padah

2.4K 64 2
                                    

"You're my favourite teddybear, babygirl."

🔞
Aku masih mencerna ayat yang dituturkan Adrian sebentar tadi. Bagaimana Adrian boleh selamba walaupun sudah mengetahui segala-galanya tentang lelaki itu?

Pandanganku alihkan pada Adrian di sebelah.

"Awak serious ke, Adrian?"

"Yes, i am. Dia pernah cuba raba aku, tapi aku tak layan," ujar Adrian. Aku mengucap panjang dalam hati. Panseksual dan gila seks. Masih terngiang-ngiang perkataan itu dalam mindaku. Seteruk itu kah dia?

Hm.

"Macam mana dia boleh jadi macam tu?" soalku ingin tahu. Ya lah, tak mungkin seseorang tu suka sama jenis secara tiba-tiba. Mesti ada kisah disebaliknya.

"Jom, masuk dulu," ajak Adrian. Aku hanya mengikuti langkah Adrian memandangkan jemariku berada di dalam genggamannya. Dia membawaku ke bilik tidurnya.

"Eh, kenapa awak bawa saya masuk bilik ni?" soalku. Mana taknya. Aku dah mengantuk ni. Dia bawak pulak aku masuk bilik dia.

"Sini, tidur tepi aku."

Hah? Aku blur.

"Tapi awak bukan suami saya lagi," jawabku. Betul kan? Dia bukan suami aku. Takkan lah tunang pun nak tidur sekatil? Ajaran siapa ni?

"Well, kita dah buat lebih dari tidur sekatil. No need to be scared because i won't eat you tonight. Aku akan tahan sampai kita kahwin," ujar Adrian. Tangannya menarik lenganku untuk berbaring di sisinya. Aku hanya menurut.

Ayat pertamanya itu, urghh. Benci pula bila ingat semula. Hari dimana kesucianku yang selama ini aku jaga telah diragut oleh lelaki itu dengan keadaan yang aku tidak rela.

Tidak disangka, aku akan berkahwin dengan lelaki perogol. Ya, mungkin lelaki itu hanya merogol diriku seorang? 

Adrian mengusap kepalaku yang elok diletakkan di lengannya. Aku mengangkat wajah untuk melihat wajah kacaknya.

Sempurna. Ya, satu perkataan yang sangat sesuai untuk Adrian. Namun Adrian tidak sempurna dari suatu segi. Iman.

"Baby."

"Ya?" sahutku. Adrian mengucup dahiku sebelum menghela nafasnya di situ.

"Aku tak sabar nak nikah dengan kau." Sebab apa tu? Hah hah.

"Hm."

"Kau nak tahu pasal Harriz?"

"You've told me. Tapi kalau awak nak cakap pun tak apa."

"Sebenarnya, dia tu abang tiri aku." Mata aku membulat. Abang tiri?

"Abang tiri? Anak kandung papa?"

"Ya. Anak papa dengan Hanisah," kata Adrian. Wajahnya berubah sewaktu menyebut nama wanita itu.

"Awak memang tak akan panggil dia mama ke?" soalku. Mana tahu hati Adrian terpujuk. 

"Jangan paksa aku, Kyra. Aku tak suka." Dia bangun dari katil itu dan terus menuju ke balkoni. Aku mengekorinya dari belakang. Dia mengeluarkan sebatang rokok dari kotak.

"Walau sekali?" soalku lagi. Aku berdiri di sisinya.

"Jangan cakap pasal dia dah."

"Adrian, dia tu mama-"

"Aku cakap jangan sebut nama dia sial!" jerkah Adrian serentak menampar pipiku. Aku memegang pipi yang terasa berdenyut.

"Adrian, saya-"

"Blah."

"Saya minta maaf..."

"Bodoh!" Dia menarik kasar rambutku lalu dia menolakku ke katil miliknya. Rokok yang dinyalakan itu diletakkan di lenganku membuatkan aku terjerit kuat. Sakit yang teramat aku rasakan di situ.

Adrian's Babygirl ©️Where stories live. Discover now