CRE . 16

1.2K 73 4
                                    

         TANGISAN yang berterusan mengalir membasahi pipi Claryssa dengan penuh kerisauan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.



TANGISAN yang berterusan mengalir membasahi pipi Claryssa dengan penuh kerisauan.
Tangan yang sudah berlemuran darah ditatap lama dengan air mata yang jatuh ke tangannya.

Henry dan Hayes yang baru hadir ke dalam bangunan Hospital itu memandang sayu kepada Claryssa yang sudah menunduk menangis teresak-esak dan berlumuran darah.

Adrian yang berapa di sisi Claryssa mula mengeluarkan beberapa helai tisu basah.
Adrian lembut menarik tangan Claryssa lalu dilap dengan lembut membersihkan darah di tangan Claryssa itu.

Ibu jarinya lembut naik mengelap air mata yang membasahi pipi Claryssa itu.

Claryssa mula mengangkat wajah melihat wajah lembut Adrian itu dengan tangisan yang mula beransur pulih.

Tidak lama kemudian, Seorang doktor lelaki yang baru sahaja keluar dari wad pembedahan ayah Claryssa memandang sayu ke arah Claryssa .

Pantas Claryssa bangun dari bangku yang diduduk dan mengorak langkah mendekati doktor lelaki tersebut.

"Doktor macam mana dengan keadaan ayah saya?"-Soal Claryssa pantas.

"Keluarga?"-Tanya Doktor itu.

"Ye saya anak dia"-Balas Claryssa.

Doktor itu mula menarik nafas dalam dan menundukkan sedikit wajahnya.

"Maaf Cik... Ayah Cik tak dapat diselamatkan, Pendarahan teruk dibahagian leher sangat banyak dan dekat dengan urat nya. Ini menyebabkan aliran darah ke otak tidak sampai dengan baik"-Ujar Doktor itu dengan tenang

Terus lemah lutut Claryssa untuk berdiri...
Air matanya kembali jatuh membasahi pipi dengan banyak.

Adrian pantas belari mendapatkan Claryssa yang sudah mula lemah itu.
Tubuh Adrian terus dipeluk oleh Claryssa dengan erat dan hamburan tangisan yang banyak.

Adrian hanya menahan matanya daripada menjatuhkan air mata sambil mengosok perlahan belakang Claryssa menengkannya.

"Ayah...."-Ujar Claryssa lemah.

"Saya minta maaf Cik. Kami dah buat yang terbaik"-Kata Doktor itu lemah.

"Adrian ayah aku...."-Ujar Claryssa sambil mengangkat wajah memandang Adrian dengan tangisan.

Lututnya lemah terus jatuh ke lantai dengan esakan dan tangisan yang mula kuat .

"Sabar rysaa!.."-Lantas Adrian memeluk erat tubuh Claryssa dengan tangisan itu.

CLARYSSA ROSE EVEFANIOWhere stories live. Discover now