الفصل السادس (حمزه ومشاعره الجديده)

60 3 0
                                    

#جحيم_العشق_الأسود

#فريده_احمد_فريد

الفصل السادس (حمزه ومشاعره الجديده)

ف سرايا الأنصاري

فرح:هوه في أي يا حچ....سمعتك بتكلم  واد ولدك  وبتچوله  يچيب عياله ويأچي يعيش معانا اهنه...ليه يا حچ...ممكفكش  سما  اللي مرحرحا  ف البيت ولا كنه بيتها.

الجد:واه يا فرحه...ماهوه بيتها...اومال بيت ابوكي اياك.

فرح بتمثيل:واه يا حچ...اكده برضيك...انا عتكلم عليك انت...المدعوجه سما  دهيه  اني سمعتها بحلجه ودني بتتحدتت عنك وحش يا حچ....دي نفسها تموت وتورثك هيه  والمحروج چوزها دا.

الجد:بصي يا فرحه  وافهمي امنيح....انا رايد ولادي واحفادي معاي اهنه....انتي مفهماش حاچه واصل....لازمن  يأچوا  كلهم.

فرح:لي يا حچ ما تفهمني  دا انا متعلمه ومتنوره.

الجد:يا شيخه اتلهي بخمسه ابتداجي بتاعتك دي...يابت افهمي...انا رايد ألمهم  حواليا....انتي مخبراشي  ان  حمزه الجناوي خرچ من السچن....واني  خابر  انه ماهيسكتش ع العومديه اللي راحت منيه  هوه  وعيلته...ف لازمن احفادي يكونوا  چاري...عشان الكتره  يا بت...حمزه لما يلاجينا  يد واحده...عيخاف  يجرب مننا...فهمتي يا بت.

فرح بسخريه:واه يا حچ...انت خايف من الجناويه.

الجد:خايف اي  يا مره...بجولك ايي  الكلام ده  كبير ع عجلك التخين...تعالي..تعالي  چاري  ع السرير...تعالي  ادعكي لي رچلي.

فرح بتكبر:يا شيخ ارحمني بجي...انت ما بتعتجنيش واصل...ماليش مزاچ  يا حچ...واهه  ههملك لحالك خالص.

......

ف الخارج  اسماعيل كان  يتنصت عليهم كعادته...ذهب بعيد  حتي لا تراه....قال ف نفسه

((اه يا فرح يا عجربه....عايزه تفرجي  العيله...ماعيزاشي  محمود  وعياله...ولا  سما  و چوزها...ياخوفي منك  لا توسوسي له  ع ولدي حسن  وتجلبيه عليه...انتي خطره جوي يا مرت ابوي....ولازمن  نخلص منك...جبل ما  تخليه  يتنازل لك  عن نص السرايا  كيف  ما جولتي لابوكي ع التلفون....انا مراجبك  يا بت عوض...وچه  الوجت  اللي اخلص منك  انتي  وعب عزيز  و...عياله.))

//////////////////////////////

ف بيت حمزه

حمزه بعصبيه:نورهااااان...انتي يا ست جطراااان.

نورهان  أتت مسرعه،قالت وهيه تنهج:ايوا يا حمزه بيه  كنت فوق  وجيت لك جري.

حمزه:خلصتي  اللي جلت لك عليه.....وچهزتي لي ورج  الموزرعه الجديمه.

نورهان:خلصت كله...فاضل بس اني  اطبع لك الفاكس اللي قلت لي عليه.

حمزه:كل دا ما خلصتهوشي.....الله يحرجك....زمان المندوب  ملطوع ف المينا  من امبارح....سيبي  كل اللي ف يدك  واجعدي ع المكتب اطبعيه.

#جحيم_العشق_الأسود #فريده_احمد_فريد حيث تعيش القصص. اكتشف الآن