Bab 2 : Adik angkat

35.1K 185 5
                                    

"Kalau kau tak nak Kak Long bagitahu mak dengan ayah, korang berdua kena dengar cakap Kak Long. Boleh Tak?" Ugut Fatimah.

"Boleh..boleh, tapi apa syaratnya?" Jamil yang masih lagi dalam ketakutan itu menyoal kembali.

"Yang tu kak long akan bagitahu kemudian." Balas Fatimah sambil merenung Daud dari atas ke bawah.

Daud yang juga dalam keadaan takut menjadi semakin tidak sedap hati. Ini kerana pandangan gadis itu ke atasnya sungguh berlainan. Beliau sendiri tidak tahu apa maksud di sebalik renungan itu.

==================================================================================

Dua minggu sudah berlalu semenjak peristiwa menonton cerita di rumah Jamil. Kakak Jamil iaitu Fatimah berjanji tidak akan memberitahu kedua orang tua mereka jika Daud berjanji menjadi adik angkatnya.

Daud bersetuju kerana baginya tiada apa-apa masalah menjadi adik angkat kepada wanita itu. Beliau yang sering bermain di rumah Jamil sudah menganggap gadis itu seperti kakak kandungnya sendiri.

Namun beliau berasa agak pelik kenapa perlu gadis itu beradik angkat sesama mereka. Ini kerana beliau dan Jamil sudah berkawan di zaman sekolah rendah lagi. Rumah Jamil sudah menjadi rumah keduanya.

Kini beliau sudahpun berada di tingkatan tiga dan hubungannya bersama kedua-dua adik beradik itu menjadi semakin utuh. Namun beliau berasa agak janggal dengan sikap Fatimah semenjak menjadi kakak angkatnya.

Tidak seperti sebelum ini, gadis itu melayaninya seperti seorang budak kecil. Namun semenjak beliau menjadi adik angkat Fatimah, gadis itu pula bersikap seperti kanak-kanak dan mahu dimanja.

Beliau sendiri tidak mengerti akan perubahan gadis itu. Namun beliau juga merasa aneh dengan dirinya sendiri. Jika sebelum ini beliau tidak merasa apa-apa, namun semenjak dua menjak ini ada sesuatu yang berubah dalam dirinya.

Ketika Fatimah memegang tangannya atau melentokkan kepala di bahunya, ada satu perasaan aneh yang muncul. Bukan sahaja perasaan, namun di celah kangkangnya akan memberikan reaksi.

"Assalamualaikum!" Daud memberi salam dari luar rumah.

"Waalaikumussalam. Oh Daud, masuklah." Fatimah muncul di hadapan pintu dengan hanya berkemban tuala.

Daud menelan air liur melihat kecantikan tubuh gadis itu. Ini bukanlah kali pertama beliau melihat Fatimah berkemban tuala, namun semenjak meningkat dewasa ini perasaannya lain apabila melihat gadis itu.

"Jamil ada kak?" Soal Daud sebaik melangkah kakinya ke dalam rumah itu.

"Jamil takde lah, dia pergi tengok ladang sekejap." Balas Fatimah.

"Tapi akak bagitahu pagi tadi Jamil ada benda penting nak cakap dengan saya petang ni." Daud berasa pelik.

"Alah dia pergi ladang sekejap je, kejap lagi dia balik lah tu." Balas Fatimah.

"Yeke? Kalau macam tu saya nak balik dulu lah. Nanti dia dah balik, saya datang semula." Daud kemudian cuba beredar.

"Tak payah lah nak ulang alik banyak kali, kamu tunggu jelah dia dekat sini. Kejap lagi dia balik lah tu." Pujuk Fatimah.

"Kalau nak tunggu kt rumah ni pun, saya nak buat apa je. Baik saya balik rumah dulu." Daud keberatan.

"Alah jangan balik dulu. Hari ni temankan akak nak? Akak boring lah duduk sorang-sorang. Mak dengan ayah akak pun takde hari ni." Fatimah menarik tangan Daud dan membawa lelaki itu menuju ke sofa.

"Akak taknak sambung belajar ke? Tak pun cari kerja ke." Cadang Daud. Beliau kemudian mengekori wanita itu menuju ke sofa. Matanya sempat mencuri pandang lurah dada gadis itu.

"Malas lah, nak duduk-duduk je dekat rumah. Zulaika bila cuti semester?" Fatimah mengubah topik setelah kedua-dua mereka melabuhkan punggung di atas sofa.

"Dia start cuti esok, tapi petang ni dia dah boleh balik. Ayah saya pun dah pergi ambik dia kat universiti." Balas Daud. Matanya kini beralih ke televisyen supaya gadis itu tidak menyedari beliau mencuri pandang.

"Yeke? Akak pun dah lama tak jumpa dia, rasa rindu pulak." Fatimah kemudian melentokkan kepalanya ke bahu Daud.

Ia bukanlah perkara asing bagi mereka kerana mereka sudahpun seperti adik beradik. Namun bagi Daud, ia tidak sama seperti dulu. Setiap kali gadis bermanja dengannya, setiap kali jugalah ada perasaan yang meronta-ronta di dalam dirinya.

"Ingat tak yang hari tu akak tangkap kamu dengan Jamil tengok cerita blue?" Tiba-tiba Fatimah mengorek cerita lama.

"Ing..Ingat." Daud menundukkan kepalanya kerana malu. Beliau ingatkan gadis itu akan melupakan hal itu jika beliau menjadi adik angkatnya, namun gadis itu masih lagi mengungkit hal tersebut.

"Akak sebenarnya ada beli cerita blue baru, nak tak kita tengok sama-sama?" Pelawa Fatimah.

"Tak nak lah kak, saya dah taubat. Saya taknak lah tengok cerita-cerita macam tu lagi." Daud menolak pelawaan Fatimah walaupun sebenarnya beliau sangat teringin untuk menonton cerita seperti itu lagi.

"Alah jomlah, please." Rayu Fatimah sambil menggoncang tubuh Daud.

"Yelah-yelah, tapi kali ni je tau. Lepas ni saya dah taknak tengok dah." Akhirnya Daud mengalah.

Bukannya beliau tidak mahu menonton, namun beliau malu jika zakar di dalam seluarnya menegang ketika menonton. Jika melihat Fatimah hanya berkemban tuala mampu membuatkan zakarnya menegang, apatah lagi menonton cerita seperti itu.

Kelihatan Fatimah bangun dan menuju ke almari di bawah televisyen. Dia menundukkan tubuhnya untuk mencari sesuatu di dalam almari berkenaan. Ketika itu jugalah tualanya terselak ke atas sedikit.

Maka terlihatlah punggung wanita itu di hadapan mata Daud. Beliau menjadi tidak keruan dan jantungnya berdegup dengan kencang. Terdengar suatu bisikan di telinganya yang menghasut dirinya untuk melakukan sesuatu.

"Akak cari apa tu?" Soal Daud.

"Tengah cari cd blue lah. Kat mana ye akak letak." Balas Fatimah sambil tangannya membelek-belek timbunan di dalam almari tersebut.

"Daripada tengok cerita fantasi tu, baik tengok yang betul-betul depan mata je." Ujar Daud dengan berani. Fatimah terkejut mendengar kata-kata daripada Daud, lalu terus memaling wajahnya ke belakang.

"Ehh Daud nak buat apa tu? Tak malu ke tayang tut-tut dekat akak?" Soal Fatimah setelah melihat Daud sedang melondehkan seluarnya.

"Akak pun tak malu jugak sebab tayang tut-tut dekat saya." Balas Daud sambil memuncungkan bibirnya ke arah belakang Fatimah.

Fatimah kemudian memandang ke arah punggungnya, kini barulah dia sedari bahawa bahagian punggungnya itu sudah terdedah dan terlihat di hadapan Daud. Dia kemudian bangkit semula dan berdiri.

"Suka ke tengok bontot akak?" Soal Fatimah lalu menghampiri lelaki itu yang baru sahaja selesai melucutkan seluarnya. Daud kemudian membalas dengan anggukan. Fatimah menarik tangan Daud menuju ke sofa.

"Daud pernah tengok perempuan bogel?" Soal Fatimah lalu menolak tubuh Daud supaya lelaki itu duduk di atas sofa.

"Tak pernah kak." Balas Daud.

Sebaik beliau menjawab soalan itu, secara tiba-tiba Fatimah melucutkan tuala yang terlilit di tubuhnya. Kini gadis itu bertelanjang bulat di hadapan Daud. Daud menjadi kaget kerana buat kali pertama melihat tubuh bogel seorang wanita.

Fatimah kemudian duduk bersimpuh di celah-celah antara kedua belah kaki Daud, lalu mendapatkan zakar lelaki itu.

Bersambung...

3. Bahagia Di SampingnyaWhere stories live. Discover now