Epava aflată în largul mării de la Costinești este de mai bine de patru decenii simbolul extrem de cunoscut al stațiunii. Nu există persoană care să nu fi trecut prin Costinești și să nu vadă, să nu fotografieze sau să nu afle despre celebra epavă care și acum străjuie din larg plaja Costinești. Nava numită Evanghelia a eșuat în apele Mării Negre pe data de 15 octombrie 1968 și de atunci au fost țesute în jurul ei nenumărate povești și ipoteze privind cauza eșuării acesteia.
Se spune că incidentul s-a produs pe timp de noapte, iar nava a eșuat la aproximativ 21,5 mile marine în larg de plaja stațiunii Costinești, între două stânci în formă de V. Nava circula cu viteza de croazieră dinspre larg, având aceeași orientare pe care o are și acum ca epavă. Tot locuitorii spun că în noaptea naufragiului, căpitanul era beat și le-a declarat ulterior autorităților că a crezut că se află în Portul Constanța, ceea ce era puțin probabil pentru că instrumentele de navigație erau în perfectă stare de funcționare. Mai mult decât atât era destul de greu să confunde un port cu un mic sat de pescari, așa cum era atunci Costineștiul. La nici 24 de ore echipajul a părăsit vasul, plecând la fel de repede și din România, ceea ce a dat naștere la și mai multe suspiciuni. Una dintre ele ar fi că Aristotel Onassis ar fi avut o înțelegere cu căpitanul vasului să eșueze sau să scufunde nava pentru a putea obține despăgubiri considerabile din asigurările navei. Această variantă era și mai credibilă cu cât vasul mai avea doi ani până să fie trimis la casat, din cauza vechimii.
Evanghelia a fost o navă comercială grecească, construită în jurul anului 1930, pe șantierele navale Harland&Wollf din Belfast, unde a fost construit și celebrul vas Titanic. Aceasta a aparținut omului de afaceri Onassis. Inițial nava a fost numită Empire Strengh, urmând să aibă încă trei denumiri: Saxon Star, Redbrooke și Evanghelia. Nava a fost lansată la apa pe data de 28 mai 1942, fiind construită pentru Ministerul britanic al Transporturilor pe timp de război și având 131 de metri lungime, 17 metri lățime și 10 metri înălțime.
Ceea ce face cazul și mai suspicios este faptul că pe 6 ianuarie 1969, o navă asemănătoare cu Evanghelia, pe nume Anastasia a eșuat în condiții identice la Movila Sara, singura diferență fiind că de data asta s-a ales un timp mai nefavorabil, care totuși în condiții clasice de navigație nu ar constitui motiv de eșuare. Pe atunci se vehicula ideea că aceste eșuări sunt o practică curentă a oamenilor de afaceri greci pentru a obține primele de asigurare ale acestor nave.
Din cauza costurilor mult prea mari de recuperare, nava a fost abandonată, intrând ulterior în patrimoniul statului român și devenind la scurt timp simbolul Costineștiului.
În urma acestui incident s-au țesut nenumărate povești cum că nava ar fi fost plină cu portocale, în momentul eșuării, astfel că la câteva săptămâni după, în Constanța se găseau portocale la liber. O altă legendă spune că nava ar fi transportat butoaie cu măsline și băuturi alcoolice. Altă legendă spune că gaura mare din navă ar fi fost făcută de armată care ar fi folosit nava ca pe o țintă.