" Zila, tadi Mira cerita yang Haikal tu dah ada girlfriend! " Rin yang baru saja pulang membuka cerita sambil duduk di katil Liya.
" Hah? Mana kau tau ni? " Zila yang tadinya leka menonton Running Man bersama-sama Arissa dan Ira menoleh. Arissa yang berpura-pura tidak melayan memasang telinga.
" Betul! Dia kata tadi dia nampak Haikal jalan pegang tangan dengan sorang perempuan ni tapi Mira tak perasan sangat muka budak tu. " cerita Rin.
Arissa menelan air liur.
" Hah, Ira baru teringat! Kawan Ira pun ada cerita yang dua hari lepas ada sorang perempuan pakai mask jerebu tu hantar makanan dekat Haikal. Dengar cerita Haikal demam masa tu. Perempuan tu siap pegang-pegang muka dia! " cerita Ira pula.
Arissa menggigit bibir, 'Matilah aku kalau diorang tau itu aku!'
" Hmmm... Tengok! Bukan bagus sangat pun Haikal tu. Siap boleh pegang-pegang dengan perempuan. Memang dasar playboy.
Itu lelaki yang you nak, Zila? " tanya Liya.Arissa menjeling Liya dalam diam. 'Berani kau mengutuk laki aku depan aku pula tu!'
" Ah, aku tak percayalah! Dia baiklah. Aku kenal dia! " Zila masih berkeras.
" Habis tu sampai berani pegang-pegang tangan. Siap biar perempuan tu pegang muka dia. Bukan gatal namanya? " soal Liya masih menunjuk rasa tak berkenannya terhadap Haikal.
" Perempuan tu agaknya yang galak. " Zila masih cuba membela Haikal.
Arissa beralih menjeling Zila pula.
" Tapi kalau tak dia pun melayan tak adalah perempuan tu terus galak. Lelaki ni semua sama tak boleh pakailah dalam dunia ni! Nak-nak budak Haikal tu. " balas Liya.
" Tak! " Jawab Arissa dan Zila serentak namun kemudian mereka berpandangan.
" Yang kau sama emo ni kenapa, Rissa? " tanya Rin.
" Err... Tak, maksud aku ayat lelaki semua tak boleh pakai tu aku tak setuju. Ada aje lelaki yang baik, kan? " Arissa pantas mencipta jawapan.
" Oh, ingat Rissa pun dah suka dekat budak tu! " ujar Rin.
YOU ARE READING
force marriage
Teen Fiction❝ aku tak cintakan kau dan aku taknak kau cintakan aku, faham? ❞ -ˋˏ [ completed, malay ] ˎˊ starteu: 1/3/22 end: 1/3/22 ©miryenyu was @/mehme08 book cover by @-LVANLYEA