"Alah nanti abang ganti lah balik. Abang beli 5 pasang terus untuk Ika." Ujar Ismail.
"Betul ni, tak tipu?" Zulaika inginkan kepastian.
"Betul, abang janji." Ismail memberi jaminan.
Sedang kedua-duanya asyik bersembang dan bermanja-manja, tiba-tiba kedengaran tapak kaki sedang berjalan di perkarangan rumah. Mereka menjadi kaget lalu tergopoh-gapah mengenakan pakaian semula.
Zulaika terus mengambil kain batiknya di atas lantai lalu berlari menuju ke dapur. Dia kemudian dengan pantas menyarung semula kain batik itu ke tubuhnya tanpa menyemak dahulu keadaan kain itu.
Sedang dia cuba melilit kain batik di pinggang, terdengar suara Daud sedang bercakap dengan Ismail. Tidak berapa lama selepas itu Daud muncul di ruang dapur dengan wajah yang penuh tanda tanya.
"Kenapa bang Mail hantar gas kat rumah? Kenapa tak hantar kat kedai je?" Soal Daud dengan wajahnya dipenuhi dengan tanda tanya.
"Yang habis gas kat rumah, mestilah hantar kat rumah." Jawab Zulaika bersahaja.
"Dah tu kenapa pintu rumah tertutup?" Daud menyoal lagi.
"Angin kot tolak pintu. Yang kamu ni banyak tanya dah kenapa? Dah lah cepat siap, kita nak buka kedai dah ni." Balas Zulaika lalu beredar menuju ke biliknya.
Walau wajahnya kelihatan bersahaja, namun hanya tuhan sahaja mengetahui bahawa gementar dirinya. Jantungnya berdegup dengan kencang dan berasa sangat takut jika Daud terlihat perbuatannya dengan Ismail.
Dia hanya berharap adiknya itu tidak mengesyaki apa-apa. Tanpa dia sedari di kain batiknya ada tompokan-tompokan air mani. Dia sendiri tidak tahu bahawa adiknya sudah melihat tompokan tersebut.
==================================================================================
Sudah beberapa bulan telah berlalu, namun Daud masih lagi tidak dapat membuang keresahannya mengenai hubungan kakaknya dengan Ismail. Beliau masih lagi syak wasangka terhadap apa yang dilihatnya dahulu.
Beliau bukanlah mahu mencampuri urusan kakaknya, malah beliau tidak akan menghalang dengan siapa sahaja kakaknya ingin berkawan. Namun beliau merasa agak kurang yakin dengan Ismail.
Beliau sendiri tidak tahu latar belakang lelaki itu. Ini kerana lelaki itu bukanlah orang yang berasal daripada kampung mereka. Secara tiba-tiba sahaja lelaki itu muncul di kampungnya dan bekerja di sini.
Namun beliau tidak mahu berfikir dengan lebih panjang akan hal itu. Ini kerana ada benda yang lebih penting perlu beliau lakukan hari ini. Beliau kini tercegat memandang papan kenyataan di dalam kelasnya.
Beliau mencari-cari namanya di dalam senarai kedudukan peperiksaan akhir tahun. Matanya memandang tepat nama yang berada di kedudukan keempat dan nama itu tidak lain dan tidak bukan adalah namanya.
Perasaan gembira tidak dapat dibayangkan olehnya. Setelah bertungkus lumus belajar bersungguh-sungguh demi untuk mendapatkan kedudukan 5 terbaik, akhirnya usaha itu berjaya. Tidak sabar beliau ingin menuntut janji cikgunya iaitu Nur Dhuha.
"Woi, apa benda yang tersenyum sorang-sorang ni." Tegur Jamil yang kini berada di belakang Daud.
"Cuba kau tengok nama yang dekat nombor 4 tu. Keh..keh..keh.." Daud ketawa kerana gembira dengan pencapaiannya.
"Hek eleh, nombor 4 je kot, yang berlagak sangat tu kenapa?" Jamil mula merasa meluat dengan tawaan itu.
"Kau tak faham, sebab kau budak tak bijak macam aku. Dah lah, aku nak pergi jumpa cikgu Dhuha ni." Daud melangkah pergi meninggalkan rakan karibnya itu.
Jamil hanya memerhatikan Daud berlalu pergi. Beliau mula berasa hairan sejak bila rakannya itu menjadi semakin bijak sedangkan setahunya Daud seorang yang pemalas sejak dari sekolah rendah lagi.
Lebih menjadi kemuskilannya adalah sejak bila Daud menjadi rapat dengan guru paling cantik di sekolah itu. Dalam banyak-banyak pelajar pintar di sekolah itu, kenapa cikgu terbabit lebih memberikan perhatian kepada Daud?
Daud berjalan menuju ke tapak parkir kereta. Beliau kemudian mencari kereta Proton Iriz merah milik Nur Dhuha. Beliau setia menunggu di sebelah kereta itu sehingga pemilik kereta itu muncul.
Setelah hampir setengah jam, akhirnya kelibat Nur Dhuha akhirnya kelihatan. Gadis itu cukup anggun dengan mengenakan baju kebaya berwarna ungu. Di tangannya kelihatan ada sejumlah buku latihan.
"Ha Daud, tak balik lagi ke?" Soal Nur Dhuha sebaik tiba di kereta.
"Belum lagi, saya tunggu cikgu." Balas Daud. Beliau kemudian membantu mengangkat buku-buku di tangan Nur Dhuha
"Tunggu cikgu? Kenapa?" Nur Dhuha kehairanan. Dia kemudian membuka pintu keretanya.
"Saya nak bagitahu yang saya dapat nombor 4 dalam kelas untuk final exam baru-baru ni." Terang Daud. Beliau kemudian meletak buku-buku itu di bahagian belakang tempat duduk.
"Yeke? Alhamdulillah, tak sia-sia awak belajar bersungguh-sungguh." Puji Nur Dhuha.
"Ehm, cikgu ingat tak janji cikgu hari tu?" Soal Daud.
"Mestilah ingat." Tipu Nur Dhuha. Dia sebenarnya sudah terlupa dengan janji itu.
"Jadi, bila kita nak..ehem.." Daud inginkan kepastian.
"Nanti lah ye. Saya sekarang ni busy nak kena handle SPM. Dah habis SPM nanti, saya contact awak okey. Jangan risaulah, tak lari gunung dikejar." Nur Dhuha melemparkan senyuman.
Dia sangat tahu Daud tidak sabar-sabar lagi ingin melangkah ke alam dewasa. Dia kemudian meminta diri lalu masuk ke dalam perut kereta. Tanpa berlengah dia terus memandu keretanya beredar meninggalkan pelajarnya itu.
Daud hanya memerhatikan kereta itu beredar meninggalkan perkarangan sekolah. Beliau berasa sedikit kecewa kerana terpaksa menunggu lagi. Tidak sabar dirinya ingin melihat tubuh guru kesayangan sekolah itu tanpa seurat benang.
Bagaimanakah aksi yang bakal ditonjolkan oleh gadis yang sepuluh tahun lebih tua daripadanya itu. Imaginasi itu telah membuatkan dirinya semakin tidak sabar menanti hari yang menjelang.
==================================================================================
Sudah tiga minggu berlalu semenjak cuti persekolahan bermula. Kini bulan november bakal menuju ke penghujungnya. Daud menolak motor Honda EX5nya di kegelapan malam supaya tiada jiran-jiran menyedari kehadirannya.
Beliau kemudian memarkir motor tersebut di bawah pokok rambutan di belakang rumah Nur Dhuha. Beliau kemudian mengetuk perlahan pintu di dapur rumah tersebut. Seketika kemudian pintu itu dibuka dan kelibat Nur Dhuha muncul di hadapannya.
Nur Dhuha memegang tangan Daud lalu menarik lelaki itu menuju ke dalam biliknya. Setelah tiba, pintu bilik dikunci dan lampu dipadam. Kemudian, lampu kecil yang malap di atas meja dipasang supaya tidak terlalu gelap.
"Kamu yakin ke takde orang lain nampak kamu masuk rumah saya ni?" Soal Nur Dhuha inginkan kepastian.
"Saya yakin. Saya dah tinjau-tinjau kawasan rumah cikgu agak lama sebelum saya berani ketuk pintu rumah tadi." Jelas daud.
"Kalau macam tu tak pe lah. Mari sini." Nur Dhuha menarik lengan Daud lalu menuju ke katil.
"Kamu dah pernah main dengan perempuan tak sebelum ni?" Soal Nur Dhuha sebaik kedua-duanya duduk di bahu katil. Soalan itu dibalas dengan gelengan kepala oleh Daud.
"Ok takpe, biar cikgu ajar. 1st sekali, buka semua pakaian awak." Arah Nur Dhuha. Daud menuruti permintaan tersebut.
Bersambung...
YOU ARE READING
3. Bahagia Di Sampingnya
Romance🔞🔞🔞 Daud, seorang pelajar di tingkatan empat mula menaruh perasaan kepada guru sekolahnya iaitu Nur Dhuha. Setelah memberi harapan kepada dirinya, wanita itu berlalu pergi dan meninggalkan dirinya yang terluka. Sedekad berlalu, tanpa dirancang me...