الفصل السابع عشر(نسرين تخطف محمود)

48 2 0
                                    

#جحيم_العشق_الأسود

#فريده_احمد_فريد

الفصل  السابع عشر(نسرين تخطف محمود)

بعد عده أيام

_عبد العزيز  وحسن ف تحقيقات مستمره ف النيابه.

_حامد وسيم اجلوا  خطتهم  المخيفه حتي تهدا الامور قليلا  وتخف الشرطه  تفتيشها للسرايا واملاك العائله.

_نور شكها زاد ف نسرين  بسبب طلب محمود قهوته من نسرين  فقط،جمران  قابل محمود  وتم تعينه كحارس ف القصر.

_عمار فاقد الوعي منذ ثلاث أيام،واسراء  خبأته ف الكوخ،وذهبت تحضر ماؤون  وعلاج،اصلحت سيارتها  وشحنت هاتفها  واتصلت تطمئن عائلتها عليها  عرفت منهم  ان رجال الرويعي يبحثون عنه ف البلد كلها،خافت  ان تخرجه  من مكانه  او تذهب به لقريه قريبه،خافت لرجال الرويعي يكونوا  يبحثون ف تلك القري الفقيره،قررت  ان تداويه  بنفسها،وتنتظره حتي  يعود لوعيه،ويعود لأهله.

_حمزه  جهز نورهان  وارسلها  لسرايا جدها  مجبر.

.......

ف سرايا الأنصاري

نورهان:جدييييي،عميييييي،يلي هناااااااا.

الخادمه من خلفها:ست نورهان هانم ألف حمدلله ع السلامه يا هانم.

نورهان:الله يسلمك يا عيشه  هوه فين جدي،ولا اعمامي،فين الناس اللي هنا.

عيشه:إلا  انتي مادرتيشي،مش سيادة النايب عب عزيز بيه عمك  اتجبض عليه...هوه وواد عمك حسن بيه.

نورهان بصدمه:ايييييه  ليه.

عيشه:جال أي  الحكومه  لجيت ف عربيه عمك  آثار  وحسن بيه  هوه اللي كان سايجها.

نورهان:يا خبر...هوه  حسن كمان شغال معاهم  ف سرقه  الآثار،الله يسامحك يا عمي  سوءتوا  سمعه العيله  ف الصعيد كلها.

عيشه:بجالهم  كام ليله  ف تحجيجات  و الحكومه فتشت السرايا  والاستراحه  كتير.

نورهان:طب  وفين  سما،وفرح  مرات جدي  وعمي اسماعيل   فين كل دول.

عيشه:ست فرح  مختفيه   ديلها  كام يوم  وست سما  وصاحبتها  سيم  وچوزها  سي منذر  ف المشروع اللچديد.

نورهان بصدمه:اييييييه  هيه سما  اتجوزت  منذر  وهوه  اصلا  عايش  إزاي...دا حصل  بلاوي  كتير ف السرايا  وانا غايبه...طب...طب عمار  وسيف  ونسرين فين.

عيشه بزعل:سي عمار بيه  چدك  بعته  سينا  يزرع ارضهم  اهناك...بس برضك  چدك  حاول يحدته  ع التلفون  وهوه  تلفونه  مجفول  دايما...اما  سيف بيه  بعد اللي حوصل لمرته  اختك ست نسرين  وهوه ف  مصر ماعيچيشي اهنه واصل.

نورهان بصراخ:حصل لمراته  إيه  اللي حصل لأختي.

عيشه قصت لها ما حدث ل نسرين....نورهان صرخت بأنهيار...ركضت للهاتف  ردت نسرين  بعد فتره

#جحيم_العشق_الأسود #فريده_احمد_فريد حيث تعيش القصص. اكتشف الآن