"Yelah, insyaallah. Okeylah, saya minta diri dulu lah ya." Pinta ustaz tersebut.
"Sebelum tu, boleh kami tahu nama ustaz tak? Yelah tadi kami datang lambat, jadi tak sempat dengar ustaz memperkenalkan diri." Fatimah menyoal.
"Oh, nama saya Zulkarnain. Okeylah, saya minta diri dulu. Assalamualaikum." Zulkarnain kemudian berlalu pergi.
"Waalaikumussalam." Serentak Fatimah dan Zulaika menjawab. Mereka hanya memerhatikan sosok tubuh lelaki itu berlalu menuju ke arah kereta.
"Ya Allah, handsome nye ustaz tu. Geramnya aku tengok." Fatimah mengetap bibir.
"Eh yang kau menggedik sangat ni kenapa? Kan kita dekat surau ni. Behave lah sikit." Zulaika memarahi Fatimah.
"Alah kau ni. Kau tak rasa pape ke tengok ustaz yang handsome tu?" Fatimah berasa pelik.
"Memang lah dia handsome, tapi bukannya dia nak kat kita pun. Sedarlah diri sikit, kita ni bukannya gadis suci lagi. Janganlah nak mimpi kahwin dengan ustaz. Dah lah, jom balik. Kejap lagi nak bukak kedai." Zulaika mengarah.
"Ey, kau ni spoil lah. Jomlah." Mereka berdua kemudian berjalan menuju ke arah kereta Proton Persona milik Zulaika.
==================================================================================
Sudah sebulan semenjak pertemuan kali pertama Daud dengan Anisa. Komputer riba milik gadis itu juga sudahpun dibaiki dan dipulangkan. Walaupun sebenarnya bukanlah Daud yang membaiki.
Sebaliknya ia dihantar kepada salah seorang senior yang arif mengenai hal komputer ini. Namun beliau tetap mengaku pada Anisa bahawa beliau lah yang membaiki komputer riba itu. ini supaya gadis itu kagum dengannya.
Semenjak itu jugalah hubungan mereka menjadi agak rapat dan seringkali berbalas pesanan ringkas. Walaupun Anisa membalas secara acuh tidak acuh, namun ia tetap memberi kegembiraan kepada Daud.
Ini kerana Daud yakin gadis itu sudahpun perlahan-lahan boleh menerimanya sebagai kawan. Beliau hanya menunggu masa sahaja untuk membawa gadis itu melangkah kepada hubungan yang lebih jauh lagi.
Pada malam ini, rakan-rakan sebiliknya tiada, jadi beliau hanya tinggal sendiri. Peluang ini ingin digunakan sebaiknya untuk melancap. Sedang beliau kusyuk melayani cerita lucah di komputer ribanya, tiba-tiba telefon pintarnya berbunyi.
Beliau melihat nombor panggilan yang tertera di kaca skrin telefonnya dan ia adalah milik Anisa. Apabila menyedari itu adalah panggilan daripada gadis idamannya, tanpa berlengah beliau terus mengangkat panggilan tersebut.
"Hello Nisa, kenapa awak call tengah-tengah malam ni?" Soal Daud setelah panggilan disambung.
"Hello Daud, saya tak tahu nak minta tolong dekat siapa lagi tengah-tengah malam macam ni." Kedengaran suara Anisa di balik panggilan.
"Awak nak minta tolong apa tu?" Soal Daud.
"Kereta saya rosak, sekarang saya tersadai dekat tepi jalan ni." Jelas Anisa.
"Hahh, kereta awak rosak? Awak dekat mana sekarang?" Daud menjadi risau.
"Saya ada dekat..." Anisa kemudian memberi lokasi kepada Daud.
Setelah mendapatkan lokasi keberadaan Anisa, Daud terus menghidupkan motosikal Yamaha 125ZR miliknya lalu menderu memecah hening malam. Dalam setengah jam, akhirnya Daud tiba di lokasi Anisa.
"Awak ok ke? Dah lama ke awak tunggu dekat sini?" Soal Daud sebaik menghampiri gadis itu.
"Dah sejam juga lah saya tersadai dekat sini. Saya nak minta tolong orang ramai yang lalu lalang, saya tak berani." Jelas Anisa.
"Apa yang rosak dekat kereta awak?" Soal Daud ingin tahu.
"Tak tahu lah, tiba-tiba je mati." Balas Anisa.
Daud kemudian memeriksa kondusi kereta Perodua Kelisa milik Anisa itu. Apabila dipantau-pantau, Daud menyedari air di dalam spare tank coolant tidak kelihatan. Beliau dapat mengagak punca kerosakan.
"Kereta awak ni overheat. Awak tak check coolant atau air kat dalam radiator ke?" Soal Daud.
"Radiator? Benda apa tu?" Persoalan Anisa membuatkan Daud menepuk dahi.
"Kalau nak tunggu cooldown ni lama. Macam ni lah, kita balik dulu esok kita datang semula. Dah malam sangat ni, dah dekat pukul 12 dah ni." Terang Daud.
Setelah Anisa bersetuju, Daud kemudian menghulurkan topi keledar kepada gadis itu. Setelah duduk di bahagian belakang motosikal, Anisa meletakkan beg bimbitnya di celah tubuh antaranya dengan Daud supaya mereka tidak bersentuhan.
"Awak pergi mana sampai lewat-lewat malam macam ni?" Soal Daud ketika dalam perjalanan.
"Saya sebenarnya dalam perjalanan balik dari Terengganu. Cousin saya kahwin." Terang Anisa.
Daud hanya menganggukkan kepala sambil mendengar kata-kata Anisa. Ketika mereka sedang berbual-bual di atas motosikal, secara tiba-tiba hujan turun dengan lebatnya dan membasahi bumi.
Daud memecut motosikalnya mencari tempat berteduh. Tidak lama selepas itu, Daud terlihat sebuah pondok menunggu bas tidak jauh dari situ. Daud kemudian menghentikan motosikalnya di bawah pondok berkenaan.
Mereka kemudian turun dari atas motosikal lalu duduk di atas kerusi di pondok berkenaan. Daud melihat tubuh Anisa yang kebasahan. Alangkah terperanjatnya pabila beliau melihat saiz buah dada Anisa yang sungguh besar.
Selama ini beliau tidak pernah mengagak saiz buah dada gadis itu memandangkan gadis itu sentiasa memakai baju dan tudung yang labuh. Beliau tidak berkelip memandang tubuh Anisa yang telah dibasahi hujan.
"Awak, minta maaflah sebab awak dah basah lencun." Ungkap Daud sambil mengalihkan pangdangan matanya.
"Kenapa pula minta maaf? Bukan salah awak pun hujan nak turun. " Ujar Anisa.
Daud mendongak memandang langit. Kelihatan hujan yang lebat ini seperti tiada kesudahan. Matanya kemudian memandang ke arah seberang jalan. Kelihatan sebuah papan tanda bercahaya dengan tertera 'Hotel 24 hours'.
"Awak, saya rasa hujan ni tak berhenti sampai esok pagi." Daud berkata.
"Dah tu nak buat macam mana ni?" Anisa menyoal.
"Awak nampak tak hotel kat seberang jalan tu? Better malam ni kita stay kat hotel tu dulu. Esok pagi baru kita gerak." Cadang Daud.
"Tapi..." Anisa tidak pasti dengan cadangan itu.
"Awak nak stay kat bawah bus stop ni sampai esok pagi ke? Badan awak dah menggigil kesejukan sangat nampak tu." Ujar Daud memuncungkan bibirnya ke arah tubuh Anisa yang kegigilan.
Memang benar kata-kata lelaki itu kerana dia sangat kesejukan ketika ini. Walau berat hati dengan cadangan itu, namun akhirnya Anisa setuju dengan cadangan Daud. Ini kerana dia tiada pilihan lain.
Mereka berdua kemudian kembali membonceng motosikal dan meredah hujan menuju ke arah jalan bertentangan. Setelah tiba di lobi hotel, Daud terus sahaja mendaftar masuk ke hotel tersebut.
"Awak, maaflah sebab bilik cuma ada satu je lagi yang kosong. Kita kongsi bilik ya?" Terang Daud.
Walaupun keberatan, namun Anisa bersetuju kerana tiada pilihan. Mereka berdua kemudian terus berlalu menuju ke bilik. Setelah tiba di dalam bilik, tidak semena-mena Daud menanggalkan seluruh pakaiannya.
Anisa yang terkejut dengan perbuatan Daud, terus memalingkan wajahnya ke arah bertentangan. Jantungnya berdegup kencang dan risau apakah yang akan dilakukan oleh lelaki itu ke atas dirinya.
Bersambung...
YOU ARE READING
3. Bahagia Di Sampingnya
Romance🔞🔞🔞 Daud, seorang pelajar di tingkatan empat mula menaruh perasaan kepada guru sekolahnya iaitu Nur Dhuha. Setelah memberi harapan kepada dirinya, wanita itu berlalu pergi dan meninggalkan dirinya yang terluka. Sedekad berlalu, tanpa dirancang me...