EVDEKİ ZANLILAR

2.7K 41 0
                                    

Murat, yakmadığı sigarasını masanın üzerindeki kül tablasına koydu. Sigarayı bırakalı bir sene olmasına rağmen, hâlâ yanmamış bir sigaranın verdiği hazdan vazgeçemiyordu. Sigara içmeyi bırakması, onda yeni bir alışkanlık meydana getirmişti. En azından zararsız olduğunu düşündüğü bir alışkanlık… Düşünceli bir şekilde ajandasına uzanarak, tekrar açtı. Yazdığı son notlara baktı. Amin’in ismine gözü takılı bir şekilde bir süre düşünceye daldı. “Ya çok ukala ya da bir şeyler biliyor.” diye fısıldadı. Anlatılanlara göre; Bill dilinin diyetini ödemişe benziyordu; ama ona bu cezayı veren kişi kimdi? Martin, Nerissa ve bekçiden neden hiç bahsetmemişti? Belki de o da Amin gibi düşünüyordu. Adada, en fazla elli beş-altmış kişi var. Bill, bunların tamamıyla tanışmış olabilir mi gerçekten?

Kafeye briç oynamaya gittiklerinde kafenin sahibi ve kafede çalışan bir garson ile tanışmış olabilir. Adada bulunan iki bakkala da gittiyse, her ikisinin de sahibiyle tanışmış olabilir. Nerissa adlı kız ve bekçiyle de tanışmış. Kaldığı pansiyonun sahipleri Mr. Drake ve kızı Ms. Drake ile tanışmış olabilir. Kilise papazıyla da tanışmış olabilir mi acaba?

Murat, bu şekilde bir sonuca varamayacağını düşündü. Bill’i, yeni tanıştığı birinin öldürdüğüne ihtimal vermiyordu. İçinden bir ses, katilin hâlâ pansiyonda olduğunu söylüyordu; ama kim?

Jack? Olayın, intihar olabileceği düşüncesinin üzerinde duruyordu. Bill, intihar edecek kadar çaresiz ve iradesiz bir insan mıydı? Anlatılanlara göre, her zaman vakit geçirecek, konuşacak birisini bulabilen bir insan, intiharı düşünebilir mi? Zaten Jack’e de söylediği gibi, bir insanın kendisini yatarak boğması da, hiç mümkün görünmüyor. Belki de laboratuvara gönderdiği kemer, olayı aydınlatacaktı. Jack, bu cinayeti işlemiş olabilir mi? Bunun için bir sebep görünmese de, olaya intihar süsü vermeyi düşünen birisi, sebebi ya da sebepleri de gizlemeyi başarmış olabilir.

Martin? Çok rahat bir insan… Bir katil, bu kadar soğukkanlı olabilir mi? Eğer, çok iyi bir oyuncu değilse, cinayeti o işlemiş olamaz.

Edwin? Garip bir çocuk... Bill’i gerçekten çok mu seviyordu, yoksa birtakım şeyleri örtbas mı etmek istiyor? Cinayeti kendisi işlemediyse de, işleyen kişiyi biliyor olabilir mi? Amin’den mi şüpheleniyor? Amin eve geldiğinde, koşarak yanına gelmesi, sadece bir yardım etme içgüdüsü olabilir mi?

Amin? Çok şüphe çeken birisi… Eğer katil o ise, yaptığı işi saklayamayacak kadar beceriksiz. Bill’in ölümü, onu çok da üzmüşe benzemiyor. Acaba gerçekten, cinayetten sonra o tepeye mi çıktı? Eğer katil Amin ise, neden cinayetten hemen sonra değil de, cinayet ortaya çıktığında ortadan kayboldu? Bunun sebebi, dikkatleri üzerine çekmemek olabilir.

ŞU SAATTE ORADA MIYDIN?!(Son Sayfası Yırtık Kitap)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin