CRE . 45

2.4K 101 12
                                    

1 TAHUN KEMUDIAN

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.





1 TAHUN KEMUDIAN

       ANGIN lembut dengan cahaya matahari pagi mula datang menyapa masuk ke dalam bilik luas itu . Dapat dirasakan seseorang sedang memerhati wajahku dalam diam dengan terselit senyuman kecil di bibirnya.

Hari sudah berganti hari, Sudah lama berlalu perginya kisah silam yang perit dan hitam meninggalkan hidup Claryssa.

Satu persatu orang tersayang yang tidak bersalah ditarik pergi meninggalkannya di duniawi untuk teruskan kehidupan.

"wake up dummy"-Satu suara serak basah datang menerjah gegendang telinga lembut membuatkan Claryssa sedikit terjaga.

"Goodmorning sweetheart..."-Ucap Eric lembut sambil mengusap lembut rambut Claryssa dengan selitan senyuman manis di bibir.

Mata perlahan dibuka lalu mengeliat sedikit sebelum membalas senyuman manis sang suami dengan lembut.

Eric yang sedang menongkatkan kepalanya dengan tangan menatap wajah Claryssa lembut dengan senyuman tidak lekang di bibir.

"em .... goodmorning"-Balas Claryssa dengan senyuman lembut dibawa cahaya matahari lembut datang menyilaukan matanya sedikit.

"Feeling good?"-Soal Eric dengan senyuman lembut.

"Yes... tapi rasa penat lagi"-Jawab Claryssa lembut.

"Sayang tak payah kerja la hari ni... Duduk rumah je rest okey"-Tutur Eric lembut. Tangannya mula naik mengusap lembut pipi Claryssa.

"Aish...Mana boleh...Banyak lagi kerja nak kena siapkan tu"-Kata Claryssa dengan tangannya naik mengusap kekura tangan Eric.

"Sayaang... Kerja lagi penting ke aku?"-Soal Eric lembut.

"Kerja... sebab dapat duit"-Kata Claryssa selamba.

"Jadi selama ni black card aku bagi tu bukan duit la?"-Kata Eric dengan mengangkat sebelah keningnya dan tersenyum senget.

"itu lain hehehe..."-Kata Clarysa perlahan.

Mata Eric mula menatap wajah Claryssa dengan tatapan yang dapat dirasakan oleh Claryssa sedikit mencurigakan.

Bibir Eric mula mengukir senyuman nakal dan mula merapatkan sikit demi sedikit jarak wajahnya dengan Claryssa.

"Haa.. haaa nak apa ni?"-Soal Claryssa panik lalu mula bergerak kebelakang sedikit menjauhi Eric.

"Nothing.... but where's my morning kiss?"-Tutur Eric lembut.

"Um... a kiss?..."-Soal Claryssa balik dengan mata sedikit membulat.

"Okey byee"-Kata Claryssa lalu pantas cuba melarikan diri daripada ditangkap oleh Eric.

Namun tidak sempat kakinya melangkah turun daripada birai katil. Sepasang tangan sudah kemas menangkap pingan rampingnya lalu terus ditarik ke dalam pelukan.

CLARYSSA ROSE EVEFANIOWhere stories live. Discover now