CLARYSSA hanya menyandarkan diri di kerusi dengan kaki bersilang merenung kosong terhadap lelaki di hadapannya.
Espresso yang berada di atas meja sebagai hidangan pagi Claryssa di hirup perlahan.Claryssa kembali menatap tab di tangannya .
Jari runcingnya mula menyentuh satu persatu skrin tab itu dengan wajah penuh dengan kedinginan.Tidak lama kemudian, Lelaki dihadapannya mula bergerak sikit demi sedikit.
Claryssa terus mengangkat wajah dan menyilangkan tangan menunggu orang itu menyedarkan diri sepenuhnya."Hello .... Haidar kita berjumpa kembali... Tapi anda berseorangan dengan saya hari ini .... Amacam rasa special tak?!"-Sapa Claryssa dengan senyuman nipis.
Haidar yang baru mencelik mata terus menjeling tajam Claryssa dengan keluhan perlahan.
"Ergh kau lagi.... Bunuh je la aku Claryssa.... Tiada guna aku hidup lagi"-Ujar Haidar lemah.
"Memang aku nak bunuh kau pon.... Kerja kau dengan Kevin pon dah selesaikan"-Kata Claryssa dengan senyuman sinis.
"Macam mana kau tahu?"-Soal Haidar dengan kerutan dahi .
"Kau buat kerja kotor tu dalam rumah agam milik keluarga Evefanio... Kau fikir semudah itu kau akan terlepas"-Ujar Claryssa dengan senyuman sinis.
"Aku pon tak bodoh.... Nak percaya yang semua itu menjadi secara tidak sengaja"-Kata Claryssa lagi dengan tenang.
"Hampir 100 orang daiyvns jaga kawasan rumah aku... Tak mungkin Kevin boleh terlepas begitu sahaja"
"Lagi aku curiga sebab.... Aku percaya korang untuk jaga sistem kawalan"
"Pasukan Daiyvns akan hubungi korang jika terdapat orang yang mencurigakan.... Tapi pasukan tu jawab.... Kau yang benarkan"-Ujar Claryssa.
"Kau rasa.... Kau masih selamat"
Haidar hanya diam menundukkan wajahnya daripada tikaman tajam mata Claryssa.
"Kenapa kau tak lari sekali dengan Kevin?...."-Soal Claryssa dingin.
"Dan kenapa dalam banyak-banyak hari... Hari nikah aku juga... Rosak baju nikah aku.."-Ujar Claryssa.
"Kenapa kau diam...."
"aku jumpa sistem pelacak dan juga.... Telefon bimbit dari badan kau..."-Kata Claryssa
"Hanya nombor Kevin yang ada dalam telefon ini...."
"Pandai kau buat kerja... Tapi tak tahan lama...Akhirnya terbongkar juga"-Ujar Claryssa dengan sinis.
Claryssa mula meletakkan satu tali yang tidak terlalu tebal melilit leher Haidar.
Kedua belah tangan Haidar sudah kemas di ikat rapi."Kau nak buat apa ni Claryssa?!"-Soal Haidar dengan sedikit terkejut.
"Suami aku kata... orang yang khianat kita... Layak dibunuh"-Ujar Claryssa dengan dingin.
YOU ARE READING
CLARYSSA ROSE EVEFANIO
RomanceTujuan utamanya adalah mencari ibu bapa kandungnya . Gadis dingin dan berpendirian, Tidak semudah itu akan jatuh dengan perkara yang remeh. Claryssa Rose Evefanio Gadis dingin yang berkerjaya sebagai peguam dan penasihat atau lebih digelari consigli...