الفصل الرابع عشر(عمار وجبه سريعه)

54 2 0
                                    

#جحيم_العشق_الأسود

#فريده_احمد_فريد

الفصل الرابع عشر(عمار  وجبه سريعه)

عمار لم يستطع النوم طوال الليل ف منزل إسراء... المنزل فقير معدم... والفراش كالحطب تحت ظهره  و طعام العشاء كان معدم.

دق باب غرفه الضيوف  عمار: أدخلي يا إسراء.

دخلت وهيه تبتسم: إيه  ده  عرفت منين انه انا.

عمار بجفاء: هيكون مين يعني غيرك يا ست أسراء.

إسراء: إيه  دا  مالك مكشر ليه طب مفيش صباح الخير  الأول.

عمار بضيق: معلش أعذريني.... انا بس مش متعود انام ف بيت حد  ف معرفتش انام  طول الليل.

إسراء  بأبتسامه عذبه: ولا انا عرفت انام  تصدق بقي.

عمار: ودا  ليه بقي إن شاء الله   سريرك محجر  زي سريري، ولا بتحبي ومشتاقه  لحبيبك.

إسراء  بمزاح: إي  دا يا عمار يابن الأكابر  انت جاي تتريق علينا ولا إيه... ما طبعاً   ابن العز وأكل الوز مش متعود انه ينام ع سرير الفقرا  فخامتك  بتنام ع ريش نعام  صح.

عمار: انتي هتغنيهالي  ولا إيه... اه يا ست إسراء   انا مش متعود انا على سرير  ناشف كده  ... إسراء   بصراحه كده  انا جدي  هوه  اللي غاصب عليا  اجي  البلد  دي  ف ياريت  تنجزي معايا وتقولي لي  اعمل إيه   عشان  انا مخنوق  من بلدكم  وعايز  ارجع  مصر بسرعه.

إسراء   وجهها تبدل... اختفت  الأبتسامه الجميله... كشرت  ببرود  وقالت  بعجرفه وتكبر: معلش يا عمار بيه   حكم القوي  بقي  عاما  انت مش هتقدر تزرع قشايا  غير اما تأخد  أذن الرويعي... ولو حابب تنجز نفسك  عسال  هيأخدك  تقابله  وانت اتصرف معاه  عن إذنك...

لفت  تخرج  تذكرت شئ  قالت له: وآه  والدي  بيقولك  الفطار جاهز  بس واضح  انك قرفان تأكل عندنا تاني... عاما براحتك  ف كافيه متواضع ما يناسبش حضرتك طبعاً... بس عندهم  فطار  احسن من عندنا  تقدر  تفطر فيه  وانت رايح للرويعي... عن إذنك.

خرجت  ورزعت الباب خلفها  بعنف... عمار  خجل من نفسه  شعر انه  أهانها  واهان  كرم ضيافتهم  له.

نزل  غاضبا من نفسه... سلم ع الجميع... ابو زيد... وزيد  والام  وعسال  وبضع  الصغار  اخوات  إسراء.

ابو زيد: اتفضل يا ولدي بسم الله  معانا... الفطور چاهز من ربع ساعه... تعالي جبل ما الطعميه  تبرد.

إسراء  ببرود: لاء يا حج  عما......

قاطعها: ماشي يا حج  انا نازل اهوه.

عمار نظر لها نظره  تحذير... جلس بجوار  افراد العائله  الفقيره  ع الأرض.. وتناولوا  طعامهم ع الطبليه

#جحيم_العشق_الأسود #فريده_احمد_فريد حيث تعيش القصص. اكتشف الآن