BAM!!!
Bunyi tepukan meja bergema di segenap ruang bilik bacaan itu.
"Kau dah gila ke,Mel?!" Bentak Zaiful.
"Yang kau nak tepuk-tepuk meja ni,pahal?" Tanya Melly selamba.
"Kau jangan nak tukar topik."
Melly menggelengkan kepalanya.
"Kenapa kau nak aku berpisah dengan Amani?" Suara Zaiful mengendur.
"Kita dalam keadaan terpaksa,Zaiful. Kau tak dengar ke dia cakap dia nak hidup normal? Dia nak hidup macam dulu. Bukannya hidup dalam keadaan macam ni!"
Jeda.
"Sekarang nyawa Amani bila-bila masa je boleh melayang. Kau nak bini kau mati? Nak?!" Bentak Melly.
Zaiful terdiam.
"Tau pun diam." Melly membuka plastik lolipop lalu memasukkan lolipop itu ke dalam mulutnya.
Itu lah habit Melly jika dia stress. Makan lolipop.
"Aku bukannya suruh kau ceraikan dia pun. Buat masa ni,kau memang kena berjauhan dengan Amani." Kata Melly.
Zaiful meraupkan mukanya.
"Siapa nak jaga dia kat sana? Kau nak hantar dia ke mana?"
"Aku hantar dia ke Jepun. Aku upah 10 orang bodyguard kat sana. Tapi,diorang jalankan kerja secara senyap. Amani takkan perasan. So,dia boleh lah rasa hidup macam orang normal semula."
Jeda.
"Tapi makan pakai dia kau yang kena tanggung. Kau tu laki dia,takkan aku pula yang kena tanggung."
Zaiful menghela nafas berat. Rambutnya dikusutkan.
Berat sungguh dia ingin melepaskan Amani.
Melly merenung muka Zaiful. Kusut.
"Sekejap je lah,Zaiful. Kau nak Amani happy,kan?"
Zaiful mengangguk perlahan.
"So,kau kena ikut dan terima juga plan aku ni. Daripada dia kat sini,hidup dalam ketakutan. Lebih baik,kita biar dia keluar dari sini. Kalau Rayyan cari Amani,dia takkan jumpa."
"Tapi kalau Rayyan tak dapat jumpa Amani,dia mesti cari aku dengan kau." Kata Zaiful.
"Itu semestinya. Tapi,aku rasa dia cari kau je kot. Dia tak tau yang aku terlibat sekali dalam masalah ni."
Jeda.
"Tapi,aku tetap kena hati-hati. Aku takut dia akan ancam kau melalui aku."
Zaiful tersentak.
"Apa maksud kau?"
"Mungkin satu hari nanti,Rayyan akan culik dan bunuh aku. Dari situ,dia dapat lah ugut atau ancam kau."
Zaiful terdiam.
"Ni andaian aku je. Tapi,tak mustahil kan kalau Rayyan akan buat macam tu?"
Zaiful bangun dari duduknya.
"Aku nak masuk bilik. Ngantuk." Zaiful mula berjalan keluar dari bilik bacaan itu.
"Eh,Zaiful! Aku tak habis cakap lagi--"
BAM!!!
Hempasan pintu membuatkan Melly berhenti memanggil Zaiful.
Argh,lantak lah!
ZAIFUL baring mengiring menghadap Amani. Wajah Amani yang sedang lena ditenung olehnya.
Tangannya naik mengusap ubun-ubun Amani.
YOU ARE READING
Cinta Kita✔️
RomanceCinta... Ya,itulah yang dirasakan oleh Zafirul Ashraf dan Amani Syakira. "Tunggu abang balik ya?" - Zafirul Ashraf "Walau apa pun terjadi,Amani akan tetap tunggu abang." - Amani Syakira Akibat satu tragedi hitam,segalanya berubah. "Kononnya abang hi...