الفصل السابع

17.5K 776 28
                                    

متزوجه أخذ عقله يردد تلك الكلمه عده لحظات هي متزوجه اقترب منها غيره و ربما ام لاطفاله...

السلطان سنمار وقع في عشق إمرأه ملك لآخر حاول بقدر المستطاع الثبات و التحلي بالجمود...

فهو السلطان و هي مجرد جاريه أي تصرف أو رد فعل محسوب عليه و على عرشه...

قلبه اللعين يريد الخروج عن سيطرته عشقها من النظر الأول قتل الجميع من أجل لضمان بقائها معه للأبد...

لا يريدها كجسد إمرأه بل كقلب عاشقه أنفاسه يأخذها بصعوبة من شده الصدمه...

أخذت تتابع تأثير كلماتها عليه و هي تلعن نفسها و عقلها الأحمق...

كانت تريد فقط ضمان عدم اقترابه منها و الآن ضمنت قتلها حمقاء سوما...

توقف عقلها عن تلك الكلمه سوما لماذا نسيت إسمها و أحبت الاسم الذي لقبها به...

ذلك السنمار خطر كبير عليها و على قلبها ارتجف جسدها عندما وجدته ينحي في مستواها و يضمها داخل صدره بشغف و شوق...

مرت عده دقائق و لم يمل أحدهم من هذا العناق بل يريدوا المزيد و الاحساس بالاكتمال...

ابتعدت هو أولا ثم أخذ نفسا عميق و ذهب إلى فراشه جالساً عليه بكبرياء مشيراً إليها بالجلوس جواره...

جلست بمشاعر مختلطه جسدها يرتجف من البروده عكس الدافئ الذي كان يحتلها منذ قليل...

قلبها يدق مثل الطبول و كأنه يريد الخروج منها و الذهاب إليه...

نفذت أمره دون كلمه ليتحدث سنمار بهدوء...

= عايز أعرف عنك كل حاجه  انتي و اللي معاكي اصلكم إيه و جايين هنا ليه؟!... لبسك اللي كنتي جايه بيه و طريقه كلامك  و تفكيرك عايز اعرف كل حاجه....

أخذت سوما نفس عميق و جاءت لتتحدث ليقول هو بقوه و تهديد واضح...

= اياكي تكذبي الكذبه الواحده بموتك....

اومأت له بصدق قائله...

= مش هكدب صدقني أنا من كوكب الأرض كوكب زي ده بالظبط بس الفرق بينه و بين ده أننا متقدمين عنكم كتير يعني طلعنا القمر عندنا أحداث التكنولوجيا زي الموبايل و التليفزيون و الأنترنت و الكهرباء يعني مش عايشين فيه على النار لبسنا ده موضه العصر بتاعنا و حياتنا دلوقتي زي ما لبسكم كده برضو موضه دلوقتي و اكيد قبل كده كان اللبس بشكل مختلفه... أما جيت هنا ليه إحنا اكتشفنا إن فيه كوكب زي كوكب الأرض و ممكن الحياه عليه و بدنا نشتغل على الموضوع لأن كوكب الأرض السكان كترت جدآ فيه و فعلا جينا بس مكناش نعرف أن في حد عايش هنا... و جلالتك عارف الباقي...

إنتهت من حديثها منتظره رد فعله أو عدم تصديقه لما تقول...

أخذ يقلب حديثها داخل عقله بتفكير الصدق واضح وضوح الشمس داخل عيناها...

قلب القمرحيث تعيش القصص. اكتشف الآن