#جحيم_العشق_الأسود
#فريده_احمد_فريد
الفصل الثامن والعشرين(بدايه النهايه)
بعد نقل جثمان محمود الجد للمشفي... وطرد عائله الأنصاري من بيتهم....
أمام السرايا
حسن: وبعدين يا حج، هنروح فين كده... هنترمي ف الشارع ونسيب الكلاب دول يسرقونا ونقف نتفرج.
عمار: الله يسامحه جدي بقي ياما قلنا له يوزع علينا حقنا وهوه عايش.
حسن: تقصد إيه، يعني كل حاجه نملكها كانت بأسم جدك.
سيف: ايوا السرايا و مجموعه الأنصاري والاستراحه وكل الفيلل حتي العربيات بأسم جدك... و حامد وسيم استولوا عليها كلها.
إسماعيل بحزن: أهدو شوي يا ولد منك ليييه... بيكفيني اللي اني فيه... بوي كتل حاله... واترمينا ف الشارع.... اسكتوا خلوني افكر عنعمل أي دلوكت.
محمود ظهر فجأة : صح الكلام دا يا عمي... جدي مات... جدي انتحر.
عمار: ايوا يا محمود... جدك انتحر ونقلوه ع المستشفى... و احنا اتسرقنا وبقينا ف الشارع خلاص.
محمود بغضب : إزاي الكلام دا يا عمي... إزاي تسمحوا ل حد يستغل جدي بالشكل دا وفين ابويا وسما فين.... حد يفهمني مين عمل كدا انطقوااااااا.
سيف قرر فضح الأمر بالكامل... محمود صعق مما يسمع... صرخ فيهم: بقي سما تعمل كداااااااا... وكمان نسرين عملت كل دا... طب ليييييه.
عمار: وخد المصيبه الأكبر..... نور مراتك عايشه... وخدت اخواتها والحارس بتاعك وراحوا يخلصوا ع خالد رحيم... رجل الأعمال المعروف....
محمود بصدمه: نور مين اللي عايشه...
سيف اخبره كل ما قالته نور... محمود شعر بالدوار بعد كل تلك الصدمات.
حسن: هنتصرف إزاي دلوقتى يا محمود.
محمود بغضب: تعالوا ورايا.
إسماعيل: ع فين يا ولدي، الحكومه سابت عساكر ع السرايا، ماهيرضوشي يدخلوا حد.
محمود ل عمه: اسمع كلامي يا عمي وتعالي ورايا.
خضع اولاد العم وابوهم ل محمود... ساروا معا حتي بوابه السرايا... العساكر تحفزوا لمنعهم
العسكري: ع فين يا باشا منك ليه... ممنوع الدخول.
محمود اخرج من جيبه رزمه فلوس... اعطاها للعسكري وقال امرا: محدش يدخل ورانا... وانتوا طرش عمي خرس... سامعين
العساكر فرحوا بالمال كثيراً وتركوهم يدخلوا.
......
ف الداخل سيم تدور حول نفسها بسعاده...
أنت تقرأ
#جحيم_العشق_الأسود #فريده_احمد_فريد
Romanceالجزء الثاني من روايه الوجه الأخر للقمر ف الجزء دا اجابات لأسئله كتيره حيرتنا ف الجزء الاول، و مغامرات اكتر و موت ونجاه واثاره وجرأه ووجوه جديده مثيره مع ابطالنا المتعبين، تابعونييييي