الفصل الحادي عشر(طعنه غدر مؤلمه)

57 2 0
                                    

#جحيم_العشق_الأسود

#فريده_احمد_فريد

الفصل الحادي عشر(طعنه غدر مؤلمه)

ف قصر محمود

الاولاد ناموا أخيراً... عهود ف نفسها: أخيراً  بقي هعرف  اقعد اكتب شويه... اما اطلع الجنينه عشان  اكتب بمزاج.

فتحت رسائلها تتفحصها  قبل ان تندمج ف الكتابه... وجدت رساله غريبه

((استاذه  عهود... انا ياسين قطب   حضرتك  ما تعرفنيش ولا انا اعرفك  بس جدي الله يرحمه  وصاني  ان  لو جري له حاجه  ابعت لك الرساله دي  وقالي انتي هتفهميها... وهوه توفي من اسبوع  وانا بنفذ وصيته  الرساله هتلاقيها  عندك ع الواتس  وماتسالنيش هوه جاب رقمك منين لاني بجد معرفش  بس انا بنفذ وصيته  وبس  وشكرا  لتفهمك))

عهود استغربت.... فتحت رسايل الواتس  ولقت رساله وورد   فتحتها  ... لقت  كلام غريب 

((استاذه  عهود  زي  ما وعدتك  اني هبعت لك قصه  عن منظمه  سوده  محتله العالم  المنظمه اسمها فرسان الهيكل  منظمه  هدفها  تدمير العالم وتطهيره  بتسعي للمليار الذهبي  عايزه تقضي ع البشر  ويفضل بس المليار الذهبي وهما صفوه المجتمع  من وجهه نظرهم... المنظمه حاليا بتسعي ل حرب  إلكترونيه  و بتنشر اوبئه  وامراض خطيره  وبتصنع هيه العلاج... هدفها  تقضي ع الحكومات  والرؤساء  ودحض الأديان كلها  والعملات كلها  وتعمل هيه حكومه واحده عالميه  وعمله ألكترونيّة  موحده  .... المنظمه دي موجوده من قديم الازل  وفيها من كل الدول  والمجتمعات  والطوائف الدينيه المختلفه  فيها  رجال سياسه  ومشاهير ولاعيبه كوره  وممثلين ويمتلكوا  بنوك  ومناجم ذهب  واصول ف اكبر شركات العالم... المنظمه دي  فيرس خطير بينتشر بسرعه ماهوله  وبالفعل بداوا يحققوا نجاح كبير  ومنتشرين ف كل مكان  استاذه عهود  انا وصلت لك رسالتي  واللي قدرت اجمعه  عن المنظمه دي......و رسالتك انتي ككاتبه  انك توصلي المعلومات  دي للناس ولو ف شكل  قصه المهم  الناس كلها تحذر منهم  وتعرف  إيه  اللي مستنيهم  ف المستقبل  دا لو المنظمه  سابت لهم مستقبل يعيشوه...اللهم بلغت اللهم فأشهد))

عهود صدمت من الكلام  قالت بسخريه:أيه الكلام ده  الراجل ده بيخرف يقول إيه....قال مليار ذهبي قال....بس  هيه فكره كويسه...انا ممكن ادخل  الكلام ده ف الرواية..هجرب  واشوف رد الناس هيبقي  إيه  هوه ممكن حد يصدق الكلام الفارغ ده.

ضحكت بسخافه ع نفسها   وبدأت ف الكتابه.

&&&&&&&&&&&&&&&

ف منزل نسرين القديم

اللواء اسامه:وبعدين يا نسرين يا بنتي  هتفضلي حابسه نفسك ف البيت كده لحد امتي  يا بنتي لازم تخرجي للعالم  لازم  تواجهي  مش تضعفي  حاولي تساعديني عشان اقدر اجيب لك حقك من المجرمين دول.

#جحيم_العشق_الأسود #فريده_احمد_فريد حيث تعيش القصص. اكتشف الآن