BALIK GÜNÜ

2K 74 0
                                    

Balıkçının torbaya doldurduğu balıklar, oldukça taze görünüyordu. Hatta öyle ki; bazıları hâlâ yaşıyor gibiydi. “Uzun süredir balık yememiştim.” diyen Bill, ani bir kararla, gözleri uzaklara doğru dalıp giden Jack’e doğru döndü.

“Ne düşünüyorsun?”

“Yok… Yok bir şey… Sadece biraz sıkıldım. Yorgunluğumu attığım da söylenemez.”

“Haydiiiii!” diye atıldı Martin. “Bu balıkları midene indirdiğinde yorgunluğundan eser kalmayacağına bahse girerim.”

“Bahis…” diye fısıldadı Jack. “Bahis…”

“Almayan kaldı mı?” diye bağırdı balıkçı… “Baylar ve bayanlar! Az sonra çok pişman olabilirsiniz.”

Jack, oturduğu kumsaldan kalkarak hızlı bir şekilde kafeye doğru yöneldi. Arkasından bağıran Bill’e aldırış etmedi.

“Neyi var bunun?” diye sordu meraklı gözlerle Martin Edward.

Soruyu Bill’e yöneltmişti ancak cevap Amin’den geldi: “Balık sevmiyor.”

“Bunun için moralinin bozulmasına gerek yok ki. Ona da başka bir şeyler hazırlarız.” dedi masum yüzlü Edwin.

Birçok kez, bakımdan geçtiği her hâlinden belli olan balıkçı sandalı, yavaşça suya inerken, Martin yere koyduğu balık dolu torbaya doğru uzandı. Bill, az önce kafeye doğru giden Jack’e seslenmek üzere başını kaldırdığında, onun oraya girmemiş olduğunu fark edince, dört genç, pansiyonun yolunu tuttular.

Pansiyonun kapısını Amin açtı. Jack, salonda televizyon seyrediyordu. “Yemeği yedikten sonra kafeye gideriz.” dedi Martin. Bu fikrin, başta Jack olmak üzere herkesi memnun ettiği belliydi.

Ellerini yıkadıktan sonra salona gelen Bill, Jack’in karşısına geçti. “Seninle konuşmam gerekiyor.”

Gözünü televizyondan ayırmayan Jack, isteksizce cevap verdi: “Dinliyorum.”

“Özel bir konu… Odaya gelir misin?”

“Şimdi değil. Görmüyor musun, televizyon seyrediyorum.”

“Ama…”

“Program bittikten sonra Bill… Beni anlamalısın. Şu anda kimseyle konuşacak durumda değilim. Lütfen şimdi beni rahat bırak!”

Bill, odasına gitmek üzere arkasını döndüğünde, televizyondaki “Acı Gerçek” filminin Angela’sının sesi yükseldi:

“Beni sevdiğini söylemiştin.”

ŞU SAATTE ORADA MIYDIN?!(Son Sayfası Yırtık Kitap)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin