحده تفهميني إيه الحوار وانا لو هقدر اساعدك مش هتأخر واللهي يا استاذه.

#جحيم_العشق_الأسود #فريده_احمد_فريد حيث تعيش القصص. اكتشف الآن