الفصل السادس عشر(انت قدري)

44 2 0
                                    

#جحيم_العشق_الأسود

#فريده_احمد_فريد

الفصل السادس عشر(انت قدري)

ع طريق العوده

وجدا كمين شرطه... وقفا  كباقي السيارات

الظابط: الرخص  وافتح لي الشنطه.

حسن وسما نظرا لبعضهم بأستغراب، لكنه أخرج الرخص  وفتح له  شنطه السياره.

العسكري من الخلف: لقينا صندوق  خشب يا فندم.

الظابط: انزلوا  لي من العربيه.

حسن ل سما: صندوق ايه اللي ف العربيه.

سما: وانا  أش عرفني هيه عربيتي  ولا عربيتك.

حسن بغضب: عربيه ابوكي ياختي، انا عربيتي بتتصلح. ا

الظابط بزعيق: ماتنزلوا.

سما انتفضت خوفا  منه   فكرت ف نفسها

((ياتري  في إيه...صندوق  إيه ده اللي ف عربيتك يا عب عزيز  ))

الظابط اخذهم للخلف وفتح الصندوق الخشب... صدموا  بتماثيل  آثريه ذهبيه 

حسن وسما برقوا  لبعضهم بصدمه كبيره.

.....

ف القسم، الظابط: ها قولوا لي بقي، جبتوا الآثار دي منين  وكنتوا  واخدينها ع فين، واحسن لكم  بلاش  لف ودوران عليا.

حسن: يا باشا  انا معرفش الصندوق  ده  وصل العربيه إزاي، إحنا مالناش  اي علاقه بيه.

الظابط بزهق: نفس الأسطوانة  المشروخه، إيه  ما تعبتوش منها  ولا إيه، ما تنطق ياض منك ليها  ، ولا انتوا ما تعرفوش ان تجاره الاثار دلوقتى  فيها إعدام.

سما برقت بتوتر... لكنها وجدتها  فرصتها الذهبية، قالت للظابط بشموخ: يا فندم في لبس ف الموضوع، انا سما عبد العزيز  الأنصاري، سيده اعمال محترمه  وليا سمعتي ف الشرق الاوسط  كله، وده  ابن عمي، هوه  كان بيوصلني بس للصعيد، كنت ف زياره عند اخويا محمود الأنصاري، برضو رجل اعمال معروف، بس صدقني انا مكنتش اعرف ان ابن عمي بيستغلني  عشان يوصل الآثار دي، انا بجد معرفش انه شغال فيها  زي ابوه وعمه.

نظرت ل حسن  ورفعت حاجبها  ببرود، حسن صدم منها قال ف نفسه

((آه يا بنت الكلب،كده تسلميني تسليم اهالي  طب وربنا لاقلب الترابيزه ع الكل  يا ست سما))

حسن:يا باشا  ماتصدقهاش، دي دماغها تعبانه،هيه في واحده عاقله  تسلم اهلها كده  لو شغالين  صح ف الآثار،وبعدين  أصلا دي عربيه ابوها  سياده النائب عبد العزيز الأنصاري....عضو دايرتنا ف سوهاج.

الظابط ارتبك...قال له:انت هتحور عليا انت وهيه  لو دي  عربيه نائب صحيح  يبقي ليه معليهاش هيئه دبلوماسيّة.

#جحيم_العشق_الأسود #فريده_احمد_فريد حيث تعيش القصص. اكتشف الآن