[12] jealous

153 24 5
                                    

" Korang A7T2B, kan? "

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" Korang A7T2B, kan? "

" Hah? Haah. " Arissa yang sedang leka berborak dengan rakan sekelas di belakangnya terkejut apabila Aiman sedang menegur mereka.

" Ini latihan bab 4 cikgu bagi untuk kelas korang. Tadi cari Fariz, Syafiq dengan Hanif tak ada pulak. " Aiman menghulur nota kelas yang dimaksudkan.

" Oh, terima kasih ya! " Arissa tersenyum manis. Aiman ni salah seorang lelaki popular di kolej ni juga.

Berbekalkan wajah baby face & bijak, Aiman berada di kelasnya tersendiri di mata pelajar perempuan.

" Amboi, borak dengan Aiman nampak! " Mira di belakang berbisik.

" Weh, comelnya dia! " Rifah menyampuk sambil memandang Aiman dengan muka teruja.

" Dia duduk depan kau pula. " Sarah pula menambah.

" Mana aci! " ujar Rifah tidak puas hati.

" Jangan jealous i dapat berborak dengan dia! " bisik Arissa sebelum Mira dan Rifah mengutarakan ketidakpuashatian mereka.

Tanpa Arissa sedar, Haikal sedang memerhatikannya dari bawah.

•••

'WAHHH... Mengantuknya mata. Penatnya badan. Cepatlah sampai blok!' Arissa mengomel di dalam hati.

Sebelah tangannya membawa buku manakala lagi sebelah membawa bungkusan air yang dibeli di kafe.

Tiba-tiba bungkusan air Arissa dirampas seseorang,
" Eh! Awak! "

" Yes, it's me. Your beloved husband! " bisik Haikal sambil memegang tangan Arissa.

" Ish, janganlah pegang tangan saya. Habislah kalau orang nampak! " Arissa cuba untuk melepaskan tangannya dari genggaman Haikal namun gagal.

" Biarlah. " jawab Haikal selamba.

" Awak nikan dah lepas baik demam makin ligat nak cari pasal dengan saya ya? Lepaslah awak... "

" No way. Ini hukuman. "

" Hah? Hukuman? Hukuman apa? Lepaslah. Orang tengoklah! " Arissa sudah mula menutup mukanya dengan bukunya apabila berselisih dengan beberapa orang pelajar perempuan yang menjeling tajam ke arahnya.

Mampus aku kalau ada roommates dengan classmates aku.

" Hukuman sebab awak 'usha' lelaki lain dalam kelas! " beritahu Haikal.

" 'Usha' lelaki lain? Dalam kelas? Siapa? "

" Aiman. Pagi tadi saya nampak. " ujar Haikal.

Arissa ketawa tiba-tiba. Berkerut dahi Haikal melihatnya, " Apa yang lawak? "

" Awak ni cemburu ke? " tanya Arissa mengusik.

Muka Haikal tiba-tiba memerah, " Mana ada cemburu! "

" Kalau tak cemburu, apa? Takkan awak dah jatuh hati dekat saya pula? Lupa ke janji kita dulu? "

" Janji apa? "

" Yalah. Kitakan dah janji tak nak jatuh cinta antara satu sama lain. Nak cari jodoh masing-masing. Takkan dah lupa? " tanya Arissa.

Muka Haikal berubah, " Jangan cakap pasal janji tu buat masa sekarang boleh tak? "

Dahi Arissa berkerut, " Macam tu pula? "

" Eh, meh air kau sikit! " Haikal merampas air milik Arissa yang dipegang sejak tadi.

" Eh, saya dah minumlah air tu! "

Haikal terhenti. Dia memandang straw tersebut.

" Dah minum? Jadi apa masalahnya? " Haikal dengan selamba menyambung kembali menelan air tersebut.

Dia dah minum lagilah aku suka.

Arissa pelik dengan tingkah laku Haikal. Mula-mula dia pegang tangan aku sampai ke sudah tak nak lepas.

Lepas tu dia marah nampak aku 'usha' Aiman dan dia marah bila aku bangkitkan soal janji tu.

Lepas tu dia minum guna straw yang aku dah guna. Tak geli pula dia? Dia ni sihat tak?

 Tak geli pula dia? Dia ni sihat tak?

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
force marriageWhere stories live. Discover now