HARI berganti hari, Setelah sekian lama menetap sementara di Rose Island, Akhirnya Claryssa dan yang lain pulang ke rumah agam milik keluarga Eric bersama.Sejak dia berkhawin, Dia belum pernah menjejakkan kaki di rumah ibu mertuanya.
Suasana perkhawinan Claryssa dan Eric tidak seindah yang dijangka, Dihari perkhawinan mereka diserang secara tiba-tiba .Semuanya kucar-kacir dan berserabut sehingga menyebabkan Claryssa tidak sempat meluang masa yang lebih bersama keluarga.
Kedengaran suara lantang kegembiraan seorang kanak-kanak lelaki apabila melihat tubuh Claryssa bersama Eric masuk ke dalam rumah agam itu di sambut dengan ibu bapanya.
"MUMMY RYSSA !!!!!"-Jerit Rayyan dengan lantang dari dalam rumah belari laju mendapatkan tubuh Claryssa dengan gembira.
"Ergh... Budak ni lagi"-Rungut Claryssa perlahan.
"MUMMY RYSSA DAH BALIK YEAYYYY !!!!"-Jerit Rayyan keriangan lalu dipeluk kuat kaki Claryssa .
Claryssa hanya membalas dengan senyuman nipis lalu tangannya naik mengusap lembut kepala Rayyan
"MUMMY NAK HUG !!!"-Pinta Rayyan dengan manja.
Eric terus mencebik bibir.
"Amboi kau.. Nampak bini aku je minta hug."-Kata Eric dengan jelingan mata kepada Rayyan namun hanya dihiraukan.
Claryssa hanya mengeleng perlahan melihat wajah cemburu Eric dengan kanak-kanak kecil itu.
Dia mula membongkokkan sedikit badannya lalu mendukung kemas tubuh Rayyan dengan senyuman manis.
"Rayyan rindu mummy !"-Kata Rayyan lalu memeluk erat leher Claryssa dengan manja.
"Habistu aku?... Kau sejak ada mummy ryssa. Kau lupakan daddy ye. Sampai hati"-Kata Eric dengan sedikit mencebik bibir.
Leo dan Liam sudah menahan ketawa dibelakang melihat perangai Eric yang tidak dijangka itu.
Mana Eric yang dingin mereka kenal?
semua salah Claryssa...
Sebab dia Eric jadi manja"Mummy... Kenapa daddy macam tu?... Daddy sakit ke?"-Bisik Rayyan lalu menjeling sekilas Eric.
"Haah dia sakit otak... Dah jom masuk"-Kata Claryssa dengan selamba lalu terus mengorak langkah masuk bersama Rayyan didalam dukungan ke kawasan ruang tamu.
"Mummy pon rindu Rayyan!!.."-Kata Claryssa dengan senyuman lalu mencium beberapa kali pipi tembam Rayyan itu.
Rayyan hanya ketawa kecil geli apabila pipinya berkali-kali diberi ciuman oleh Claryssa.
"Wah... Macam tu je. Hey isteri tunggu suami mu sayaang !!"-Kata Eric dengan penuh gaya drama.
"Abaikan... Abaikan . Jom lari Rayyan"-Kata Claryssa lalu terus belari meninggalkan Eric bersama Rayyan.
YOU ARE READING
CLARYSSA ROSE EVEFANIO
RomanceTujuan utamanya adalah mencari ibu bapa kandungnya . Gadis dingin dan berpendirian, Tidak semudah itu akan jatuh dengan perkara yang remeh. Claryssa Rose Evefanio Gadis dingin yang berkerjaya sebagai peguam dan penasihat atau lebih digelari consigli...