Experimentele sadice ale doctorului Mengele

232 5 0
                                    

ATENȚIE: În acest capitol sunt prezentate experimentele făcute de Mengele pe evrei. Unele dintre acestea sunt înfricoșătoare. Nu știu dacă chiar era nevoie să precizez asta, dar e mai bine să știți de la bun început.

Josef Mengele, supranumit „Îngerul morţii", a fost un căpitan SS, medicul lagărului de la Auschwitz. A devenit celebru pentru exprimentele brutale şi inumane realizate pe evreii deportaţi în lagăr.

Josef Mengele a fost fiul cel mare al lui Karl şi Walburga Mengele. A studiat medicina şi antropologia la Munchen, Bonn şi Viena. Şi-a dat doctoratul în antropologie, în 1935, cu lucrarea „Rassenmorphologische Untersuchung des vorderen Unterkieferabschnittes bei vier rassischen", despre diferenţa rasială în structura maxilarului inferior. În 1938, şi-a luat doctoratul în medicină, la Frankfurt, tot cu o lucrare despre maxilare şi buze.

În 1940 intră în Waffen-SS, iar în 1942 va fi repartizat la Berlin.

„În 1940 a activat ca medic militar în forţa armată a SS-lui, Waffen-SS, în divizia multinaţională SS Wiking. În 1942 a fost rănit pe frontul de est, în URSS, şi a fost declarat inapt de luptă şi promovat la gradul de Hauptsturmführer-SS (căpitan). În perioada în care a activat pe frontul de Est (1941-1942) a primit două medalii pentru curaj în luptă", scrie Wikipedia.org.

Fostul său şef, doctorul Verschuerrel îl recomandă, în 1943, conducătorilor lagărului de la Auschwitz-Birkenau.

Îşi începe activitatea pentru început în tabăra de ţigani, iar în 1944 ajunge medicul femeilor din lagăr. Rolul său a fost acela de a face selecţia, alături de alţi medici, a copiilor, bătrânilor şi bolnavilor deportaţi. Cei inapţi pentru muncă au fost trimişi în camerele de gazare.

Când s-a desfiinţat tabăra de ţigani, Mengele trimite la Buchenwald 1.400 de persoane, iar în jur de 3.000 de persoane au fost executate în camerele de gazare.

Gemenii erau contaminaţi cu bacteria tifosului

La prima vedere, Josef Mengele se comporta frumos cu deţinuţii, însă el îi considera pe aceştia doar ca „material" pentru experimente.

„Mengele şi-a primit reputaţia de «înger al morţii» ca urmare a celor 21 de luni petrecute la Auschwitz, în cursul cărora a desfăşurat o activitate ce nu avea nimic în comun cu munca unui medic obişnuit. Scopul principal al lagărului era exterminarea deţinuţilor. Mengele făcea frecvent parte din echipa de medici care făcea «selecţia», adică hotăra la sosirea prizonierilor în lagăr cine să fie reţinut pentru muncă şi cine să fie trimis direct în camerele de gazare. Mengele a profitat de ocazia de a-şi continua studiile asupra eredităţii, folosind deţinuţii drept cobai", mai scrie Wikipedia.org.

Majoritatea experimetelor sale s-au făcut pe gemeni. Pe de o parte, efectua măsurători şi realiza fotografii. Pe de altă parte, făcea experimente dureroase care se terminau adesea cu moartea pacientului.

A studiat şi o boală numită Noma, care îi afecta în special pe copiii romilor din lagăr care sufereau de malnutriţie şi stres. Mengele a încercat să demonstreze că principala cauză era pretinsa lor „inferioritate rasială".

Gemenii erau contaminaţi cu bacteria tifosului, iar în diferite stadii ale bolii, recolta sânge de la ei, care a fost trimis pentru analize la Berlin. Dacă unul din gemeni murea, Mengele îl ucidea şi pe celălalt pentru a putea realiza comparaţii în cadrul autopsiilor.

Experimente eşuate

Printre experimentele lui Mengele se numărau: injectarea unor substanţe chimice direct în ochii copiilor în încercarea de a le schimba culoarea, diverse amputări de membre şi alte operaţii brutale şi cel puţin o tentativă de a transforma o pereche de gemeni în „siamezi" prin sutura venelor lor.

Lucruri neștiute despre RomâniaUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum