MERTİN ANLATIMINDAN;
Sabah kalkmış ve kahvaltıyı hazırlamıştım. Şimdi ise bizimkileri kaldırmaya girdiyordum.
"Sevgili ev halkı o koca totişlerinizi kaldırın ve hazırladığım mütüş kahvaltıyı yiyelim." Diye bağırdım koridorda. Herkes saydıra saydıra odalarından çıkmıştı.
"Siyah kalkmadı mı lan ?" Dedi Doğukan.
"Galiba kalkmadı. Gelin kaldıralım"dedim ve yağmurun yattığı odaya ilerledim.dünki davranışları garibime gitmişti.
"Hadi kalk uykucu." Dedim gülerek.
"Beni yanlız bırakın" dedi arkasını bize dönerken.
"Kahvaltı edicez yağmuş , nutella var bak çok seversin sen" dedi Emre.
"Siktirin gidin ! Beni yanlız bırakın !" Diye bağırdı.yatakta yanına doğru uzandım ve ateşine aktım. Ateşi yoktu , peki yağmurun nesi vardı ? Belkide uykusu vardır.
"Uykusu var galiba çocuklar yanlız bırakalım en iyisi de uykusunu alsın" dedim ve herkesi dışarı kışkışladım.
***
Gözlerimi araladım. Ev karanlıktı ve sanırsam hepimiz uyuya kalmıştık. Telefonumu cebimden çıkardım ve saate bakmaya çalıştım ama henüz ışığa alışamadığım için gözlerimi kıstım. Tamamen saate baktığımda 21.13 olduğunu gördüm. Yuh anasını. Yağmur hala uyanmamışmıydı peki ? Ayağa kalktım ve yağmurun yattığı odaya ilerledim. Kapıyı açtığımda yağmurun hala aynı pozisyonda olduğunu gördüm. Yatağın etrafından dolaşıp yanına gittim. Ama gözleri kapalı değildi , içeri ışık sızdıran pencereden dışarı bakıyordu.
"Yağmur ? İyi olduğuna emin misin ?"
"Bana zarar vermiyeceksin değil mi ?!?" Dedi ve hızla yatakta doğrulup geriye doğru kaçtı ama sırtı yatağın başlığına gelince kımıldayamadı.
"Hemen Ömer abiyi arıyorum." Dedim ve cebimden telefonu çıkarıp rehberden ömer abinin adını buldum ve ara tuşuna bastım.
"Noldu Mert."
"Ömer abi bizim eve gelmelisin Yağmur bi garip davranıyor ya. Sabahtan beri yataktan çıkmadı ve onu yanlız bırakmamızı söyledi biraz önce onu kontrole geldiğimde ise benden korktu ve 'bana zarar verecekmisin' dedi. Onun nesi var abi ya " dedim
"Hassiktir"
"Noldu abi"
"Sanırım yağmur... annemin hastalığından oldu."
"Ne ? Ne oldu ?"
"Bipolar."
"Nerden anladın abi ya"
"Annemde bütü gün yataktan çıkmamıştı ve Yağmur onun yanına gittiğinde 'beni öldürme sakın' diye bağırmıştı. Bunlar bipolar belirtileri"